Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (14 timer siden):

Jaja skal kjempe videre med det.

Du har ikke vurdert å ta problemet opp med din lege? Det finnes midler som kan hjelpe deg til å døyve sultfølelser, jeg har absolutt fantastisk hjelp fra Ozempic, ellers er Wegovy et alternativ for de som ikke har Diabetes 2.. I det heletatt finnes det mange bra medisiner for dette nå. ☺️

• Innsiktsfullt 1
Delvis skrev (16 timer siden):

Sult 😕

Forbaskede magen kan ikke holde fred altså. Spesielt om kveldene suger det som pokkern. mer mat - mer mat!
Har forbannet meg på at matchvekta skal tilbake sånn at det går an å få kneppet buksa igjen uten at knappen ryker.
Jaja skal kjempe videre med det.

Hvorfor gaar du ikke over til veldig sunn mat?

Og spiser deg mett.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Karltorbj skrev (2 timer siden):

Hvorfor gaar du ikke over til veldig sunn mat?

Har lite greie på sånt. Blir bare ør i hodet hvis jeg skal prøve å skille ut mat sånt, så det gidder jeg ikke.

Woff skrev (4 timer siden):

Du har ikke vurdert å ta problemet opp med din lege? Det finnes midler som kan hjelpe deg til å døyve sultfølelser, jeg har absolutt fantastisk hjelp fra Ozempic, ellers er Wegovy et alternativ for de som ikke har Diabetes 2.. I det heletatt finnes det mange bra medisiner for dette nå. ☺️

Takk for tips. Ser rådyrt ut de greiene du nevner, men skal lufte problemet med legen neste gang, det var et bra forslag 👍

• Hjerte 1

Tøysete gimmicker på Debatten i Nrk - nå skal voksne mennesker stå der med kort, til engangsbruk, som de skal vise for å snakke i 1 minutt og for å kunne endre tema sånn helt plutselig.

Det må da være mulig å ha normale debatter mellom partiledere uten at en skal leke vri-åtter?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Zork skrev (31 minutter siden):

Tøysete gimmicker på Debatten i Nrk - nå skal voksne mennesker stå der med kort, til engangsbruk, som de skal vise for å snakke i 1 minutt og for å kunne endre tema sånn helt plutselig.

Det må da være mulig å ha normale debatter mellom partiledere uten at en skal leke vri-åtter?

Typisk Fredrik Solvang det. Ei fjolle hele fyren syns jeg, står og fniser og småler av alt hele tiden. På tide å skifte han ut. 

• Hjerte 1
Dubious skrev (5 timer siden):

Kommer borti høyre knappen på musa hele tiden. 
Nesten så jeg skulle hatt en ekstra mus uten høyre knapp.

Skal kunne gå an å endre slike funksjoner. Har sett det. Kommer an på hva slag mus du har hvordan, men fins sikkert  diverse program man kan installere som gjør sånt. 

Når man kjøper stor skjerm for å se ting stort - også saboterer enkelte innholdsleverandører dette ved å bare vise bilde/video på 10% av skjermflaten. (310x175 selv om skjermbildet er 980x551 piksler). Det hjelper ikke å snu på høykant og zoom er ikke mulig. Min 32" PC-skjerm viser videoen i 10" størrelse. På mobilen (6,4") er videobildet omtrent på størrelse med et frimerke. F*en da disse innholdsleverandørene!

Screenshot2025-05-29at08-57-42Militrflystyrtet.png.f599b265c8e3e6910167b165d4a89813.png

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Grenseløs irritasjon nummer 1 - Nyrestein

Grenseløs irritasjon nummer 2 - Har man først hatt det en gang, er det meget stor sjanse for å få det igjen. Så må begrense betydelig alt som er godt. Som (rødt) kjøtt, salt, sukker, cola (selv sukkerfri), ultraprossesert mat osv. for å redusere risikoen.

Drikk masse vann folkens, minst 2 liter om dagen. Det er beste tips for å unngå det i første omgang.

Endret av Nukleosid
  • Hjerte 1

https://www.nrk.no/nordland/bobilene-er-allerede-i-ko-for-gratis-ferge-pa-vaeroy-1.17432935

Gratis ferge skal kun være for norske biler.

Og jeg oppfordrer lokalbefolkningen til å gjøre opprør ved å stille seg først i køen, og presse seg inn på fergen.
De skal ikke stå i kø bak turistene. 

Dubious skrev (1 time siden):

Gratis ferge skal kun være for norske biler.

Jeg tar meg en bolle i den konflikten og prøver å se det litt utenfra.

Ferger er en forlengelse av det norske veinettet - i mangel av alternativer. Vi kan selvsagt ikke bygge bruer og tuneller over alt der det nå går ferger, så ferger er en integrert del av veinettet.

Det er veldig spesielt om veinettet skal diskriminere på biler ut fra nasjonaliteten til bilen, sjåføren eller hjemstedskommune eller fylke. Veinettet skal være for alle - på samme måte som vi forventer at veinettet i andre land skal være for alle.

Det vil si at kapasitetsproblemer i deler av veinettet, f.eks fergene, må løses på andre måter. F.eks øke kapasiteten med antall avganger eller størrelse på fergene.

Veinettet er generelt gratis å bruke, finansiert over skatten og samferdselsbudsjettet. I tillegg finansieres det av lokale bompenger noen steder, inkludert fergebilletter som faktisk er en form for bompenger.

At Sp har kjørt gjennom gratis fergetransport for gående (og noen ganger kjørende) er egentlig bare en form for avvikling av bompenger noen steder. Det synes jeg er helt greit siden jeg er fundamentalt i mot ekstraskatt på kjøring. Det bør holde med finansiering over skatten.

Turister legger igjen penger lokalt. Noen mye og noen mindre. Akkurat som når norske pendlere legger igjen penger i form av skattekroner når de jobber. Jeg liker ikke helt den nedlatende holdningen til turisme som har vokst fram i det siste. Turisme er en fin ting både når vi selv er det og når andre er det.

• Liker 1
Simen1 skrev (1 time siden):

Jeg tar meg en bolle i den konflikten og prøver å se det litt utenfra.

Ferger er en forlengelse av det norske veinettet - i mangel av alternativer. Vi kan selvsagt ikke bygge bruer og tuneller over alt der det nå går ferger, så ferger er en integrert del av veinettet.

Det er veldig spesielt om veinettet skal diskriminere på biler ut fra nasjonaliteten til bilen, sjåføren eller hjemstedskommune eller fylke. Veinettet skal være for alle - på samme måte som vi forventer at veinettet i andre land skal være for alle.

Det vil si at kapasitetsproblemer i deler av veinettet, f.eks fergene, må løses på andre måter. F.eks øke kapasiteten med antall avganger eller størrelse på fergene.

Veinettet er generelt gratis å bruke, finansiert over skatten og samferdselsbudsjettet. I tillegg finansieres det av lokale bompenger noen steder, inkludert fergebilletter som faktisk er en form for bompenger.

At Sp har kjørt gjennom gratis fergetransport for gående (og noen ganger kjørende) er egentlig bare en form for avvikling av bompenger noen steder. Det synes jeg er helt greit siden jeg er fundamentalt i mot ekstraskatt på kjøring. Det bør holde med finansiering over skatten.

Turister legger igjen penger lokalt. Noen mye og noen mindre. Akkurat som når norske pendlere legger igjen penger i form av skattekroner når de jobber. Jeg liker ikke helt den nedlatende holdningen til turisme som har vokst fram i det siste. Turisme er en fin ting både når vi selv er det og når andre er det.

Som det står i artikkelen, så bruker turistene denne fergen kun for å ikke betale for fergen som går direkte dit de skal.
De legger igjen null kroner på øyene hvor fergen går. 

Og dette gjelder stort sett all øyer med gratis ferge.
Godt mulig de bruker penger i Norge, men ikke på øyene. 

Trenger ikke øke kapasiteten om det er gratis kun for norske biler.
Kapasiteten er ikke problemet, men at turister utnytter at det er gratis. 

Jeg irriterer meg for folk som hele tiden siterer AI som sannhetsvitne..

Sjekk rundt litt i litteraturen og kilder og google søk istedenfor.

Sist var det en som forsøkte å sjekke om politiet hadde rett til å ta fra ham lappen om han kjørte for fort. Men mye annet også om hifi, hvem høytalere som er best osv..

AI vet ikke det, det må du finne ut selv.

Det gjelder de fleste ting i livet, AI blir nok mye brukt i skolene som juks ala Kjerkol også, der de rike barna kan leie AI for å skrive stiler osv.

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...