Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hvorfor er du så spesiell at loven ikke gjelder deg også?

Når man har 'lov' å drepe et menneske i selvforsvar, så må man jammen kunne nøytraliser en spinnvill hund som biter seg fast.

Om den dør i løpet av basketaket, er nok greit for både meg og loven. Det sier litt at selv politiet skjøt en hund som bet!

Å kvele noen til døde er ikke nødverge, da har du misforstått hva nødverge er. Nødverge er selvforsvar, ikke en billett til å utøve hevn som du syns passer. Spør igjen: hvorfor skal du være dommer, jury og bøddel? Hvis man syntes ett dyr birde vært avlivet så tar du kontakt med politiet,i den siviliserte verden.

Er det med vilje du ikke leser hva jeg skriver? Eller kan du ikke lese?

 

Ser du ikke at jeg skrev: "nøytraliser en spinnvill hund som biter seg fast. Om den dør i løpet av basketaket, er nok greit for både meg og loven."

 

Hvor skrev jeg at jeg ønsket å "utøve hevn" eller "ønsket å avlive"? Kan du vise meg det?

 

Igjen; Jeg snakker om å stoppe en 'gal' hund! Det er lov, og det må dessverre gjøres alt for ofte av uskyldige mennesker.

Har du lest samtalen du bare hoppet i? Ingenting du sier kan forsvare å kvele en hund. Det var det vi diskuterte; har til og med sagt selv at man burde gå for øynene isteden for å få kontroll over en situasjon kjapt, så jeg er nok på ingen måte imot å forsvare seg selv. Så vi har egentlig ingenting å diskutere. (Du og jeg) Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som sier "14 dager" når de mener "omtrent to uker".

 

Ja, er det ikke rart? Når folk skal anslå hvor lang tid noe vil ta, så er det f.eks.: "Ca. 48 timer! Eller muligens ned i 36!"

 

Hvorfor går alltid omtrentlige tidsangivelser opp i 12? Når det er SÅ usikkert hvor lang tid det vil ta, så hadde det vel vært mer naturlig å si "Rundt 50 timer"? Eller: "iallefall 40 timer"

Neida! 48!  :)

Lenke til kommentar

Det er nok hakket verre, ja. Egentlig har jeg visst i noen dager at den holder på bli tett, da vannet i kjøkkenvasken samler seg opp og bruker tid på å gå ned. Brukte en halvtime i går kveld for å se om det var noe i bøyen som tettet opp. Var litt smusk der, men ikke mye. Testet på nytt og ble fortsatt oppsamling, så smusket ligger sannsynligvis et annet sted. Klarte visst ikke å stramme igjen par rør skikkelig og nå lekker det fra par steder i tillegg. Bør kanskje kjøpe inn noen nye pakninger for sikkerhetsskyld. Kommer til å bli en lang kveld uansett.. Sukk.

Lenke til kommentar

Hvorfor går alltid omtrentlige tidsangivelser opp i 12? Når det er SÅ usikkert hvor lang tid det vil ta, så hadde det vel vært mer naturlig å si "Rundt 50 timer"? Eller: "iallefall 40 timer"

Neida! 48!  :)

Fordi døgnet er 24 timer. 48 timer blir to døgn, og dermed et "rundt" tall.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor går alltid omtrentlige tidsangivelser opp i 12? Når det er SÅ usikkert hvor lang tid det vil ta, så hadde det vel vært mer naturlig å si "Rundt 50 timer"? Eller: "iallefall 40 timer"

Neida! 48!  :)

Fordi døgnet er 24 timer. 48 timer blir to døgn, og dermed et "rundt" tall.

 

 

Wow! Smarting du...

 

Jeg skjønte jo at den kom til å komme fra en eller annen, for å si det sånn...

 

Det var jo det som var hele poenget mitt: Hvis man mener 2 døgn, så si dét da!

Skal man gi et omtrentlig anslag i timer, så blir det veldig rart at man tror at noe vil ta 48 timer og ikke 40 eller 50...

Endret av ozone
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor går alltid omtrentlige tidsangivelser opp i 12? Når det er SÅ usikkert hvor lang tid det vil ta, så hadde det vel vært mer naturlig å si "Rundt 50 timer"? Eller: "iallefall 40 timer"

Neida! 48! :)

Fordi døgnet er 24 timer. 48 timer blir to døgn, og dermed et "rundt" tall.

Wow! Smarting du...

 

Jeg skjønte jo at den kom til å komme fra en eller annen, for å si det sånn...

 

Det var jo det som var hele poenget mitt: Hvis man mener 2 døgn, så si dét da!

Skal man gi et omtrentlig anslag i timer, så blir det veldig rart at man tror at noe vil ta 48 timer og ikke 40 eller 50...

Titallssystemet har ingen funksjon når man snakker om tid. I hvert fall sånn som klokka vår er bygd opp.
Lenke til kommentar

 

Folk som sier "14 dager" når de mener "omtrent to uker".

 

Ja, er det ikke rart? Når folk skal anslå hvor lang tid noe vil ta, så er det f.eks.: "Ca. 48 timer! Eller muligens ned i 36!"

 

Hvorfor går alltid omtrentlige tidsangivelser opp i 12? Når det er SÅ usikkert hvor lang tid det vil ta, så hadde det vel vært mer naturlig å si "Rundt 50 timer"? Eller: "iallefall 40 timer"

Neida! 48!  :)

 

 

Har vurdert å begynne og si 168 timer når jeg mener omtrent en uke, eller 336 for to uker  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det problemet er det samme som at folk ikke greier å bruke gjeldende sifre korrekt. Alltid for mye eller for lite.

Irriterende når man stort sett er vant med at folk oppgir ting med korrekt antall desimaler i jobbsammenheng.

 

Å si at man måler 93,57 cm når usikkerheten er +/- 0,5 cm blir ganske verdiløst, med mindre man får bruke samme måleinstrument under samme betingelser mtp referanse, da må det også være fast bias i målingene og ikke tilfeldig spredning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...