Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Ved lav valgdeltakelse så kan resultatet av avstemmingen bli overprøvd. Forøvrig har jeg hørt at oslofolket i målinger nå har begynt å svinge mot ja. Skuffer at propagandaen ser ut til å ha en effekt.

 

Helt enig. Ja siden har Oslo kommune og Oslos næringsliv bak seg, som pumper inn politisk påvirkning og kapital - de ønsker seg sugerør i statskassa. Nei-siden har en facebookgruppe. Det er ingen som tjener penger på et nei, bortsett fra det norske folk selvsagt, som sparer ca 10.000 skattekroner hver (forutsatt at ikke budsjettet sprekker med 167% som det pleier med OL, i så fall blir det jo 27.000 ca). Her er en god sak om propagandaen, som jeg snublet over nylig.

 

 

– Den overgår selv Coca-Cola i glansdagene. De henter fram OL-øyeblikk fra Lillehammer, med Bjørn Dæhlie og hele pakka, og viser alt det flotte som kan skje. Og så kommer det «husk å stemme ved valget». Ikke et motargument kommer frem. Du skulle nesten tro Goebbels sto for regien, sier professor Trond Blindheim (Morgenbladet).

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg heller faktisk litt mot å stmeme ja til OL i Oslo, ikke så mye av noen økonomiske årsaker, men fordi det er gøy med OL, og et folk burde iblant ta seg tid og råd til å ha det litt gøy.

 

Dyrt er det, det kan du banne på. Men utopiet om at de pengene ville blitt brukt på noe fornuftig er uansett hinsides all logikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Norge kan heller investere 50 milliarder på AAA dataspill med stor drivkraft og god læring. For voksne og spill for barn med skikkelig budsjett. Utviklet av kjente firmaer.

 

Ser for meg feks IGI 3. Det magiske jordbær 2 og Lego Rock Raiders 2.

Ser ikke det gale i historiske spill eller feaks ren underholdning som feks GTA.

 

eller

 

Fjerne de forbaske ventetidene for labresultater og helsekøer.

 

Bare for å ta det på spissen feks

 

Rødgrønne = Skrue McDuck (sparer så det går på helsa løs)

De blå borgerlige=Donald Duck. (Vil deg det beste)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ikke enig i det. 100% garanti for bortkastede 50 milliarder (OL) eller x% garanti for bortkastede 50-y milliarder.

 

Kjempegøy med OL, men la festdeltakerne gjøre opp barregninga selv.

 

Jeg blir nå mest overrasket om de rødgrønne dødsskvadronene ikke har kommet enda innen 2022. :p

 

 

(Nei, jeg tror ikke faktisk det, men de rødgrønne har brukt en rimelig fiendtlig retorikk denne valgkampen. Jeg hater fattige og vil ødelegge både Norge og verden, med tanke på at jeg ikke stemmer rødgrønt)

Lenke til kommentar

 

 

Dyrt er det, det kan du banne på. Men utopiet om at de pengene ville blitt brukt på noe fornuftig er uansett hinsides all logikk.

 

Det fins bare en statskasse, bruker man 50 milliarder må disse pengene enten inn et annet sted (skatter og avgifter), eller kuttes på andre budsjettposter. Logisk nok?

Lenke til kommentar

 

Det fins bare en statskasse, bruker man 50 milliarder må disse pengene enten inn et annet sted (skatter og avgifter), eller kuttes på andre budsjettposter. Logisk nok?

 

Joda, men vi får det litt moro for de 50 milliardene i det minste. :p

 

Dessverre er det liten politisk vilje til å bevilge 50mrd til skolene, veiene eller noe annet almennyttig.

 

Stemte ja til OL i dag. Litt bare på trass. :p

Lenke til kommentar

 

Joda, men vi får det litt moro for de 50 milliardene i det minste. :p

 

Dessverre er det liten politisk vilje til å bevilge 50mrd til skolene, veiene eller noe annet almennyttig.

 

Vel, ved å blåse bort penger på tull, blåser man også muligheten for å bevilge dem til noe annet. Blir det OL kan du altså ikke komme og klage på at staten ikke har penger til viktigere ting etterpå. 1/20 statsbudsjett blåst på to ukers fest framstår som fantastisk dårlig ressursbruk.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.hegnar.no/okonomi/article740699.ece

 

Kan klimafolket bestemme seg snart? Varmere, kaldere, varmere og kaldere. I det ene øyeblikke roper mediene om eksotiske arter som vil erobre norsk fauna, i det neste så blir det altså kaldere. Uavhengig av hvilken vei gradestokken peker så har vi menneskeskapte klimaendringer. Det er vitenskap på høyt nivå når årsaken er det samme, uavhengig av det som faktisk er resultatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.hegnar.no/okonomi/article740699.ece

 

Kan klimafolket bestemme seg snart? Varmere, kaldere, varmere og kaldere. I det ene øyeblikke roper mediene om eksotiske arter som vil erobre norsk fauna, i det neste så blir det altså kaldere. Uavhengig av hvilken vei gradestokken peker så har vi menneskeskapte klimaendringer. Det er vitenskap på høyt nivå når årsaken er det samme, uavhengig av det som faktisk er resultatet.

 

Virker som du har en fundamental mangel på forståelse for hvordan forskning fungerer om du tror man bare "bestemmer seg for noe" og deretter ikke endrer mening, eller at alle forskere er enig. Forøvrig var vel i fjor ett rekordår, hadde vært interessant å si hva brorparten av forskere som mener det er global oppvarming på gang kom til å skje i år, jeg tipper også de forventet økning i år, "regression towards mean" er kjent for de fleste som driver forskning.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men denne artikkelen er jo fra vitenskapsbautaen Daily Mail!

 

Jeg gjetter følgende uten å ha satt meg inn i saken: Det er mer is i år, siden i fjor var ett rekordår, plotter man langsiktig så ser man det samme hele veien, det går opp og ned, men en trend som går nedover over tid. Det finnes en eller to folk som mener vi er på vei inn i en istid, som ikke har så mange som deler det synet, de er sitert i den opprinnelige saken.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De lurer seg selv - NRK

 

Nyttig informasjon om denne saken.

 

– Hvis du hele tiden skal gripe etter halmstrå som indikerer at global oppvarming ikke eksisterer lurer du bare deg selv, sier Eystein Jansen.

 

- Han poengterer at det kan være lurt å forholde seg til forskningsresultater og tunge forskningsmiljøer når man skal diskutere klimaforandringer.

http://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2013/sep/09/climate-change-arctic-sea-ice-delusions

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

 

Virker som du har en fundamental mangel på forståelse for hvordan forskning fungerer om du tror man bare "bestemmer seg for noe" og deretter ikke endrer mening, eller at alle forskere er enig. Forøvrig var vel i fjor ett rekordår, hadde vært interessant å si hva brorparten av forskere som mener det er global oppvarming på gang kom til å skje i år, jeg tipper også de forventet økning i år, "regression towards mean" er kjent for de fleste som driver forskning.

 

AtW

 

Global oppvarming? Nå må du følge med i timen og bruke det mer korrekte begrepet "klimaendringer".

 

Gitt at IPCC driver med forsking, ja da fungerer forskning på den måten at man bare "bestemmer seg for noe".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...