frohmage Skrevet mandag kl 11:48 Skrevet mandag kl 11:48 Karltorbj skrev (8 timer siden): Dere presset jo, selveste Coca Cola, til aa forandre oppskriften. Er vanlig CocaCola også full av kunstig søtning nå, eller er det bare Pepsi?
Karltorbj Skrevet mandag kl 12:00 Skrevet mandag kl 12:00 frohmage skrev (8 minutter siden): Er vanlig CocaCola også full av kunstig søtning nå, eller er det bare Pepsi? Tror ikke Coca Cola, har gjort det. Det var for mangen aar siden, de maatte forandre oppskriften. Og vet du, hva de maatte gjoere? De maatte ta i mere sukker. 😂
Skurupu Skrevet mandag kl 12:17 Skrevet mandag kl 12:17 Jeg foretrekker kunstige søtningsmidler. Det smaker bedre enn sukkerbrus. 2
Karltorbj Skrevet mandag kl 12:27 Skrevet mandag kl 12:27 Skurupu skrev (8 minutter siden): Jeg foretrekker kunstige søtningsmidler. Det smaker bedre enn sukkerbrus. Jeg hater hvitt sukker, men jeg hater enda mer, kunstige soetningstoffer. 🙂 1
Simen1 Skrevet mandag kl 12:37 Skrevet mandag kl 12:37 (endret) Alle søtningsmidler har sine ulemper. Kunstig fremstilt sukker (vanlig hvitt sukker som man finner i brus) har spesielt store ulemper på tenner, karies og sånt, i tillegg til kalorier. Andre søtningsmidler, både naturlige som stevia, men også kunstige som aspartam, har en litt annen søtsmak og en mistanke over seg for å andre negative helseeffekter og påvirkning av sultfølelsen. Når jeg skal velge mellom flere onder så går jeg for de kalorifattige søtstoffene. Cola zero og Solo Super. Endret mandag kl 12:40 av Simen1
Dubious Skrevet mandag kl 12:52 Skrevet mandag kl 12:52 Har begynt med Sprudle, samme som Farris. Vann med smak og kullsyre. Null sukker og null søtstoffer. De klarte å lure meg med kupong for gratis 0,5 liter. 2
Karltorbj Skrevet mandag kl 13:02 Skrevet mandag kl 13:02 Simen1 skrev (8 minutter siden): Alle søtningsmidler har sine ulemper. Kunstig fremstilt sukker (vanlig hvitt sukker som man finner i brus) har spesielt store ulemper på tenner, karies og sånt, i tillegg til kalorier. Andre søtningsmidler, både naturlige som stevia, men også kunstige som aspartam, har en litt annen søtsmak og en mistanke over seg for å andre negative helseeffekter og påvirkning av sultfølelsen. Når jeg skal velge mellom flere onder så går jeg for de kalorifattige søtstoffene. Cola zero og Solo Super. Stemmer det, hvitt sukker, er jo kunstig, det ogsaa, men utvunnet, fra det naturlige, i hvert fall. Coca cola Life, med Agave, var min favoritt, men den sluttet de aa produsere, paa grunn av daarlig salg visst? Litt rart synes jeg, for her i byen, var det naermest bare Obs og meny, som hadde den. Ikke Take awayene, eller Pizzabakeren, hadde den foreksempel. Skal de selge, saa maa det jo, vaere mulig aa kjoepe den. Men saa maa vi jo vaere realistiske. Skulle alle rikingene, bare spise honning, loennesirup og agave, saa hadde det vel vaert vanskelig, aa holde markedet med nok varer, tenker jeg.
Delvis Skrevet mandag kl 14:05 Skrevet mandag kl 14:05 Dubious skrev (1 time siden): Har begynt med Sprudle, samme som Farris. Vann med smak og kullsyre. Null sukker og null søtstoffer. De klarte å lure meg med kupong for gratis 0,5 liter. Får de med forskjellig smak også. Fersken, granateple osv. Det er en variant av samme som Bris og Isklar. Bruker det ganske mye.
Nukleosid Skrevet mandag kl 15:49 Skrevet mandag kl 15:49 ^fmj skrev (16 timer siden): Oppskriften ble endret for flere år siden. Ja, det er nok en stund siden sist jeg drakk Pepsi. Men jeg sjekket litt på nettet, og det ser ut som de gradvis har lagt til mer søtningsstoff til fordel for sukker. Sikkert slik at de som drikker mye Pepsi ikke skulle merke forskjellen. Men slike som meg, som kun drikker Pepsi når Cola ikke er tilgjengelig, merker godt forskjellen. Men greit, da vet jeg at Pepsi blir uaktuelt i fremtiden.
Karltorbj Skrevet mandag kl 16:52 Skrevet mandag kl 16:52 (endret) Nukleosid skrev (1 time siden): Ja, det er nok en stund siden sist jeg drakk Pepsi. Men jeg sjekket litt på nettet, og det ser ut som de gradvis har lagt til mer søtningsstoff til fordel for sukker. Sikkert slik at de som drikker mye Pepsi ikke skulle merke forskjellen. Men slike som meg, som kun drikker Pepsi når Cola ikke er tilgjengelig, merker godt forskjellen. Men greit, da vet jeg at Pepsi blir uaktuelt i fremtiden. Det er slik hele gjengen gjoer det. Sjokolade, iskrem. brus, osv. De tar kvalitesforingelsen gradvis, slik at vi ikke merker det. Gullpinnen til Diplomis, er et godt eksempel. Dere skulle ha smakt den, naar jeg var guttunge. Den smakte himmelsk og var kjempepopulaer. Naa er den en vanlig iskrem. med mye mindre sjokolade, daarligere iskrem, ikke noe spesiell, i det hele tatt. Jeg var borte i fra Norge i 8 aar, og naar jeg kom hjem, kjoepte jeg en Minde smaagodt pose, som var kjempegod, naar den kom, ble kjempepopulaer, blaa pose. Da var den blitt til noen brune harde fettklumper, som smakte soett. ikke noe mer. en enorm kvalitetsforingelse. Foer jeg reiste, var den jo bankers, paa sturbordet om du var paa besoek, eller hadde. Naa har jeg ikke sett den paa lenge. Vet ikke om de produserer den lenger engang. Nasjonalretten vaares, Toro tomatsuppe, har bare blitt noe skvattel, det hjelper ikke aa ta 2 dl mindre vann i heller. For en strategi, svindel og bedrag. Endret mandag kl 17:11 av Karltorbj 1
skaftetryne32 Skrevet tirsdag kl 05:54 Skrevet tirsdag kl 05:54 Det skal nevnes at smaksløkene er sterkere når vi er yngre, og de svekkes gjerne av ting som alkohol og ting man røker, har jeg hørt uten at jeg er sikker på det, forsvinner luktesansen forsvinner mye smak, medisiner påvirker smaksløkene, det kan godt være at det kroppen som har endret seg mest. Angående cocacolaen, om den er blitt så dårlig, hvorfor ikke lage sirupen selv ? Det er tonnevis av oppskrifter der ute, og de ser faen steike meg fristende ut, det er mer enn en kan si om synet av en flaske cocacola nå til dags. https://www.seriouseats.com/drink-the-book-natural-cola-homemade-coke-soda Det finnes til og med oppskrifter på fermentert cola, probiotisk cola for faen 😉 https://thehappypear.ie/plant-based-and-vegan-recipes/naturally-fermented-homemade-cola/
^fmj Skrevet tirsdag kl 11:33 Skrevet tirsdag kl 11:33 Karltorbj skrev (22 timer siden): Stemmer det, hvitt sukker, er jo kunstig Nei, det er ikke kunstig, det er raffinert. 1
Karltorbj Skrevet tirsdag kl 11:35 Skrevet tirsdag kl 11:35 (endret) ^fmj skrev (6 minutter siden): Nei, det er ikke kunstig, det er raffinert. Du har helt rett. 🙂 👍 Endret tirsdag kl 11:40 av Karltorbj
Simen1 Skrevet tirsdag kl 11:48 Skrevet tirsdag kl 11:48 (endret) ^fmj skrev (16 minutter siden): Nei, det er ikke kunstig, det er raffinert. .. eller ultraprosessert som er så populært å si for tida. Naturlig vs kunstig-debatten er nå veldig kunstig i seg selv. Mest egnet til å skape frykt hos folk med lav kunnskap om naturens oppbygning av atomer og molekyler. Endret tirsdag kl 11:50 av Simen1 2
^fmj Skrevet tirsdag kl 12:02 Skrevet tirsdag kl 12:02 Simen1 skrev (13 minutter siden): .. eller ultraprosessert som er så populært å si for tida. Syns ikke det passer om sukker.
Simen1 Skrevet tirsdag kl 12:54 Skrevet tirsdag kl 12:54 Hele den debatten der handler om synsing og språkbruk. 1
Nukleosid Skrevet tirsdag kl 15:49 Skrevet tirsdag kl 15:49 skaftetryne32 skrev (9 timer siden): det er mer enn en kan si om synet av en flaske cocacola nå til dags Coca Cola synes jeg fortsatt smaker godt. Men der Pepsi før var nesten like godt, er det nå milevis forskjell. 1
Fantomtegningen Skrevet onsdag kl 05:28 Skrevet onsdag kl 05:28 (endret) Planverket til Forus, der selveste Bent Høie peker så fint med fingen når IKEA skal flytte et lite stykke og slå sammen butikk og lager. Altså, er det noen hjemme hos dem som styrer? Går det ann å se opp fra A4-arket og se hvordan samfunnet egentlig fungerer? Endret onsdag kl 05:29 av Fantomtegningen 4 1
Delvis Skrevet onsdag kl 06:26 Skrevet onsdag kl 06:26 Fantomtegningen skrev (51 minutter siden): Planverket til Forus, der selveste Bent Høie peker så fint med fingen når IKEA skal flytte et lite stykke og slå sammen butikk og lager. Altså, er det noen hjemme hos dem som styrer? Går det ann å se opp fra A4-arket og se hvordan samfunnet egentlig fungerer? Idioti satt i system. Hva har sånne folk å tenke med? Nesten ingen sykler for å handle på Ikea. For en tullete tanke. Og 183 plasser for bil er ingenting. Kommer til bli et vedvarende kaos, med massevis av utslipp fra biler som står i kø og venter. Vil man at AS norge skal gå helt på ræva? Og en ting til: Nå bygges Rogfast ut. Så fra 2030 en gang vil det komme et sterkt økende sig av mobile kunder fra nordfylket m.m. for å handle på Ikea hver eneste dag. Sånne folk tenker ikke lenger enn nesetippen.
Dubious Skrevet onsdag kl 09:33 Skrevet onsdag kl 09:33 Kanskje jeg bare er utålmodig, men det kom en pakke til terminalen på mandag, og vanligvis så kommer den da til PiB samme dag eller senest tirsdag morgen. Nå er det onsdag. Har fått roboten på Posten til å sende melding til butikken sånn at de kan lete om de har glemt å registrere ankomst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå