Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man bli redd av det?

Det ligger jo i ordet katastrofe at det er livsfarlig...

 

F.eks. tsunamien i 2004 tok 230 000 liv. Det er 1769 ganger mer enn terrorangrepet i Paris (130). Og det var en lokal naturkatastrofe. Tenk deg om den er global...

 

De sier ingenting om at det er menneskeskapt, det er det du som trekker inn. En global naturkatastrofe kan f.eks. være en solstorm som slår ut elektriske apparater og skaper kortslutninger og branner. Ikke menneskeskapt, men kan skape store problemer.

 

Å kjøre dette innslaget slik var helt feil.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal man bli redd av det? Jeg bryr meg svært lite om klima/jeg forurenser jorden med dritt, og da tenker jeg.

 

Oi oi så tøff. Du irriterer.

En del folk fikk seg en støkk et øyeblikk, og kunne ikke hjelpe for det.

Ja, tydeligvis er jeg og mange andre tøff. Iom at vi ikke ble lett skremt av e intro til en dans. DANS? Virkelig.

 

Om man ikke skjønte det, så får man bare kikke på en annen kanal eller kaste ut tvn. Det at man trodde på det er som å tro på konspirasjonsteorier eller religion

Endret av REALITET
Lenke til kommentar

Folk fikk en støkk et ØYEBLIKK, og det var det. Var jo ingen som trodde på det i fortsettelsen

 

Ja det kan skje solstorm, supervulkan-utbrudd, stor ateroide nedslag feks.

Dette innslaget var laget likt et extra-nyhetesinnslag som bryter inn. Det er farlig, den dagen det er ekte kan folk la være å tro på det og reagere for sent.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Folk fikk en støkk et ØYEBLIKK, og det var det. Var jo ingen som trodde på det i fortsettelsen

 

Ja det kan skje solstorm, supervulkan-utbrudd, stor ateroide nedslag feks.

Dette innslaget var laget likt et extra-nyhetesinnslag som bryter inn. Det er farlig, den dagen det er ekte kan folk la være å tro på det og reagere for sent.

Så du blir støkk hvergang når du ser på film/tvserie, hvor det vises nyhetsinnslag? At folk enda ikke klarer å skille mellom virkelighet og fiksjon, skremmer meg.

 

Burde ha vært kaos tilstander generelt I verden konstant, I og med at det vises stadig fiksjon innslag fra kjente kanaler som cnn, BBC, generelle amerikanske stasjoner I tvserier/filmer.

Endret av REALITET
Lenke til kommentar

 

Folk fikk en støkk et ØYEBLIKK, og det var det. Var jo ingen som trodde på det i fortsettelsen

 

Ja det kan skje solstorm, supervulkan-utbrudd, stor ateroide nedslag feks.

Dette innslaget var laget likt et extra-nyhetesinnslag som bryter inn. Det er farlig, den dagen det er ekte kan folk la være å tro på det og reagere for sent.

Så du blir støkk hvergang når du ser på film/tvserie, hvor det vises nyhetsinnslag? At folk enda ikke klarer å skille mellom virkelighet og fiksjon, skremmer meg.

Jeg har aldri sett noe lignende på film/tvserie. Det er alltid noe subtilt annerledes ved grafikken, og nesten alltid en skuespiller istedenfor et ekte nyhetsanker. Hvis ikke så er det inne i programmer der man venter seg det.

 

Arill Rise har sagt at bruken var en annen enn det som var avtalt. At folk ikke klarer å forholde seg til en enkelt avtale skremmer meg. Den skulle vises på skjermen bak danserne, ikke fylle tv-ruta.

Lenke til kommentar

Dette skjedde for nøyaktig 1 minutt siden: jeg sitter framoverlent på et kjøpesenter for å drepe litt tid med å surfe på mobilen... Det er ikke en sjel rundt meg og det er en svær, bred gang jeg sitter i. Plutselig går det 3 jenter forbi, og di går så nærme at hvis jeg ikke flytter på mobilen, så går di rett på den! Hva faen er problemet til folk? Jeg tipper jeg opplever dette rundt 1 gang i uka. Ser di ikke at di nesten dulter borti noen?

 

Inb4: og nei, di ser ikke på sin egen mobil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som bestemor ville sagt, folk nå til dags tar så mye mindre hensyn til andre. Tror faktisk ikke at det er så langt ifra sannheten heller.

Opplevde dette nok en gang i dag. Kommer sykklene ned en lang bakke, har mye fart. Helt nede på sletta går ei tresleiv midt i forbanna vegen! Alså midt på fortaut. Nei, du kunne lizzom ikke gå på høyre eller venstre side? Mått bremse ned all farten min for å dinge som en gal med bjella.

 

Personen be like "huh?! åjaa" så flutter hun seg. Det er ikke første gang for å si det slik. Når jeg selv er ute å går passer jeg alltid på at syklister kan passere på høyre eller venstre side av meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Som bestemor ville sagt, folk nå til dags tar så mye mindre hensyn til andre.
Men dette gjelder jo gamle like mye som unge, har de gamle forandret seg da? De gode dør unge, kanskje. :p

 

Apropos: På 100 meter, syklende, møtte jeg to stk av følgende kasus: Dame på den ene siden av gang- og sykkelveg, hund på den andre siden. Gjett hva som strakk seg imellom? Båndet. Hun ene sto med nesa klint nedi mobilen og musikk på ørene. Heldigvis sto hun i et kryss så jeg snek meg forbi bak henne. Når jeg var flere meter forbi oppdaget hun meg, snudde seg og så surt på meg.

Lenke til kommentar

Kvinner har ofte en sånn at de venter hanner skal flytte på seg, og bare går rett fram mot deg.

 

En episode jeg ikke glemmer: Jeg går mot en kasse, og så kommer en kvinner rett rundt meg og sier "går foran deg jeg!"
Fyren hennes ser på meg flirer og sier "disse kvinnfolka er så frekke vet du, hehehe".

Jeg sa ikke noe og bare så ned. Men det har irritert meg i over 10 år etterpå at jeg ikke sa noe.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En gang for 3-4 år siden stod jeg i t-banevogna i Oslo og scrollet på mobilen. Ryggen lent mot glasset, der søppelkassene henger, mobilen peker litt mot utgangen. Så blir det stopp og en kar med ryggsekk skal løpe ut døra helt mot slutten. Ryggsekken er såpass svær og fyren vingler i det han plukker opp fart, så når han skal kutte svingen slår han mobilen ut av hånda mi med sekken sin. Den flyr såvidt forbi sprekken mellom plattform og vogn og lander på betongen. Han snur seg et halvt sekund for å registrere hva som har skjedd før han begynner å småjogge videre og forsvinner i mengden. Jeg rekker såvidt å gå ut av vogna for å plukke opp telefonen før dørene går igjen. Ble heldigvis kun et par riper på sidene og en halvtime forsinket hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har ikke noe og med dobbeltmoral eller svakhet og gjøre. Mange, både barn og voksne, ble redde og trodde at noe livsfarlig var i ferd med og skje.

Skremmern : Det va æ som va executive produser på det showet ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...