Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Sitter å leser Dagbladets Magasinet, og de har en sak om Silvio Berlusconi. Han har noen fantastisk sitater, eksempler:

 

"Ingen av ministrene mine er like godt utstyrt som meg."

 

"Etter tre timers søvn har jeg energi nok til tre timer sex."

 

"En annen grunn til å investere i Italia, er at vi har nydelige sekretærer."

 

"Jeg er politikkens svar på Jesus. Jeg er et tålmodig offer. Jeg tolererer alle. Jeg ofrer meg selv for alle. Bare Napoleon har oppnådd mer en meg. Men jeg er definitivt større."

 

Morsom lesning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir snart snøfall i sør-norge og nå venter jeg bare på de vanlige kjekkas-kommentarene fra nordlendinger som skal påpeke hvor dårlig forberedt alle sør for Bodø er på snøen. I tillegg kommer tabloidene (dvs samtlige norske aviser) til å lage flere saker om dette for å fylle spaltene. I tillegg kommer det til å bli opphetede debatter på avisenes diskusjonsforum.... Deja vu all over again.

Lenke til kommentar
At nordingene ler av søringene er helt greit.

Men tabloidenes krisemaksimering er noe verre. Vi overlevde jo vinteren i fjor, og året før, og året før, og gangske mange år før det...

Trodde global oppvarming skulle endre på at vi skulle få vinter her i Norge, var iallefall det jeg fikk forespeilt i db.no og vg.no..

Lenke til kommentar

Beviser at vi gjør mye riktig. Men dette er ingen unnskyldning for å hvile på laubærene. Selv om vi er best, betyr det ikke at vi er i mål. Vi har store utfordringer på mange områder. Men at det norske sosialdemokratiet virker, og det er tilfredstillende å se. (selv om jeg for min del kunne ha sett for meg det norske sosialdemokratiet med en touch av høyrepolitikk.).

 

Det neste som gjenstår er at Jensemann går ut og tar æren for dette. Tror dere han rekker det før kl 12?

At vi ligger som nummer en har selvsagt alt med AP-politikk og gjøre, og ingenting å gjøre med at han som laget Norge åpnet opp for pengecheaten (ved å åpne konsoll og skriv OLJEPENGER).

Lenke til kommentar
Det neste som gjenstår er at Jensemann går ut og tar æren for dette. Tror dere han rekker det før kl 12?

Siv var ihvertfall ute før 9 og sa dette ikke var helt sant:

Siv Jensen synes slett ikke vi nordmenn sutrer for mye selv om Norge er kåret til verdens beste land å bo i. Det er vanskeligere å være fattig i et rikt land, enn fattig i et fattig land, sier hun.
aftenbladet.no

 

Altså, det er kjipere å ikke ha klær som følger siste mote i Norge enn å ikke ha mat til seg og sin familie i Niger.

Nå føler jeg meg litt dum som ikke skjønte deg med en gang! :wallbash:

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar
For å si det slik: Oljepenger koblet med et fritt samfunn som ikke holdes nevneverdig nede av religion er en sikker vinner, hvertfall på den skalaen som er satt til grunns i denne målingen.

Tja.. forutsetningen er ihvertfall virkelig tilstedet.

Det må likefullt påpekes at mulighetene for at det fort kunne gått på rattata også er der.

 

All-in-all så har vi det veldig veldig bra, ihvertfall materielt.

Det kan jo bli en lang diskusjon, men har en magefølelse av at vår sosiale sikkerhet og materielle velstand faktisk gjør oss mindre fornøyd.

Eller sagt litt anderledes, vår higen etter å bli stadig bedre undertrykker hva vi har oppnådd.

Som monzilla sier så er det ingen grunn for å hvile på laubærene, men samtidig så er det dette med at mye vil ha mer og at vi kanskje begynner å bli den lille bortskjemte drittungen i klassen?

Lenke til kommentar
Som monzilla sier så er det ingen grunn for å hvile på laubærene, men samtidig så er det dette med at mye vil ha mer og at vi kanskje begynner å bli den lille bortskjemte drittungen i klassen?

Det er vi allerede. Men det kommer vi (forhåpentlig vis ikke) til å merke den dagen vi møter motgang. Mistenker at vi nordmenn har dårlig arbeidsmoral (sier han som sitter på forumet i arbeidstiden), og mange av oss gjør akkurat det som trengs. En kan nesten si at det er en arbeidsmoralsk inflasjon som følge av at vi har det jævlig godt.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at vi har det dårlig i Norge, men jeg aksepterer heller ikke at dette er så enkelt å måle. Det er mange andre ting som kan veie opp for rikdom i rene tall.

Enig.

 

Rangeringen av de 182 landene på listen er gjort av FNs utviklingsprogram (UNDP), basert på kriterier som forventet levealder, skrive- og leseferdigheter, skolegang og bruttonasjonalprodukt (BNP) per innbygger.

 

Jeg savner blant annet selvrapportert lykkemåling. For min del er også klimaet til Norge et major drawback, men dette kan vel slå ut begge veier siden jeg forstått at det (tro det eller ei) faktisk finnes en del mennesker som liker den norske vinteren og høsten. :no:

Lenke til kommentar

Lykke er vanskelig å måle syns jeg. Lykke er høyst subjektiv og personlig. Jeg er jo ikke vant med noe annet liv enn det jeg lever i Norge og har ikke noe sammenligningsgrunnlag i forhold til andre land. Jeg vet at jeg har det bra men greie ikke helt å forstå det. Nå har det blitt gjort "lykke-målinger" før , hvor Norge da ikke har kommet særlig høyt opp tatt i betraktning vår levestandard.

 

Det er ikke tvil om at Norge er et fantastisk land å bo i men det er viktig å huske på at Norge aldri ble verdens beste land ved å være fornøyd med middelmådighet. Mange forbedringer trengs.

Oljefondet har definitivt gitt Norge et godt utgangspunkt til et så godt land, men det finnes mange land som har mye penger men allikevel ikke greier å å prioritere og fordele riktig. Penger er ingen garanti for høy levestandard, riktig fordeling og prioritering er viktigere syns jeg.

Lenke til kommentar
Lykke er vanskelig å måle syns jeg. Lykke er høyst subjektiv og personlig. Jeg er jo ikke vant med noe annet liv enn det jeg lever i Norge og har ikke noe sammenligningsgrunnlag i forhold til andre land. Jeg vet at jeg har det bra men greie ikke helt å forstå det. Nå har det blitt gjort "lykke-målinger" før , hvor Norge da ikke har kommet særlig høyt opp tatt i betraktning vår levestandard.

Det at noe er subjektivt vil ikke si at det er vanskelig å måle. Det finnes ikke noen objektiv lykke, derfor måler man selvfølgelig den subjektive lykkefølelsen. Du trenger ikke å vite om hvordan man lever i alle andre land for å vite om du er lykkelig eller ikke. Hovedankepunktet mitt mot Happy Planet Indexen er at er at den er for lite bred og at den legger for stor vekt på hvor store økologisk fotavtrykk en innbygger i et gitt land har, altså er det ikke noe rent lykkemål.

Lenke til kommentar

De libanesiske kildene hevder ifølge avisens journalist Guido Olimpio at det også er blitt opprettet en nordisk Fatah al-Islam-celle, med medlemmer i Norge, Sverige og Finland. Årsaken til at det libanesiske nettverket valgte Skandinavia skal være at de ville utnytte regionens tradisjonelle gjestfrihet overfor innvandrere, og manglende kontroll hos lokale myndigheter, skriver Milano-avisens terrorekspert.

 

Gavepakke til FrP dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...