Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men du skjønner jo selv hvem jeg sikter til

Egentlig ikke, hva tenker du på?

 

, og at noen ting veit man bare uten å måtte følge folk innpå do!!

Det hørtes rart ut. Hvordan i alle dager vet du det?

 

Det er bra om folk er klar over problemstillingen, sånn at de selv kan gjøre en vurdering. Men at man skal gjøre seg til dommer over om andre trenger å gå på do, det er ikke riktig klokt.

 

Ja, folk uten behov bruker helt sikker HC-toalettet, men å tro at du har en spesiell evne til å se hvilke det er, er bare feil.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Egentlig ikke, hva tenker du på?

 

Det hørtes rart ut. Hvordan i alle dager vet du det?

 

Det er bra om folk er klar over problemstillingen, sånn at de selv kan gjøre en vurdering. Men at man skal gjøre seg til dommer over om andre trenger å gå på do, det er ikke riktig klokt.

 

Ja, folk uten behov bruker helt sikker HC-toalettet, men å tro at du har en spesiell evne til å se hvilke det er, er bare feil.

 

Nei, folk er ikke klar over problemstillinge, nei.

Jeg er i helsevesenet, så jo jeg tror nok jeg kan se hvem som trenger å benytte seg av HC toalettet. og en frisk og oppegående jente med full fysisk funksjon, trenger ikke det, nei. 

Lenke til kommentar

La det prelle av, han mener at siden vi diskuterte HC toaletter så prøver vi å briefe med all den PC (politically correct) kunnskapen vi har. SJW (social justice warrior) er bare noe han sier for å prøve å fyre deg opp, er veldig vanlig å støte på i diskusjoner online.

Jeg er ganske sint om dagen, så skal ikke lite til for å fyre meg opp. om jeg bruker noen akronymer selv må noen selvfølgelig si ifra selv og be om oppklaring. 

 

Har innsett jeg har verdens verste roomies, verre enn den lille uskyldige kleggen jeg bodde tidligere... jeg er så sint fordi jeg var så j** naiv... og at folk i 28 og 30  f** meg ikke kan oppføre seg. Det er pokker ikke greit at folk går inn på rommet mitt, kaster mine ting, stjæler mat, påstår at jeg skal passe på at min roomate med angst for å dusje, dusjer regelmessig og bråker på nattestid, ikke tar ansvar for å rydde og hevder at JEG skal rydde og vaske.. (jepp, jeg har absolutt til de grader sagt ifra). Jeg har orientert utleier om at jeg er på jakt etter nytt sted å bo, selv etter bare 4 uker...nå blir neste steg studentleil som jeg har alene. og håper bare jeg får flytta før vi for alvor begynner med forskningsstudien.. jeg er helt NØDT til å være helt on på lab, jeg kan ikke være så irritert og søvnløs som jeg er nå. så hvis noen merker at jeg virker litt sint i svarene mine, så er dette som ligger bak. det gjelder å se forbi det og prøve å se argumentasjonen min. 

 

Takk for oppklaringen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, folk er ikke klar over problemstillinge, nei.

Det er korrekt, så da går det an å gjøre dem oppmerksom på den. Det var ikke temaet her.

 

Jeg er i helsevesenet, så jo jeg tror nok jeg kan se hvem som trenger å benytte seg av HC toalettet. og en frisk og oppegående jente med full fysisk funksjon, trenger ikke det, nei.

Men du kan ikke se på henne om hun er frisk og oppegående med full fysisk funksjon. Det er mange sykdommer som ikke er "usynlige", som du skrev, men faktisk usynlige.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er korrekt, så da går det an å gjøre dem oppmerksom på den. Det var ikke temaet her.

 

Men du kan ikke se på henne om hun er frisk og oppegående med full fysisk funksjon. Det er mange sykdommer som ikke er "usynlige", som du skrev, men faktisk usynlige.

Til en viss grad har jeg et klinisk blikk på å se på fysisk funksjon, som bevegelsesmønster, psykomotorisk tempo kroppslige tegn på at ting ikke er helt i orden. jeg vil hevde at jeg legger merke til en del ting de fleste ikke legger merke til. 

 

Jeg tror egentlig vi skjønner hverandre. 

 

Jeg kjefter ikke på folk i det offentlige for at de bruker hc toalettet unødvendig. jeg irriterer meg over det på et forum heller, hehe.

men joda, jeg irriterer meg på min venninnes vegne som virkelig trenger toalettet. tenk hvis hun er på date, og tisser på seg, fordi en person som vi med stor sannsynlighet ikke har problemer, bruker toalettet? Joda, hun går med bleie, men ja, men det er jo hvis det blir helt krise. selvfølgelig kan det være flere med funksjonshemning - synlig eller usynlig på samme sted - da må jo noen vente uansett. 

 

jeg har selv heldigvis ikke noen problemer med blæra eller bevegelseshemning, og de fleste har heller ikke det i type den aldersgruppen min. vi har jo rimelig grunn til å anta at høygravide personer, små barn og eldre kan ha bevegelsesproblematikk eller urinkontinens, men bortsett fra det bør flere være litt mer oppmerksomme på å ikke bruke HC toalettet. 

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig glad i humler, men ikke de som er rommet mitt.. 

 

Har hatt en j** tjukk hmle rommet mitt de siste dagene som irriterer meg, og ikke tar et hint om at når jeg åpner vinduet, så kan den fly ut 

 

skal den humla bo her, får ho bidra med leieinntekter og slutte å jage meg sånn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig vi skjønner hverandre.

Nei, det gjør vi definitivt ikke, det er helt tydelig.

 

Til en viss grad har jeg et klinisk blikk på å se på fysisk funksjon, som bevegelsesmønster, psykomotorisk tempo kroppslige tegn på at ting ikke er helt i orden. jeg vil hevde at jeg legger merke til en del ting de fleste ikke legger merke til.

Du legger sikkert merke til flere tegn på at ting er i veien, men fravær av de tegnene betyr ingenting.

 

tenk hvis hun er på date, og tisser på seg, fordi en person som vi med stor sannsynlighet ikke har problemer, bruker toalettet?

Det er ikke noen sannsynlighet eller ikke på enkeltpersoner, enten har vedkommende behov for å bruke det toalettet, eller ikke. Du kan ikke bedømme enkeltpersoner på grunnlag av sannsynlighet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den matgale bikkja til kollegaen som alltid er med på jobb. Den tigger og tigger og fotfølger deg hele tiden fordi den tror du skal på kjøkkenet og hente mat.  Og folk på kontoret gjør ikke ting bedre med at de mater den ved lunchbordet og kjøkkenbenken.   Vi hadde en labrador, de er jo kjent for å være ville etter mat, men t.o.m hun var ikke så ille som denne.   (En Jack Russel terrier).

Lenke til kommentar

Nei, det gjør vi definitivt ikke, det er helt tydelig.

 

Du legger sikkert merke til flere tegn på at ting er i veien, men fravær av de tegnene betyr ingenting.

 

Det er ikke noen sannsynlighet eller ikke på enkeltpersoner, enten har vedkommende behov for å bruke det toalettet, eller ikke. Du kan ikke bedømme enkeltpersoner på grunnlag av sannsynlighet.

Sunn fornuft og klinisk blikk sier mye. Det er absolutt ikke rimelig å anta at alle som bruker det, har rett til å bruke det.

 

jeg holder kjeft i det offentlige og driver ikke å irettesetter folk på offentlige toalett.  Men jeg har full rett til å bli irritert (og uttrykke det på et forum) på mine venninnes vegne når jeg ser folk som overhodet ikke har behov, der hvor det ikke finnes en j** tvil. 

Endret av Calluna
Lenke til kommentar

Er egentlig veldig glad i humler, men ikke de som er rommet mitt.. 

 

Har hatt en j** tjukk hmle rommet mitt de siste dagene som irriterer meg, og ikke tar et hint om at når jeg åpner vinduet, så kan den fly ut 

 

skal den humla bo her, får ho bidra med leieinntekter og slutte å jage meg sånn

Bier (og humler) er fredelige og jager kun de som plager de. Sett en skål med en skvett sukkervann i vinduskarmen med vinduet oppe, så vil den nok komme seg ut etterhvert.

 

De fleste humletypene i Norge er rødlistet, så å ta livet av humler er ikke lov.

Lenke til kommentar

Bier (og humler) er fredelige og jager kun de som plager de. Sett en skål med en skvett sukkervann i vinduskarmen med vinduet oppe, så vil den nok komme seg ut etterhvert.

 

De fleste humletypene i Norge er rødlistet, så å ta livet av humler er ikke lov.

Jeg plager de ikke. Jeg sitter i fred, men er ikke komfortbel med å ha de flyvende oppi ansiktet. Og ja, jeg er veldig klar over at de er rødlista.. har tross alt bodd med en biolog før... 

 

men takk for råd om sukkervann! 

Lenke til kommentar

Sunn fornuft og klinisk blikk sier mye. Det er absolutt ikke rimelig å anta at alle som bruker det, har rett til å bruke det.

 

jeg holder kjeft i det offentlige og driver ikke å irettesetter folk på offentlige toalett.  Men jeg har full rett til å bli irritert (og uttrykke det på et forum) på mine venninnes vegne når jeg ser folk som overhodet ikke har behov, der hvor det ikke finnes en j** tvil. 

Du kan ALDRI være helt sikker på at en person ikke har behov for å gå på handicaptoalett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At bloggere nå tydeligvis er oppgradert til influencere. Hva faen?

Ja, dette viser mye av det som er problemet med dagens Norge.

Bloggere har mye større påvirkning på veldig mange, særlig unge, enn aviser og forskere.

 

Lettvinte resonnement er mye mer populært enn fakta og gode diskusjoner...

Lenke til kommentar

Norsk barn og ungdom bør beskyttes fra disse bloggerne som bruker hundretusener på å sprøyte kroppene sine full av dritt. Dette er ofte i utgangspunktet pene jenter, men de velger helt frivillig å ødelegge utseendet sitt og ender opp med å se ut som utstillingsdukker. Også promoterer de største nettavisene det. Virkelig gjennomtenkt opplegg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...