Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Ja, selvsagt er jeg det. Hva mener du?

 

Hvor henger dere som ser den memen så mye at dere blir lei den? 4chan?

 

Sett en del av den på imgur. Men ikke irriterende mye. 

 

Måtte google den selv når jeg så den for en liten stund siden. Klarer ikke henge med i disse tidene lengre

 

Folk som bruker meglere til å få solgt/kjøpe bolig. Aner dem hvor mye de kan tjene på uten hjelp fra meglere? Evt sitte igjen med? Meglere kunne man ha vært foruten

 

Tja, late / usosiale personer som meg fortrekker megler. Da slipper vi å styre med visninger, kontraker osv. Megleren gjør jo all jobben sånn sett

Endret av Disconnected
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som bruker meglere til å få solgt/kjøpe bolig. Aner dem hvor mye de kan tjene på uten hjelp fra meglere? Evt sitte igjen med? Meglere kunne man ha vært foruten

Hadde en nabo i en kliss lik 2-mannsbolig som jeg bodde i for 5 år siden.

Han skulle selge selv, uten megler.

 

Etter halvannet år hvor han hadde holdt på å holde visninger, nesten uten å få folk til å komme og se på leiligheten engang, la vi ut vår identiske leilighet gjennom en megler.

 

Den ble solgt over takst dagen etter visning, 300.000 over hans prisantydning.

 

Jeg hadde aldri vurdert å selge selv.

Dette er noe man gjør en håndfull ganger i livet, meglere gjør det daglig.

Er dessuten selv skeptisk til å kjøpe noe til mange millioner uten en imellom som er utdannet og har erfaring i gamet, i tilfelle noe skulle dukke opp. Regner derfor med at de fleste andre tenker på samme måte.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Megler er ikke "imellom," men på selgers side. Bare for å presisere det.

Selvsagt, og med provisjon er det i hans interesse å få en så høy pris som mulig for boligen.

Nok en god grunn til å bruke en megler når man skal selge spør du meg.

 

Vi har kikket på hus og gått på visninger i et par år nå, og jeg har begynt å kjenne en del av meglerne i området godt.

Et par av dem har jeg rett og slett valgt å styre unna og droppet å dra på visning på hus som kunne vært interessante, mens andre har gitt et godt inntrykk av å være grundige, ærlige og ryddige i jobben de gjør.

Jeg liker å ha denne tryggheten, fremfor et eller annet menneske som skal leke selger av sin egen kåk.

Lenke til kommentar

 

Megler er ikke "imellom," men på selgers side. Bare for å presisere det.

Selvsagt, og med provisjon er det i hans interesse å få en så høy pris som mulig for boligen.

Nok en god grunn til å bruke en megler når man skal selge spør du meg.

 

En megler tjener mer på å selge en bolig kjapt, enn å bruke tid på å presse opp prisen. Det vil lønne seg for megler å selge til takst, og så starte på det neste salgsobjektet så fort som mulig.

 

Men, selvsagt, så må megler også passe på ryktet sitt.

 

(Ja, jeg har lest Freakonomics)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Folk som bruker meglere til å få solgt/kjøpe bolig. Aner dem hvor mye de kan tjene på uten hjelp fra meglere? Evt sitte igjen med? Meglere kunne man ha vært foruten

Hadde en nabo i en kliss lik 2-mannsbolig som jeg bodde i for 5 år siden.

Han skulle selge selv, uten megler.

 

Etter halvannet år hvor han hadde holdt på å holde visninger, nesten uten å få folk til å komme og se på leiligheten engang, la vi ut vår identiske leilighet gjennom en megler.

 

Den ble solgt over takst dagen etter visning, 300.000 over hans prisantydning.

 

Jeg hadde aldri vurdert å selge selv.

Dette er noe man gjør en håndfull ganger i livet, meglere gjør det daglig.

Er dessuten selv skeptisk til å kjøpe noe til mange millioner uten en imellom som er utdannet og har erfaring i gamet, i tilfelle noe skulle dukke opp. Regner derfor med at de fleste andre tenker på samme måte.

Nabo av meg solgte nettopp selv. Fikk budkrig samme dag som visning og endte opp med å selge for mer enn prisantydningen til en annen i samme bygg som hadde megler og hadde hatt boligen ute lenge. De som solgte selv hadde i tillegg ett mindre soverom...

 

Nå skal det sies at annonsen/prospektet til megleren var av en slik kvalitet at jeg vet veldig godt hvem jeg ikke skal bruke om jeg selger via megler.

Lenke til kommentar

Noen oppegående folk kan helt sikkert greie å selge selv med suksess, hvis de setter seg godt inn i prosessen og gjør litt research, men å anbefale det på generell basis blir ganske håpløst. Trenger ikke å tenke lenger tilbake enn den annonsen som havnet på forumet her for et halvt års tid tilbake. En kar som åpenbart solgte selv og hadde rundt 10 bilder av bussen som man kunne se fra leiligheten, både fra soverommet og stua!

Lenke til kommentar

Noen oppegående folk kan helt sikkert greie å selge selv med suksess, hvis de setter seg godt inn i prosessen og gjør litt research, men å anbefale det på generell basis blir ganske håpløst. Trenger ikke å tenke lenger tilbake enn den annonsen som havnet på forumet her for et halvt års tid tilbake. En kar som åpenbart solgte selv og hadde rundt 10 bilder av bussen som man kunne se fra leiligheten, både fra soverommet og stua!

Det finnes selg selv-pakker nå. Det gjør det veldig mye enklere. Oppgjøret og tinglysing gjør man uansett gjennom megler eller advokat.

 

Men egentlig så ville jeg bare sette anekdoten din i et litt mer realistisk lys. Det er selvsagt åpenbart at mange ikke har evne til eller bør selge selv.

Lenke til kommentar

Vi solgte huset til farmoren min nylig, og brukte et meglerfirma som tar fastpris og som ordner prospekt, annonsering, takstrapport, budhåndtering og alt av papirer. Selve visningen stod vi for selv.

 

I grunn en grei fordeling. Det er eier av boligen som kjenner den best og kan svare på spørsmål fra interesserte.

Lenke til kommentar

Reservasjonen vil ikke forhindre markeds- og opinionsundersøkelser, da dette ikke er å regne som direkte markedsføring. Reservasjonen gjelder heller ikke for henvendelser fra næringsdrivende du har et eksisterende kundeforhold til - for eksempel bank, forsikring, bokklubb m.m.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...