Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

En annen ting jeg hater er folk som oppfinner nye skruehode-standarder som ikke er vesentlig bedre enn de som fantes fra før.

 

Apple, jeg mener deg!

 

 

 

apple-screws.jpg

 

 

Veit ikke hvor mye du har skrudd, men det er er faktisk en stor forskjell på skruestandardene, og helt plain flatskruer er utrolig pain å jobbe med i timesvis som f. eks elektriker noe jeg har gjorte endel.

Akkurat om den som står navngitt som "New" der er noe bra veit jeg ikke helt, så litt merkelig ut. Torx ftw.

 

Vi får se da. Jeg sendte dem en litt sur mail jeg, det gjorde godt :p

Syns det var litt unødvendig. Greit nok at bruksanvisningen kunne ha vært på norsk/engelsk, men at du ikke visste om dette med simkort er da ikke dustinhome sin feil. Det står til og med i produktbeskrivelsen at det er microsim!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..og hva er microsim? Finnes det noe mindre enn den lille kladden som sitter i xperia'n??

 

Ja, det viser seg jo nå at det gjør det. Og det er det såvidt jeg skjønner kun Apple sine produkter som bruker. Et lite hint til oss ferskinger i Apples verden hadde da ikke gjort noe.

Lenke til kommentar

Sjefer i drittjobber. Spesielt i McDonalds, lagerarbeid, vaskejobber og slikt.

De er ofte bitre mennesker som bruker sin "makt" over andre for å kompensere, og føle seg viktig for en gangs skyld. Jobben er alt de har i livet. Helt maktsyke fjerne idioter.

 

Tegnene vises tidlig. Starter ofte med vanlige medarbeidere som klager over de som er helt nye. En gang kom jeg 2 minutter for sent, og fikk kjeft av en slik medarbeider. Disse medarbeiderne er sjefens høyre hånd, og kommer til å jobbe på det gudsforlatte stedet resten av livet. De er allerede institusjonalisert. Når de kommer hjem lager de middag og ser TV. De gjør INGENTING. Livet deres dreier seg om den fabrikkjobben de har. De er sjefens yndling og stiger i rang for hvert år.

Det eneste de gjør som er spennende er å dra på charterturer til Kreta en gang i året. Det er det mest eksotiske og kreative de noen gang vil oppleve.

 

Man bør jobbe for å oppnå ting og komme videre.

Når jeg søker jobb har jeg alltid et reisemål eller en sykt deilig plan for hvor dette skal føre meg i bakhodet. Mens noen jobber som et tikkende ur som aldri stopper, jobber jeg for midler til det jeg ønsker å oppnå.

Når enkelte kommer hjem fra jobb, sløver de fram til neste dag.

I stedet for å legge en plan om hvordan de kan oppnå noe bedre i livet.

 

Fuck dem og de sjelløse sjefene de ender opp som. Møter jeg en slik person som har autoritet over meg på en arbeidsplass så slutter jeg på dagen.

Akkurat den typen menneske jeg hater mest.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så bra post at jeg nesten fikk en tåre i øyekroken kakemot.

 

Kjenner igjen så mange fra min egen jobb, men heldigvis er sjefen veldig okei. Han har stor respekt for at jeg kanskje vil studere fra høsten av. Jeg trenger ikke legge skjul på mine planer i frykt for å ikke bli satset på, jeg har fått mye frihet og får jobbe uansett hva jeg bestemmer meg for.

 

Stemmer så sykt bra det med chartertur at jeg blir flau av å jobbe med de menneskene. Jeg er egentlig jævlig falsk med mange av dem. (Håper de ikke leser dette. :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mamma hører at Breivik har spilt WoW og utbryter: "Han har jo lært på den måten. Sånne spill er farlige.". Hørt om en liten ting som heter research? Nei, sikkert ikke. Det irriterer meg kraftig når folk kommer med meninger uten å engang ha peiling på hva de snakker om.

 

Samme gjelder for de som mener han har trent med CoD. I spillet sitter du i ro foran en skjerm og trykker på taster for å sikte og skyte. Og du har manøvre som er nærmest umulig i virkeligheten med mindre du kanskje har trent i årevis. I virkeligheten må du faktisk vite hvordan du fysisk skal håndtere et skytevåpen før du kan bruke det. Det lærer du ikke gjennom et spill.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Mamma hører at Breivik har spilt WoW og utbryter: "Han har jo lært på den måten. Sånne spill er farlige.". Hørt om en liten ting som heter research? Nei, sikkert ikke. Det irriterer meg kraftig når folk kommer med meninger uten å engang ha peiling på hva de snakker om.

 

Samme gjelder for de som mener han har trent med CoD. I spillet sitter du i ro foran en skjerm og trykker på taster for å sikte og skyte. Og du har manøvre som er nærmest umulig i virkeligheten med mindre du kanskje har trent i årevis. I virkeligheten må du faktisk vite hvordan du fysisk skal håndtere et skytevåpen før du kan bruke det. Det lærer du ikke gjennom et spill.

 

 

Særlig med tanke på rekyl, greit at du har brukt 100vis av timer foran pc skjermen, men skjønner ikke folka at rekylen (og vekten da) kommer til å spile inn en stor rolle? en 14 åring skulle jeg ha likt å sett skyte et maskingevær som veier 6 kg og rekyl som faen...

Lenke til kommentar
Samme gjelder for de som mener han har trent med CoD. I spillet sitter du i ro foran en skjerm og trykker på taster for å sikte og skyte. Og du har manøvre som er nærmest umulig i virkeligheten med mindre du kanskje har trent i årevis. I virkeligheten må du faktisk vite hvordan du fysisk skal håndtere et skytevåpen før du kan bruke det. Det lærer du ikke gjennom et spill.

 

CoD er ekstremt urealistisk i utgangspunktet. Det at Breivik påstår det er en krigssimulator burde være en pekepinn på hvor langt ute å kjøre fyren er.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...