Gå til innhold

Slik ser Radeon HD 6800-serien ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svenske priser fra Sweclockers:

6870 = 2199 SEK

6850 = 1899 SEK

Om dette stemmer så er det hyggelige priser. :)

Nja. Dette er ikke toppmodellene, vi kan vel ikke forvente at de yter bedre enn 5870/5850. Og siden disse kostet 3000/2500 for over et år siden så vil jeg ikke si at dette er bra priser.

 

Men jeg tror noen vil bli "lurt" og anta at dette er toppmodeller, på grunn av at mid-end produktene denne gangen lanseres først og at de har villedende modellnavn.

Lenke til kommentar

Fermi-designet er en stor suksess, produksjonen av brikken har vært problematisk og til tider flau. Håndblukket godbinning av brikken er knall. De brikkene som ikke har god binning må ha ekstra spenning for i det heletatt greie 700 MHz, det er derfor at referansekortene når 95 grader. Godbinning med effektiv luftkjøler gir ikke mer enn 60 grader.

Mitt 480 går ikke særlig over 60 grader selv om jeg klokker brikken til 800 MHz.

 

Når man i tillegg kan kjøpe GTX 460 kort helt ned mot 1200 kr så går det ikke an å si at det er en fiasko. At folk er nisser og kjøper første og beste referansekort er deres eget problem. Komponenter må velges med omhu.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Fermi-designet er en stor suksess, produksjonen av brikken har vært problematisk og til tider flau. Håndblukket godbinning av brikken er knall. De brikkene som ikke har god binning må ha ekstra spenning for i det heletatt greie 700 MHz, det er derfor at referansekortene når 95 grader. Godbinning med effektiv luftkjøler gir ikke mer enn 60 grader.

Mitt 480 går ikke særlig over 60 grader selv om jeg klokker brikken til 800 MHz.

 

Når man i tillegg kan kjøpe GTX 460 kort helt ned mot 1200 kr så går det ikke an å si at det er en fiasko. At folk er nisser og kjøper første og beste referansekort er deres eget problem. Komponenter må velges med omhu.

Veldig enig, kunne ikke sagt det bedre selv :p

 

Største GPU am d harlagd? :ohmy: Wow dette blir spennende og se,bare det ikke blir Fermiflopp :cry:

Størelsen på HD 6900 GPU-ene blir vist 415 mm2. HD 2900 var større (420 mm2). Mulig det har vært ennå større tidligere.

hehe.. tenkte på 2900XT når jeg fikk høre om str. på chippen :!: Har forresten hatt 2stk 2900pro som ble "biosmoddet" til XT.. tro om det går an med denne serien?? :hmm:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Det eller at de svartmaler produkter fordi de selv ikke har råd til å kjøpe dem.

 

Jeg brukte mange måneder på å velge ut det kortet jeg skulle ha. Dersom jeg hadde kjøpt det første og beste, hadde jeg også gått på en smell.

 

Egentlig hadde det forrige kortet (EVGA GTX 285 FTW) mitt grei nok ytelse, men støynivået på det nye er helt fantastisk med VF3000-kjøler.

 

For min del er det klinkende likegyldig om en brikkeleverandør greier å innfri ytelsen så lenge kortprodusenter feiler i å levere gode sluttprodukt som inkluderer en god kjøler.

 

Det blir som å kjøpe sportsbil til 2 millioner men kun tar seg råd til dekk fra bilopphuggeri.

 

Erfaring sier at det kan gå flere måneder etter lansering før det kommer kort med akseptabel kjøling.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Enig med BadCat her. Det som slår meg er at det er som oftest fjortisser som kaller noen produkter for en stor flopp, bare på grunn av en dårlig start. Selv sitter jeg med ett Sapphire Radeon 5870, og har mine gode grunner for å kjøpe det kortet spesifikt.

Fermi ble vel nesten slaktet da det kom,og er vel neppe fjortisser som tester gpuer på di store HWsidene.skulle vel bare mangle nvidia har ørlite mer ytelse når di lanserer et år etter men nok om det.vist nvidia slepper noe mer gjenomført high-end til en vettug pris så skifter jeg fort beite.

Klarer AMD satse litt hardere på gode drivere fremover så tror jeg Nvidia skal få slite fremover ;)

Lenke til kommentar

Det selges jo 460-kort i bøtter og spann så det blir neppe noe sliting med det første. Veikartet ser friskt ut frem mot 2013.

 

Håper på jevn konkurranse utover med de fordeler som det gir, så kan den enkelte velge brikke- og kort-produsent etter egne preferanser.

 

Det frister litt for min del med Radeon-kort siden man da kan kjøre 3(6) skjermer på étt kort men det ser ut som jeg blir å holde meg til 1-2 skjermer. Tror nytteverdien av 3 skjermer i spill er liten, selv om det ser kult ut. 2 skjermer ved multitasking er derimot svert nyttig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Men 5750/5770 lever vel ikke så veldig lenge? Den skal vel erstattes av 6670 og 6650 i løpet av 4. kvartal?

Jeg tviler på at dem ville ha satt opp at 57x0 vil forsette i den nye generasjonen i den sliden hvis den skal bli erstattet i 4. kvartal.

Med det nyeste ryktene og PR materiale som har kommet ut er det kun Barts, Cayman og Antilles (2xCayman) som har blitt nevnt i 6xxx serien. Jeg mener dog å ha lest noe om Turks og at denne vil legge seg under Juniper (57xx).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...