Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet
Delvis skrev (8 minutter siden):

Der er mye artig brilleoppbevaring der. Kjøpte noen før til å ha briller stående oppi på bordet, noe sånt.
Stoppet å handle på Temu da vi hørte i media om at der er farlige stoffer i produktene. Kanskje det er mest skremsel..

Det er mye skremsel, men det er også mye sant.
Men en kan si det samme om mange norske butikker og produkter. 

Bare å holde seg unna smykker, og tenke seg ekstra om å kjøpe ting som skal være i kontakt med kroppen.
Kjøp helst fra de som har solgt masse og har gode omtaler. 
Det første du finner er sjeldent det beste. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Delvis skrev (1 time siden):

Kanskje det er mest skremsel..

På lik linje med hva de er flinke til å dra fram i NRK og media ellers her oppe i Nåreg 😁.. Men det kommer som nevnt fra samme produsenter som du kjøper fra i butikkene her i landet, bare at her i landet så hører du ingenting! Skulle tro at de har en agenda for å fremme firmaene her lokalt og rakke ned på Kina-varene DU kjøper? 😇 
Uansett, bruk hodet! Jeg lever bra selv, til tross for at jeg kler meg med Temu-varer fra innerst til ytterst, jeg bruker Temu-produkter på kjøkken og bad, i bilen og ute i hagen.. Ville vært halvdau hvis jeg skulle tro på alt det negative jeg leser! 😆
I stedet så sparer jeg MYE penger mot det jeg kunne handlet her i landet! 🤑

Skrevet
Woff skrev (6 timer siden):

På lik linje med hva de er flinke til å dra fram i NRK og media ellers her oppe i Nåreg 😁.. Men det kommer som nevnt fra samme produsenter som du kjøper fra i butikkene her i landet, bare at her i landet så hører du ingenting! Skulle tro at de har en agenda for å fremme firmaene her lokalt og rakke ned på Kina-varene DU kjøper? 😇 
Uansett, bruk hodet! Jeg lever bra selv, til tross for at jeg kler meg med Temu-varer fra innerst til ytterst, jeg bruker Temu-produkter på kjøkken og bad, i bilen og ute i hagen.. Ville vært halvdau hvis jeg skulle tro på alt det negative jeg leser! 😆
I stedet så sparer jeg MYE penger mot det jeg kunne handlet her i landet! 🤑

Ikke bra å være naiv heller. Det er nok svært lite som er akutt giftig, det er langtidsvirkningene som man er bekymret for.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
^fmj skrev (11 timer siden):

Ikke bra å være naiv heller.

Nå har Temu løsningen for alle som tviler (eller stoler blindt på NRK): Gjør det selv merker som kan brukes på alle varene..
500 lapper for kr 42,- 😁
500-pakke advarsel om giftmerker - fare  hetsmerker 0,5x1,5 tommer - fluorescerende oransje med svart trykk for   håndtering av farlige materialer - papirkonstruksjon 0

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Woff skrev (1 time siden):

Nå har Temu løsningen for alle som tviler (eller stoler blindt på NRK):

Ingen som trenger å stole blindt på NRK, det er grundig dokumentert at noe av dritten deres har giftstoffer i ulovlige mengder, greit å spare penger, men ikke på bekostning av helsa, og ofte så er kvalitet langt billigere enn det rælet fra kina, spesielt i det lange løp. Kjøpe billige kinaprodukter er som å pisse i buksa i kulda, jævla ålreit i omtrent et sekund, før det viser seg at man har store mengder bly i blodet. 

• Liker 2
Skrevet
Woff skrev (23 timer siden):

I stedet så sparer jeg MYE penger mot det jeg kunne handlet her i landet!

Skulle tro du jobbet for Temu, slik som du forsvarer de i flere diskusjoner her inne.

Du må bare innse det. Det er dokumentert ørten ganger at mye av billig "Temu-ræl" er helseskadelig på lang sikt (og det irriterer meg at folk ikke vil innse åpenbare ting). Men for all del, det er din kropp. Bare ikke prøv å overbevis andre om at det ikke er farlig, for da er du potensielt delaktig i sykdommer eller plager de pådrar seg med årene.

• Liker 2
Skrevet

Bruker appen "180.no" på telefonen og på en eller annen måte (uten min egen vilje) aktivert en prøveperiode som automatisk har gått over til en betalt versjon på 49,- mnd.
Oppdaget på mobilfakturaen var høyere enn normalt og jeg finner da ut at appen er knyttet til Strex som igjen er knyttet til de fleste teleoperatørene i Norge.

Ifølge Telia skal en enkelt gå inn på Min Side -> Tjenester og blokkere Strex, men der kommer ikke Strex opp i det hele tatt. Telefon til kundeservice og dem setter sperre.

Skummelt at den gikk bare rett gjennom uten noe advarsel på at "prøveperioden" var over.

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/KMJ2pM/snakker-om-bonnie-blue-ikke-dem-i-koe

Dette er vel litt typisk for deler av det jeg føler er litt typisk for den amerikansk inspirerte typen feminisme vi har i 2025, en kvinne gjør noe, en kvinne utnytter, like vel så ender det opp med at det er kvinnene som tjener alle pengene, som er offeret, og mennene de har sunket såååå lavt.

Og midt i dette står unge gutter – og ser på.

De skroller. Leser. Kommenterer. Deler. Lærer.

Lærer at kvinnekroppen er til forbruk. Lærer at menn må måles. At seksuell erobring gir verdi. At konkurranse, kvantitet og grenseløshet er en form for identitet.

De lærer ikke å føle. Ikke å forstå. Ikke å være nær.

De lærer å stille seg i kø.

Sexen er tom, men symbolikken er enorm: En kropp. Tusenvis av menn. På løpende bånd. Et samlebånd av maskulin bekreftelse.

Det handler ikke om henne.

Det handler om hvem de får være – gjennom henne.

Så når vi snakker om «fenomenet Bonnie Blue», burde vi heller snakke om fenomenet menn i kø.

Hvem er det unge gutter lærer dette av om ikke denne type kvinner som lærer bort dette, de er jo ikke noe bedre enn andrew teit, samme ulla, men hva gjør man ikke for penger. På tide å ta litt ansvar for eget kjønn, og dens handlinger, dette er ikke utelukkende et mannefenomen. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg fatter ikke dette med easypark. Jeg fikk i dag,03.07.2025,en mail fra easypark med et angrerettskjema om en avtale jeg skulle ha ingått 30.05.2025. 14 dagers angrerett. Avtalen er ikke noe spennende..bare en såkalt easypark small abonnement uten månedskostnader. Jeg aner ikke hva dette er,men de skal ha et service gebyr EKSTRA på hver parkering på 15%..minumum 4.9 kr. 

Jeg kan ikke huske å ha ingått noen avtale..og jeg fikk jo angrettskjema på mail nesten en mnd etter jeg ifølge dem skulle ha ingått en avtale. Jeg mistenker at dette er en avtale som gjelder alle som bruker app for å betale. Og at de legger på 15% på  betalingen for de som bruker app. Jeg visste ikke at app betydde 15% ekstra..så det er første irritasjon..andre er at jeg fikk angrerettskjema en mnd etter at avtalen skulle vært inngått..og det 3 er jo at vi er flere som bruker samme bil..og som da begge har registrert bilen på oss i hver vår app..hvem får egentlig regningen her? 

Har fjernet kameraparkering da jeg mistenker dette blir total kaos om begge brukere har samme bil..så det er 4 irritasjon..

Og 5 irritasjon er jo at det er klin umulig å si opp avtalen...den synes å følge appen..hvilket IKKE er opplyst om.

Jeg trodde verden skulle  bli litt enklere og billigere med parkerings app..men det er den definitivt ikke blitt..Hvorfor skal man betale ekstra ved bruk av app? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
obygda skrev (2 minutter siden):

Jeg fatter ikke dette med easypark. Jeg fikk i dag,03.07.2025,en mail fra easypark med et angrerettskjema om en avtale jeg skulle ha ingått 30.05.2025. 14 dagers angrerett. Avtalen er ikke noe spennende..bare en såkalt easypark small abonnement uten månedskostnader. Jeg aner ikke hva dette er,men de skal ha et service gebyr EKSTRA på hver parkering på 15%..minumum 4.9 kr. 

Jeg kan ikke huske å ha ingått noen avtale..og jeg fikk jo angrettskjema på mail nesten en mnd etter jeg ifølge dem skulle ha ingått en avtale. Jeg mistenker at dette er en avtale som gjelder alle som bruker app for å betale. Og at de legger på 15% på  betalingen for de som bruker app. Jeg visste ikke at app betydde 15% ekstra..så det er første irritasjon..andre er at jeg fikk angrerettskjema en mnd etter at avtalen skulle vært inngått..og det 3 er jo at vi er flere som bruker samme bil..og som da begge har registrert bilen på oss i hver vår app..hvem får egentlig regningen her? 

Har fjernet kameraparkering da jeg mistenker dette blir total kaos om begge brukere har samme bil..så det er 4 irritasjon..

Og 5 irritasjon er jo at det er klin umulig å si opp avtalen...den synes å følge appen..hvilket IKKE er opplyst om.

Jeg trodde verden skulle  bli litt enklere og billigere med parkerings app..men det er den definitivt ikke blitt..Hvorfor skal man betale ekstra ved bruk av app? 

EasyPark har et servicetillegg på 15% av parkeringsavgiften, med en minimumsavgift på 4,90 kr, når man bruker deres app. Dette servicetillegget kommer i tillegg til den ordinære parkeringsavgiften. EasyPark tilbyr også et abonnement kalt "EasyPark GO" hvor man betaler en fast månedsavgift i stedet for servicetillegget, men dette er gjerne aktuelt for de som parkerer ofte og mye. (Gemini)

EasyPark Go koster 49 kroner per måned.

Endret av ^fmj
Skrevet
^fmj skrev (Akkurat nå):

EasyPark har et servicetillegg på 15% av parkeringsavgiften, med en minimumsavgift på 4,90 kr, når man bruker deres app. Dette servicetillegget kommer i tillegg til den ordinære parkeringsavgiften. EasyPark tilbyr også et abonnement kalt "EasyPark GO" hvor man betaler en fast månedsavgift i stedet for servicetillegget, men dette er gjerne aktuelt for de som parkerer ofte og mye. (Gemini)

Jeg vet det. Men det står ikke i appen at man må betale ekstra for å bruke appen..jeg spurte om jeg kunne unngå service tillegg via chat botten deres og fikk ikke noe klart svar. Det burde fremkommet i appen at det koster ekstra å bruke appen..Men det er vel slik de tjener penger..bondefange kundene. Videre så må man aktivt velge elbil inne i appen..ellers belastes man for fossil. Dette var jeg ikke klar over og det stod heller ikke noe om dette ved installasjon av app. Appen har jeg forøvrig hatt i flere år..og det var ikke slik tidlligere...så dette med servicegebyr..det er nytt for meg..hva slags service man får kan man jo saktens lure på....

Skrevet
31 minutes ago, obygda said:

Jeg vet det. Men det står ikke i appen at man må betale ekstra for å bruke appen..jeg spurte om jeg kunne unngå service tillegg via chat botten deres og fikk ikke noe klart svar. Det burde fremkommet i appen at det koster ekstra å bruke appen..Men det er vel slik de tjener penger..bondefange kundene. Videre så må man aktivt velge elbil inne i appen..ellers belastes man for fossil. Dette var jeg ikke klar over og det stod heller ikke noe om dette ved installasjon av app. Appen har jeg forøvrig hatt i flere år..og det var ikke slik tidlligere...så dette med servicegebyr..det er nytt for meg..hva slags service man får kan man jo saktens lure på....

Mulig jeg misforstår, men står jo tydelig i appen at de tar 15% og minimum 4.90kr ? 

Skrevet
obygda skrev (1 time siden):

Hvis du bruker noen dager på å lese gjennom all avtaleteksten så finner du sikkert ut at easypark har ryggen fri tross alt. Har du 100 apper så har du sånn ca et årsverk bare å sette deg inn i og skjønne hvor mange limpinner du har gått på.

Er det rart man lærer seg å hate apper og elske retten til å betale med kontanter?

Skrevet
Curuion skrev (1 time siden):

Mulig jeg misforstår, men står jo tydelig i appen at de tar 15% og minimum 4.90kr ? 

Nei..det står faktisk ikke det. Det står at gjennom den enkle avtalen,som jeg aldri har signert, betaler ett servicegebyr. Det står ikke at APPEN i seg selv krever en avtale. Men denne avtalen er implisitt gitt via appen noe man ser ved å gå inn på "prispakker".

Her står det at man har en aktiv avtale. En avtale man i praksis ikke signerer. Dette er klassisk bondefangeri. Jeg har aldri fått med meg at det er ett gebyr via appen..før nå nylig det plutselig dukket opp en mail i innboksen min om en avtale jeg skulle ha ingått 30 mai i år. Jeg oppdaterte vel muligens appen denne dagen med nytt betalingskort.. Uansett...i avtaleteksten datert 30.mai..motatt på mail i dag 03.07.2025..står det at jeg har 14 dager på å si opp avtalen..What the heck?...Det var først i dag,etter å ha fått mailen,jeg fikk med meg disse "service" gebyrene..

Skrevet

Måtte sjekke selv. Det står jo tydelig både i play store, app store, på hemmesida, i appen, og når du velger tidspunkt også? 
Appen i seg selv krever jo ikke noe, betaler jo ikke noe hvis man aldri starten parkering. Forstår fortsatt ingenting jeg.

Skrevet (endret)

Når skal NRK slutte med dette "skrap-på-bilde"-tullet de holder på med - hvilken aldersgruppe er det de henvender seg til?
For eksempel hovedbildet i denne artikkelen: https://www.nrk.no/norge/bygger-oslo-skole-til-3-milliarder-der-det-knapt-bor-barn-1.17454577

Edit: @obygda, det var bildet i artikkelen jeg kommenterte, ikke innholdet (vel... innholdet irriterte meg også), det kom kanskje ikke så godt fram, jeg har nå rettet litt på det og lagt til bildet som irriterte meg litt :grin:. Se også innlegget til @frohmage

skrap-p-bilde.webp.ca7c1abbe665efa53a791db575d5caad.webp

Endret av backtoback
innhold irriterte også; bilde; typos
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (22 timer siden):

g jeg fikk jo angrettskjema på mail nesten en mnd etter jeg ifølge dem skulle ha ingått en avtale

Hvis du ikke får angrerettskjema eller informasjon om angrerett, så har du rett til å angre kjøpet i inntil 12 måneder. Hvis du får skjemaet for sent, vil jeg tro du kan angre i 14 dager etter mottatt skjema?

Skrevet
backtoback skrev (4 timer siden):

Når skal NRK slutte med dette "skrap-bilde-tullet" de holder på med - hvilken aldersgruppe er det de henvender seg til?
Eks.: https://www.nrk.no/norge/bygger-oslo-skole-til-3-milliarder-der-det-knapt-bor-barn-1.17454577

Hva du mener? Å bygge skole for et fåtall elever på en av Norges dyreste tomter er jo et hån  mot bygdeundgom som må reise timer for å komme på skolen...ja det er et hån mot alle som betaler skatt i dette landet. De kunne vel kjørt elever i 20 år i taxi for denne summen. Sentralt i Oslo vil ALDRI bli et boligområde. 

Skrevet

Skolesentralisering er et brennhett tema i Tromsø også. Samtidig som kommunen ønsker mindre trafikk så øker de trafikkbehovet for skoleelever fra en drøss med skoler. Nå mangler det bare at de setter opp bomringer rundt den nye monsterskolen. Og med monsterskole så ryker vel også alle tidligere prinsipper om at mobbere må bytte skole - fordi det ikke finnes noen i fornuftig omkrets.

Det er heller ikke mange år siden de sentraliserte alt svømmetilbud i kommunen. Først totalt blottet for parkeringsplasser utenom noen få HC-plasser. Deretter gikk de med på et lite antall parkeringsplasser som fører til parkeringskaos i området. Deretter innførte de bompenger for å hindre all denne unødvendige trafikken og satt opp skyhøye parkeringssatser. Bydelssentrene skriker etter kortreist svømmetilbud og jammen tok ikke den økonomisk kriserammede kommunen grep og bygger to nye bassenger - I DET SAMME SVØMMEANLEGGET! Dette er så forakt for innbyggerne at jeg spyr.

Dette er politikerforakt med motsatt retning. Det er politikerne som forakter innbyggerne - og det resulterer nødvendigvis i gjensidighet.

Jeg ser dere har klart å få noen skikkelige råtne politikere i Oslo også. Føler med dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...