Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

 

Global oppvarming? Nå må du følge med i timen og bruke det mer korrekte begrepet "klimaendringer".

 

Gitt at IPCC driver med forsking, ja da fungerer forskning på den måten at man bare "bestemmer seg for noe".

 

Jeg har vanskelig for å se hvordan "klimaendringer" er ett bedre ord å bruke i setningen jeg skrev.

 

Ellers foreslår jeg at du setter deg litt inn i forskning, det virker bare dumt med slike "nå må forskerene få bestemt seg"-utbrudd, dumt eller bare ekstremt naivt. Uansett hva vil du alltid finne noen forskere med spesielle meninger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjetter følgende uten å ha satt meg inn i saken: Det er mer is i år, siden i fjor var ett rekordår, plotter man langsiktig så ser man det samme hele veien, det går opp og ned, men en trend som går nedover over tid. Det finnes en eller to folk som mener vi er på vei inn i en istid, som ikke har så mange som deler det synet, de er sitert i den opprinnelige saken.

Økningen gjør at det glidende gjennomsnittet over tid/trenden og framtidsprognosene må justeres noe.

 

Det skal sies at glidende gjennomsnitt av lange serier er dårligere til å fange opp brå endringer enn glidende gjennomsnitt av korte serier. Langsiktige gjennomsnitt vil "skjønne" brå endringer senere.

 

Det danner grunnlaget for at de to sidene i saken tolker ulikt. De som mener global oppvarming er noe tull vil være kjapt ute med å tolke det som en snudd trend, mens den andre siden vil avfeie det som en ubetydelig variasjon i en langsiktig trend.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden "folkeavstemningen" bare gjaldt Oslo vest synes jeg all offentlig finansiering bør tas fra Oslo vest sin pott.

 

Jeg er sjokkert over hele OL-prosessen. Makan til korrupt opplegg. Det må annuleres så snart som over hodet mulig. Både V og Frp vil vel sette foten kraftig ned. Krf er jeg usikker på. H i Oslo er for OL, men ellers i landet er de splittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt latterlig udemokratisk at bare Oslo fikk stemme over OL. Det ble åpenbart gjort for å øke sjansen for et ja ...

Hvorfor det, vi må jo få bestemme om dette er noe vi ønsker å søke om å avholde.

Det skal jo tross alt foregå i vår bakhage.

 

Du er klar over at dette er bare om Oslo skal søke eller ikke. Det er ikke slik at bare Oslo som skal bestemme om det blir OL eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor det, vi må jo få bestemme om dette er noe vi ønsker å søke om å avholde.

Det skal jo tross alt foregå i vår bakhage.

 

Du er klar over at dette er bare om Oslo skal søke eller ikke. Det er ikke slik at bare Oslo som skal bestemme om det blir OL eller ikke.

 

Kanskje fordi hele landet må betale? :roll:

Lenke til kommentar

Ja, så den endelige beslutningen blir jo tatt på nasjonaltnivå.

Men vi må jo finne ut om Oslo faktisk vil før man bestemmer seg for å søke.

 

Skjønner ikke at folk ikke forstår det...

 

Med tanke på den skitne valgkampen, vet vi egentlig ikke om Oslo vil. Alle meningsmålinger tydet på at nei-siden ville vinne, før ja-siden pumpet inn millioner av kroner av idrettsmidler og skattepenger. Å bruke av fellesmidler til å fremme én side bryter med alle demokratiske prinsipper - men er en pervers sideeffekt av at man overlot til dem som ønsker seg et ja å avholde avstemningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...