Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En venn mistet nettopp jobben og muligens lappen pluss at han blir politianmeldt etter en tilfeldig tisseprøve på jobb. Han testet positivt på mariuhana. Hva man gjør på privaten burde være komplett likegyldig for en bedrift. At det i det heletatt er lov å ta sånne tester av ansatte. Trodde vi levde i et opplyst samfunn.

 

Hadde han vært fyllesyk og gått rett fra nach til jobb så hadde de fleste ikke brydd seg. Dobbeltmoralen lenge leve

Endret av Kjetil_90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En venn mistet nettopp jobben og muligens lappen pluss at han blir politianmeldt etter en tilfeldig tisseprøve på jobb. Han testet positivt på mariuhana. Hva man gjør på privaten burde være komplett likegyldig for en bedrift. At det i det heletatt er lov å ta sånne tester av ansatte. Trodde vi levde i et opplyst samfunn.

 

Hadde han vært fyllesyk og gått rett fra nach til jobb så hadde de fleste ikke brydd seg. Dobbeltmoralen lenge leve

Det er, så vidt jeg vet, bare lov i spesielle yrker i Norge (i USA er det lov overalt). Dersom han hadde kunnet gå rett fra nach til jobb for å utøve jobben tyder det på at jobben hans ikke er så sikkerhetskritisk at de kan kreve slike prøver. Muligens har han samtykket, men hvor informert var det?

 

At man skal miste lappen pga røyking innimellom er en feiltolkning av lovverket, selv om det praktiseres sånn noen steder, dessverre. Intensjonen er at det ikke skal skilles på forskjellige rusmidler i forhold til "edruelighet".

Lenke til kommentar

Usikker på om det står i kontrakten hans at slike tester kan forekomme eller ikke. Har bare sendt et par snapchats om saken, så jeg vet ikke alt rundt det.

 

Kjipt er det uansett.

 

Det verste en kan gjøre mot noen som kanskje har et problem (sier ikke at han har det) er å ta fra de all mulighet til å tjene penger og komme seg rundt. Det er en dårlig løsning for samfunnet generelt. Det vil som regel bare øke problemene.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Usikker på om det står i kontrakten hans at slike tester kan forekomme eller ikke. Har bare sendt et par snapchats om saken, så jeg vet ikke alt rundt det.

 

Kjipt er det uansett.

 

Det verste en kan gjøre mot noen som kanskje har et problem (sier ikke at han har det) er å ta fra de all mulighet til å tjene penger og komme seg rundt. Det er en dårlig løsning for samfunnet generelt. Det vil som regel bare øke problemene.

Virker merkelig. Kan d ha vært en tipser? 

Lenke til kommentar

Har lenge visst at jeg skal ha et møte den 26/11, men tidspunkt var ikke fastsatt. Retard jeg er som vanlig tenkte jeg ikke over å sette av tid til før 0830 for å ikke miste egen arbeidstid. Fikk i dag lapp om tidspunkter og jeg var satt til 0945. Sendte hyggelig forespørsel til ansvarlig om jeg kunne bytte med en annen, men nei det kunne hun ikke gjøre og jeg måtte selv spørre vedkommende om det. Sendte bestemt svar tilbake og fikk slengt "nei, da skulle du ha sagt det før, sitter i så så mange møter i uka og har ikke anledning til å ordne opp for andre".  Jo, bitch, egentlig har du det, men du gidder det bare ikke fordi da vil de andre lure på hvorfor tidene er byttet om, men i realiteten har jeg bare meg selv å skylde, og derav det innlegget.

 

Rimelig lei av å gjøre alt feil hele tiden... er det rart jeg er opgitt..

 

 

Oppdatering: Supert.. flere dårlige nyheter og forberedelser som må gjøres.. herved er dagen ødelagt og blir umulig å fokusere på jobb resten av dagen.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

06.00 drar på jobb

17.00 drar hjem fra jobb

18.00 kommer jeg hjem

18.30-19.00 kjører jeg til trening

22.00ish kommer jeg hjem fra trening

23.30 er det natta.

 

Repeat man-tors hver uke.

Hverken pc'n eller tv'n har vært på hele uken:p

Takk gud for kort arbeidsdag på fredag!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...