Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Motorsykler. Det er en kar i nabolaget som kjører Harley, det bråker faen meg som et fly før avgang. Han dro forbi meg i dag og det føltes som jeg mistet hørselen på ene øret. 

Er alle de syklene sånn, eller har han gjort et eller annet snusk med den? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (1 time siden):

Motorsykler. Det er en kar i nabolaget som kjører Harley, det bråker faen meg som et fly før avgang. Han dro forbi meg i dag og det føltes som jeg mistet hørselen på ene øret. 

Er alle de syklene sånn, eller har han gjort et eller annet snusk med den? 

Alle de er slik. Er nok meninga...

Lenke til kommentar

De er ikke sånn ved kontroller og det er ikke lov

Hadde det vært lov så kunne alle billister ha skrudd av potta

Politiet er mer opptatt med å ta folk som kjører litt for fort, så de har ikke tid til å brys seg med støyplayer eller enøyde biler

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/rogaland/norwegian-fulgte-ikke-retningslinjene_-blir-innkalt-til-samferdselsministeren-1.15019310

Hvorfor har folk behov for å reise med fly?
Innfør 14 dagers karantene på flyreiser så lenge det er karantene for å dra ut av landet da det er like liten sjanse for å bli smittet

Viss de må reise, så får de ta tog, eller kjøre bil, for da tipper jeg at 90% unnlater å reise og finner alternativer å ha møter på

Lenke til kommentar
Sitat

Vi kjører for fort. Nordmenn kjører for fort. Og vi blir stadig flere som bryter loven.

Kanskje fordi veiene har feil fartsgrense?

Det er planer om å øke hastigheten på en vei som mange kjører for fort på, fordi så mange kjører over fartsgrensen
Veier med 4 felt og midtdelere har lavere hastighet enn veier uten midtstripe
Kjører på grusveier som har høyere fartsgrense enn motorveier med midtdelere

Lenke til kommentar

De fleste veier har makshastighet som er unaturlig lav. På vestlandet har vi 50-soner på vegstrekk med hundrevis av meter med sikt, ingen fotovergangsfelt og autovernet, beskyttet fortau. Det føles unaturlig og ligge i 50 der, og av anekdotiske observasjoner kjører minst halvparten av trafikkantene 60-70 istedenfor 50. 

Lenke til kommentar

Har uendelig med eksempler på veier med fartsgrenser som ikke gir mening

Disse er alle på samme strekning innen noen få kilometer, i denne rekkefølgen
70 sone med så krappe svinger at det er uforsvarlig å kjøre fortere enn 50
60 sone uten fortau
50 sone med fortau adskilt av grøft og senere rekkverk 

Trondheim:
Moholtlia har 4 felt og midtdelere, med nye elektroniske skilt, som konstant viser 70. Ikke noe problem å kjøre i 80-90 der utenom rush 
Okstadbakken har 5-6 felt og midtdeler, med 80 sone, veien er laget for 100
Heimdalsmyra har 80 sone, også laget for 100 (Helt ny vei, og den veien de vurderer å øke grensen fordi så mange kjører fort)
 

Lenke til kommentar

Fartsdumper irriterer. Her jeg bor er det 30-sone, og fartsdumpene er umerkede. Kjører du på en i 30 så har du ødelagt bilen din, så enkelt er det. Jeg må ned i 10-15 km/t for at fronten ikke skal dunke nedi etter fartsdumpa. 

Hater denne formen for kollektiv straff. Alle skal straffes fordi noen kjører som idioter.

Og nei, jeg har ikke spesielt lav bil eller senket den.

Lenke til kommentar

Svært få fartshumper som er laget rett
Det skal gå an å kjøre fartsgrensen over de

Jeg foretrekker puter, fordi de ikke har noen effekt på de bilene jeg kjører

Jeg har nevnt dette før, men når de la ny asfalt hvor jeg bor så fjernet de fartshumpene, og alle kjørte fartsgrensen, jeg så ihvertfall ingen som kjørte for fort og jeg kunne trille til butikken da det er slak nedoverbakke.
Så lagde de fartsdumper, og alle kjører over fartsgrensen, og jeg kunne ikke trille til butikken lengre

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil vel si all den spaningen etter at jeg kom inn på Nanoteknologi har vært irriterende. Men, sånn er det. Ikke noe å gjøre med det.

De har i hvert fall ødelagt all tillit mellom oss. Og det at de fortsatt holder på åtte år inn etter at Frp har forlatt regjeringen viser at jeg ikke kan bli boende her mer føler jeg.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Ikke for å lage debatt her, men er ikke hele poenget med fartshumper at de skal dempe farten? Altså at man må redusere farten når man skal over dem, for å forhindre unødvendig høy fart f.eks. forbi skoler?
Ellers er det jo ikke noe poeng i å ha dem, da blir det jo bare en hindring som til alt overmål ikke har noen som helst funksjon eller mening og dermed blir totalt unødvendig.

Ellers kan jeg ikke egentlig se nødvendigheten av å ha fartshumper i en bakke, som Dubious nevner.
Selv en slak bakke virker som et rart sted å ha en fartshump.

Lenke til kommentar

De demper farten der humpen er, men mellom humpene så gasser de på og kjører fortere enn fartsgrensen for å ta igjen tiden de tapte for å komme seg over humpen.
Har selv kjørt i 60 i 40 sonen, fordi jeg ikke fulgte med på fartsmåleren når jeg gasset på mellom humpene
De er heller ikke miljøvennlig, da de sliter mer på biler og det går med mye mer drivstoff
Fartshumpene er også en sikkerhetsrisiko, da folk ser fartshumpen og tenker kun på den og ikke på det rundt seg, fra egen erfaring da det ikke var fartshumper på veien, jeg var mye mer avslappet uten humper

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De nye tollreglene for import av varer. De skulle vært innført fra April, så da lot jeg være å bestille noe til jeg kunne betale moms i nettbutikken. Men så ble hele greia utsatt på ubestemt tid pga Coronaviruset.
 

Så nå vet man ikke når det blir innført, så jeg vil ikke bestille noe i fare for at det plutselig blir innført dagen før pakka mi ankommer Norge og plutselig blir 1000% dyrere pga gebyrer.

Det er faktisk en del ting man ikke får kjøpt i Norge.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...