Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Min erfaring med mobilladere er at de vanligvis varer omtrent evig. Jeg har fremdeles laderen som fulgte med flere telefoner og nettbrett som ikke lengre brukes.

 

Men: Jeg opplevde nylig at en relativt ny Sony lader sluttet å fungere.

Jeg har flere enheter fra Sony, og vet ikke hvilken enhet den fulgte med. Må ha vært en Xperia telefon eller nettbrett.

Symptomet er at telefonen gir "lader-lyder" hele tiden, som om strømmen blir satt inn og trukket ut gjentatte ganger.

Det kommer som kjent et lite pling hver gang man kobler til/fra laderen.

 

Testet kombinasjoner av andre telefoner, kabler og 220V adaptere.

Det var en original Sony lader som var fellesnevner. Den ble kastet. Jeg har flere å ta av.

 

Jeg opplever dagens mobilladere som ok kvalitet. Bortsett fra den ene fra Sony som takket for seg.

 

Apple sine ladere har generellt godt rykte, men hver gang det oppdages en feilprodusert lader der pinnene blir stående igjen i veggen, havner det i avisene. Så de er ikke perfekte de heller.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens telefonladere. Tidligere hadde man en lader hele telefonens levetid. Nå må man kjøpe ny lader hele tiden fordi de slutter å lade, etter kort tid. Gjelder de fleste jeg snakker med. Selv uten slitasje.

Dama sine ryker ofte. Mine nesten aldri. Jeg tror det kommer av at hun bruker telefonen mens den lader, og det påvirker naturlig nok pluggen.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring, er det ikke laderen som et problemet, men kabelen. Har kjøpt flere sånne standard, hvite micro-USB ladekabler. Problemet med dem er at de har en tendens til å "knekke" i telefon-enden. Da blir kontakten dårlig. Så jeg har gitt opp de kablene. Nå går det i flate flettekabler (som Elkjøp påsto ikke eksisterte til Android-telefoner, kun iPhone. Fant dem i en dagligvarebutikk. LOL.). De tåler litt mer.

Lenke til kommentar

Min erfaring med mobilladere er at de vanligvis varer omtrent evig. Jeg har fremdeles laderen som fulgte med flere telefoner og nettbrett som ikke lengre brukes.

 

Men: Jeg opplevde nylig at en relativt ny Sony lader sluttet å fungere.

Jeg har flere enheter fra Sony, og vet ikke hvilken enhet den fulgte med. Må ha vært en Xperia telefon eller nettbrett.

Symptomet er at telefonen gir "lader-lyder" hele tiden, som om strømmen blir satt inn og trukket ut gjentatte ganger.

Det kommer som kjent et lite pling hver gang man kobler til/fra laderen.

 

Testet kombinasjoner av andre telefoner, kabler og 220V adaptere.

Det var en original Sony lader som var fellesnevner. Den ble kastet. Jeg har flere å ta av.

 

Jeg opplever dagens mobilladere som ok kvalitet. Bortsett fra den ene fra Sony som takket for seg.

 

Apple sine ladere har generellt godt rykte, men hver gang det oppdages en feilprodusert lader der pinnene blir stående igjen i veggen, havner det i avisene. Så de er ikke perfekte de heller.

Vel, det skjer med alle mine ladere etter kort tid, og jrg tar godt vare på dem. Samme med dama og venner/familie. Problemet begynte når smartmobiler ble benyttet. Har fortsatt fungerende ladere fra gamle tlf jeg ikke var forsiktig med. Skjer forøvrig mye hyppigere med iphone enn samsung.
Lenke til kommentar

Etter min erfaring, er det ikke laderen som et problemet, men kabelen. Har kjøpt flere sånne standard, hvite micro-USB ladekabler. Problemet med dem er at de har en tendens til å "knekke" i telefon-enden. Da blir kontakten dårlig. Så jeg har gitt opp de kablene. Nå går det i flate flettekabler (som Elkjøp påsto ikke eksisterte til Android-telefoner, kun iPhone. Fant dem i en dagligvarebutikk. LOL.). De tåler litt mer.

Hva slags lader er det?
Lenke til kommentar

 

Har jeg aldri opplevd. Lader: er det ikke bare en ledning med støpsel( eller USB til pc) og en plugg til telefonen? Ladingen skjer vel inni selve telefonen?

Kankje jeg misforstår her :)

Det folk mener er transformatoren som er i "klumpen", som omformer fra 240 volt til 5 volt.

 

 

Å, sånn. Takk.

Lenke til kommentar

 

 

Tok du deg en middagslur, eller har du en syk døgnrytme?

 

 

Nje, dette blir vel engangstilfelle. Jeg var ute natt til søndag og kom meg ikke i sengs før nærmere 0800, så sto jeg opp rundt 1330 og la meg nedpå igjen 1500, med alarm på. Gudene veit hvordan jeg har sovet gjennom alt. Jeg kjente skammen renne kaldt nedover ryggen når jobben ringte 2210 og spurte hvor jeg var. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...