Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er temmelig irriterende når folk sier at Tsjekkia ligger i øst-Europa. Det synes forsåvidt tsjekkerne også.

Før 1989 ble Tsjekkoslovakia, i dag Slovakia og Tsjekkia, faktisk definert av FN å være i Øst-Europa. Dette har naturligvis en sammenheng med at de var en del av Østblokken.

Lenke til kommentar

"Nitrobiler" har glødemotor (som dieselbiler), det vil si at drivstoffblandingen antennes av motorens egenvarme (fra kompressjonen) istedet for en tennplugg som drives av strøm. Fordelen er at du slipper batteri og dynamo, ulempen er at den trenger starthjelp for å bli varm nok i utgangspunktet. Til det brukes en glødeplugg, og denne må lades på forhånd. (Den kan som i ordentlige biler drives av et batteri som lades av en dynamo selvsagt, men da legger man til en masse vekt igjen, og taper litt effekt som går med til ladingen.)

 

Trur eg, har aldri drevet med slike biler.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle brannene i det siste irriterer meg. Eller, skremmer meg er vel mer rett å si. Vet aldri når noe slikt skjer i nærheten her. :( Regn i dag da heldigvis. Første gang på en stund.

Det minte meg om et barnerim jeg ikke har tenkt på på mange år:

Brann, brann

i rompa på en mann

Åtte bøtter vann

hjalp ikke det grann

 

Og et annet:

Alle mann til pumpene,

vi står i vann til rumpene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...