Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig godt at Sponheim er ute av tinget. Forhåpentligvis kan Venstre konsentrere seg mer om politikken sin og komme seg opp av den hengemyra de nå er i. Jeg har tro på at de kan bli betraktelig større enn hva de har vært i løpet av de siste valgene.

 

Men jeg ønsker Sponheim hell og lykke i sin nye yrkeskarriere, og håper for lokalsamfunnet på vestlandet sin skyld at han kan bidra i en del revyer :)

Lenke til kommentar

NRK har vunne saka mot skodespelar Gørild Mauseth i lagmannsretten.

Etter at programmet Store Studio viste eit klipp frå filmen «Brent av frost» gjekk skodespelaren til sak mot NRK. I det mykje omdiskuterte klippet frå filmen ser vi Mauseth naken framanfrå der ho har sex i ein båt full av fisk.

– For NRK er det eit viktig prinsipp at vi fritt kan sitere frå utgitte åndsverk, det vere seg bøker, filmar eller musikk, i journalistisk relevante samanhenger, seier kulturredaktør i NRK, Hege Duckert.

Ho meiner at det er NRK sjølv som bestemmer kva del av verket NRK vil sitere frå.

– Sitatretten er ein naudsynt føresetnad for ein fri og open samfunnsdebatt. Vi er glade for at lagmannsretten har lagt vekt på dette aspektet, seier Duckert.

Leiar i Norsk skuespillerforbund Agnete Haaland seier dette var ei trist avgjersle.

- Blir dommen ståande bør skodespelarar nekte å ta på seg oppgåver som kan føre til at bilete frå nakenscener i kunstnarisk samanheng blir misbrukt av andre, seier Haaland.

 

- Feil dom

Advokaten til Gørild Mauseth Eirik Djønne meiner dommen er feil.

- Eg er spesielt bekymra for at dommen uttrykker tvil om slike små snutter er verna. Det skapar i så fall problem både for utøvande kunstnarar og for NRK. Då kan andre produsentar og media forsyne seg fritt, seier Djønne.

Djønne har så langt ikkje vore i kontakt med Gørild Mauseth og seier det er for tidleg å avgjere om dei vil anke saka.

- Vi vil diskutere ein eventuell anke i neste veke, seier han.

 

NRK tapte saka i tingretten i fjor og anka til lagmannsretten. Ei og ei halv veke etter at saka gjekk i Borgarting lagmannsrett kom dommen. No må Mauseth må betale saksomkostningar.

 

Jævla idioter. "DE VISER MEG NAKEN! Skal faen meg saksøke de!"Da kunne du ha lest deg opp på de norske lover om sitat-retten og kanskje tenkt på det før du fant det for godt til å pule i en båt full av fisk og skjemmes over det etterpå.

Hvordan tingretten klarte å få til den første dommen er for meg helt uforståelig.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3297992.ece

 

Listene avslører fosterbarn

 

I utgangspunktet dukker ikke barn under 16 år opp i skattelistene, ettersom eventuell inntekt og formue lignes på foreldrene, skriver dinside.no.

 

Men dersom barnet ikke har foreldre, vil barnet selv måtte lignes.

 

- Dette kan også gjelde tilfeller der foreldrene er fratatt foreldreansvaret eller den daglige omsorgen for barnet, sier informasjonssjef Lise Halvorsen i Skattedirektoratet til nettstedet.

 

Barn over 13 år som har inntekt fra en småjobb kan imidlertid også lignes selvstendig, og dermed havne i skattelistene.

 

- At skattelistene indirekte viser hvem som kan være fosterbarn, er uheldig. Vi vil derfor se nærmere på saken og vurdere å innføre et unntak fra offentliggjøring i skattelistene for alle barn under 13 år, sier statssekretær Geir Axelsen i Finansdepartementet til dinside.no.

 

Som byråkrat er jo selvsagt denne personen uten evner til å se den beste løsningen: Slutt å pisse på personvernet og avskaff ordningen. :roll:

Lenke til kommentar
Det er veldig godt at Sponheim er ute av tinget. Forhåpentligvis kan Venstre konsentrere seg mer om politikken sin og komme seg opp av den hengemyra de nå er i. Jeg har tro på at de kan bli betraktelig større enn hva de har vært i løpet av de siste valgene.

 

Men jeg ønsker Sponheim hell og lykke i sin nye yrkeskarriere, og håper for lokalsamfunnet på vestlandet sin skyld at han kan bidra i en del revyer :)

Det sies jo at de stemte på Sponheim i Ulvik for å slippe å ha ham som ordfører.. :)

 

Som jeg tidligere har sagt, jeg syns det er svært trist at Sponheim ikke er på Stortinget lenger. Sponheim har vært en stor politiker, og han kommer til å bli husket.

 

Men meg om det.. :)

 

Hva er det med AP og at alle de verste tabbeministrene deres ender opp som stortingspresidenter? :D

Det kalles å sparke noen oppover..

 

:)

Lenke til kommentar
http://www.ba.no/nyheter/article4579247.ece

 

Flott tiltak fra en politiker jeg har politisk sett lite sansen for.

Kjempetiltak ja, helt enig, men som nevnt i noen av kommentarene under artikkelen er det merkelig at de kjører løpet alene, fremfor å slå seg sammen med Natteravnene som allerede er kjent og respektert i bybildet på nattestid.

Og nå har de slått seg sammen :)

 

http://www.ba.no/nyheter/article4622821.ece

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/10/02/nyheter...ndring/8389414/

 

Og jeg som trodde asylmottakene var oppholdssted for kriminelle lømler som stjeler som ravner og voldtar i ly av mørket, og det til og med uten grunn!

Har noen en tilsvarende statistikk fra Norge? Der vil jo svaret ligge klart om hva som er tilfellet: Om det er sprøyt det som serveres av UDI eller om det faktisk er sannhet.

http://www.document.no/2009/09/statistikk_fra_sverige.html

Lenke til kommentar
En kikk inn på document.no og særlig kommentarfeltene viser deg det dypeste, ekleste grumset av rasister som finnes her i landet.

Jeg kan ikke se hva dette har med teksten på document.no å gjøre. Men det er jo en grei måte å prøve å endre diskusjonen på så man slipper å svare på det som faktisk står der.

 

 

Å bruke document.no som kilde er litt som å bruke frank aune som kilde.

Det er ikke en "kilde" for noe spesielt. Det er bare et eksempel på et annet perspektiv på saken enn den ensidige messingen fra de som desperat prøver å forsvare den skakkjørte asylpolitikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...