Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan enkelt feste det til startmenyen også.

 

Sikkert enklere måter, men: Bare skriv kontrollpanel i søkefeltet. Så kommer det opp øverst, høreklikk og klikk "fest til start". Da ligger det nede i bunn, men bare å dra det opp dit du vil ha det.

 

Ps. meningen er vel at du nå kan bestemme selv hva du vil ha i startmenyen. Kan gjøre samme med alt mulig.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

Høyreklikk på startknapp og velg kontrollpanel.

 

Eller åpne min datamaskin og velg det fra knappen i adresselinja:

http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/22491d1369892434-control-panel-open-windows-8-a-file_explorer_address_bar.jpg

Sykt tungvindt i forhold til Win 7.

Jeg fatter ikke hvorfor de tok den vekk fra Startmenyen, men men.

 

Eh, det er jo nøyaktig like mange klikk. Forskjellen nå er at du bruker høyre museknapp på startknappen istedenfor venstre.
Lenke til kommentar

Sant nok. Men jeg har ikke vært borti den problemstillingen. Det bare vet man?

Du trenger ikke å tenke over at det heter kontrollpanel, fordi du vokste opp når du kunne velge det fra menyen. Men det er en problemstilling for alle nye brukere av et datasystem. Hele grunnen til at GUI har lykkes (over terminal) vil jeg påstå at er nettopp discoverability, at funksjonaliteten i programvaren presenteres for brukeren, istedenfor at man må tenke seg frem til dem.

Lenke til kommentar

Folk som prater om regler, orden, folkeskikk og moral når dem selv er involvert I lignende situasjoner. Skal man først irritere seg over hva personen misliker/gjør så tenk på dem som da misliker det du holder på med eller gjør, eventuelt tenker": javel, jeg bryter norske regler.... men det er ike det samme som det du gjør. Snylter, bryter regler"

 

JO, du bryter regler, folkeskikk, moral eller hva enn det måtte være. Selv

 

Bryr du deg? Nei, du gir f. Akkurat som de du irriterer deg over, gjør og tenker om andre som irriterer deg. Med andre ord: utroverdig respons

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...