Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Altså, den der CSI kommentaren var ikke så seriøst ment. Men jeg lurer jo på, fordi man kan vel trikse og zoome og skarpe bildet litt, eller, og skiltet vistes jo på bilen.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt, et bilde har bare plass til et begrenset antall pixler, og dermed eksisterer ikke alle de små detaljene man kan se i virkeligheten i bildet. Jo større bilder kameraet tar (Megapixler etc.) jo flere pixler er det plass til og dermed kan man zoome lengre inn uten å "miste kvaliteten".

 

På veldig store bilder kan man zoome ganske langt og fortsatt kunne lese ting som nummerskilt etc., men dette er som regel bare kunstneriske bilder eller oversiktsbilder, og ikke videoopptak (som fra overvåkningskameraer).

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Nå drikker jeg ikke melk, men mitt spørmål var gylden og på sin plass.

 

Unnskyld meg, men nøyaktig hvordan er det de hjernevasker det norske folk?

det nyeste fra vegan-nissene er at melk ikke bare er sunt for deg. Men for fuck sake, what is?

Så har jo TINE den der reklame-skandalen for noen år tilbake også. Mye grums i TINE.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Nja, jo, de som har alle tre er opptatt.

 

Synes det er skummelt mange som mangler alle punktene.

 

F.eks kjæresten min :love:

 

Anyway. Jeg irriteres over at selv om jeg er sjuk og tenkte å ta den siste av tredagersen min i dag, måtte jeg på jobb, fordi han andre som er på jobb og skal ta telefonen denne uka må være hjemme med forkjøla unge. Piss. Sitter her med et fjell av energibrus, paracet og fisherman's friend.

 

(Edit: Sykdommen min er kombinert bronkitt og influensa. Go kronisk bronkitt som kommer når den vil, dvs samtidig som jeg er annet syk)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Star Wars Episode VI: Return of the Jedi irriterer meg. Ikke selve filmen i seg selv, men re-re-re-re-re-re-releasen med alle disse CGI-innslagene som er lagt til. Musikkinnslaget hos Jabba er forferdelig. Det verste av alt er imidlertid filmens siste scene, der de har byttet ut Force-spøkelset av Anakin Skywalker fra Sebastian Shaw, som spiller ham i originalen, med HAYDEN CHRISTENSEN. DØ, George Lucas, DØ.

Så enig, så enig!

Like irriterende som at George Lucas fortsetter å fikse på filmene i ettertid, han har visstnok fikset flere forandringer til bluray-releasen. :(

 

 

Nå har jeg "lidd" meg gjennom prequel trollogy også (Do you see what I did there?), og det reiser jo som vanlig haugevis med spørsmål:

 

1. Hvorfor i alle dager måtte det være ANAKIN som bygde Threepio? Fordømte møkkamann, Lucas.

2. JAR JAR BINKS??!?!?!?!?!?!?!?

3. HAYDEN CHRISTENSEN? Dear God.

4. Og så naturligvis all retconningen som failer, selv om man kan få det til å stemme med godvilje. F.eks, i VI sier Leia til Luke "I have some memories of my mother, she was beautiful" (eller noe sånt), mens i III så er det jo tydelig at Padme dør i barselseng. To logiske forklaringer: 1. Leia tenker på fru Organa, som oppdrar henne. 2. Kraften øker huskeevnen. (Ja, jeg prøver å overbevise meg selv om at ting passer sammen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...