Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere en meg som har dette problemet?

Jeg ser bildet ble snudd når jeg lasta dett opp, men det spiller ikke noe rolle :hm:

 

Så litt korrupt ut, om det ikke forsvinner å ta en "Verify Integrity of Game Cache" evt. så kan det være relatert til noe driver trøbbel, så oppdater driverne og lek litt med grafikk innstillingene til spillet som blir nevnt over. Har forøvrig Ikke sett noe lignende her.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det noen som har "problemer" med at det er de samme sivilisasjonene som blir motstandere hver eneste match?

 

Jeg har som standard random på motstandere, men tre ganger på rad nå har jeg møtt perserene, ikaene og 'Songhai'.

 

Synes de kunne variert litt mer. Spesielt siden persene er noen jævla svin!

 

I advanced game options sett på "random personalities"

Lenke til kommentar

Flere en meg som har dette problemet?

Jeg ser bildet ble snudd når jeg lasta dett opp, men det spiller ikke noe rolle :hm:

Har ikke hatt samme, men hadde lignende problemer på gamle PCen mot slutten av games noen ganer. Hjalp å sette ned grafikken litt.

 

Men, får å snakke om noe helt annet, har spilt noen games med litt forskjellig av de nye civene. Litt latterlig hvor sterke noen av dem er. Men må si meg fornøyd med ekspansjonen. Litt skuffende at de "store" tinga som lissom skulle være nytt og spennende ikke akkurat betyr kjempe mye (religion og espoinage), mens det er alle de andre småtinga som virkelig gjør pakka bra. Mindre plagsomt og ekspandert city-state system, 100 point combat, fullstendig redesign av tech og units også mange nye ressurser som har mer interessante bonuser (før var nesten alle bare ekstra gull). Alle de småtinga gjør spillet mye mye bedre.

Lenke til kommentar

Er det noen som har "problemer" med at det er de samme sivilisasjonene som blir motstandere hver eneste match?

 

Jeg har som standard random på motstandere, men tre ganger på rad nå har jeg møtt perserene, ikaene og 'Songhai'.

 

Synes de kunne variert litt mer. Spesielt siden persene er noen jævla svin!

 

I advanced game options sett på "random personalities"

 

Feil. Dette gjør bare at sivilisasjones AI stokkes om. Alle har i utgangspunktet en AI personlighet. For eksempel tror jeg aztekerne er krigerske, mens inderne er fredelige.

Lenke til kommentar

Sier du imot deg selv

Er det noen som har "problemer" med at det er de samme sivilisasjonene som blir motstandere hver eneste match?

 

Jeg har som standard random på motstandere, men tre ganger på rad nå har jeg møtt perserene, ikaene og 'Songhai'.

 

Synes de kunne variert litt mer. Spesielt siden persene er noen jævla svin!

 

I advanced game options sett på "random personalities"

 

Feil. Dette gjør bare at sivilisasjones AI stokkes om. Alle har i utgangspunktet en AI personlighet. For eksempel tror jeg aztekerne er krigerske, mens inderne er fredelige.

 

Sier du imot deg selv eller er det bare jeg som er blind? Ghandi har da flere ganger erklært krig mot meg han - og jeg spiller alltid med random personalities.

Lenke til kommentar

Sier du imot deg selv

Er det noen som har "problemer" med at det er de samme sivilisasjonene som blir motstandere hver eneste match?

 

Jeg har som standard random på motstandere, men tre ganger på rad nå har jeg møtt perserene, ikaene og 'Songhai'.

 

Synes de kunne variert litt mer. Spesielt siden persene er noen jævla svin!

 

I advanced game options sett på "random personalities"

 

Feil. Dette gjør bare at sivilisasjones AI stokkes om. Alle har i utgangspunktet en AI personlighet. For eksempel tror jeg aztekerne er krigerske, mens inderne er fredelige.

 

Sier du imot deg selv eller er det bare jeg som er blind? Ghandi har da flere ganger erklært krig mot meg han - og jeg spiller alltid med random personalities.

Nei, om noe stokkes om betyr det ikke nødvendigvis at det blir gitt nye personalities til alt, det kan fortsatt skje at samme personality blir re-assigned til samme civilizisasjon.

 

random personality betyr essensielt at alle assignerte personalities forkastes, det kjøres da et random-skript for å velge ut personalities til alle sivilasjoner, denne tar IKKE hensyn til hva de hadde fra før.

Det stokkes altså ikke om, det er heller det at det blir gitt nye personalities til alle, det kan da naturligvis skje at ALLE blir krigerske, selv om sansynligheten er lav med mange civs :)

Jeg har ingen ide om hvor mange personalities det finnes dog, men er rimelig sikker på at i høyere vanskelighetsgrad, så kan naturligvis alle gå til krig på tross av personality :)

Lenke til kommentar

Nei, om noe stokkes om betyr det ikke nødvendigvis at det blir gitt nye personalities til alt, det kan fortsatt skje at samme personality blir re-assigned til samme civilizisasjon.

 

random personality betyr essensielt at alle assignerte personalities forkastes, det kjøres da et random-skript for å velge ut personalities til alle sivilasjoner, denne tar IKKE hensyn til hva de hadde fra før.

Det stokkes altså ikke om, det er heller det at det blir gitt nye personalities til alle, det kan da naturligvis skje at ALLE blir krigerske, selv om sansynligheten er lav med mange civs :)

Jeg har ingen ide om hvor mange personalities det finnes dog, men er rimelig sikker på at i høyere vanskelighetsgrad, så kan naturligvis alle gå til krig på tross av personality :)

 

Du har naturligvis rett i at å stokke om og random ikke betyr det samme. Imidlertid tror jeg at random i denne sammenhengen betyr at alle de definerte AI personlighetene stokkes om og deles ut tilfeldig blant sivilisasjonene du velger å spille mot. Ettersom det er langt flere AI-er i spillet enn sivilisasjoner i de fleste enkeltspill, kan man fortsatt oppleve at man spiller mot kun krigerske AI-er og vice versa.

 

 

Sier du imot deg selv eller er det bare jeg som er blind? Ghandi har da flere ganger erklært krig mot meg han - og jeg spiller alltid med random personalities.

 

Nettop. Hadde du spilt med vaniljepersonlighetstildeling, ville han - statistisk sett - vært mer fredelig. Forøvrig tror jeg du blander meg med kimaasen1984.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Dere gjør meg forvirret.. Jeg svarte kimaasen1984 på hvordan han kunne få et mer ufortusigbart gameplay (hvor ikke de samme civs erklærte kriger hele tida) med at han burde sette på "random personalities".

 

Jeg skjønner ikke hva som er problemet, vi er da alle sammen åpenbart enige i at "random personalities" forhindrer et forutsigbart gameplay, er vi ikke? :)

Lenke til kommentar

Dere gjør meg forvirret.. Jeg svarte kimaasen1984 på hvordan han kunne få et mer ufortusigbart gameplay (hvor ikke de samme civs erklærte kriger hele tida) med at han burde sette på "random personalities".

 

Jeg skjønner ikke hva som er problemet, vi er da alle sammen åpenbart enige i at "random personalities" forhindrer et forutsigbart gameplay, er vi ikke? :)

 

Han spurte hvorfor han fikk de samme sivilisasjonene i hvert spill, om jeg ikke tar mye feil. Jeg forsto deg som at du trodde at random personalities skulle hjelpe på dette.

 

Kanskje du mente at han skulle velge "random" der hvor man velger hvilke sivilisasjoner man skal spille mot? :)

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Nei, om noe stokkes om betyr det ikke nødvendigvis at det blir gitt nye personalities til alt, det kan fortsatt skje at samme personality blir re-assigned til samme civilizisasjon.

 

random personality betyr essensielt at alle assignerte personalities forkastes, det kjøres da et random-skript for å velge ut personalities til alle sivilasjoner, denne tar IKKE hensyn til hva de hadde fra før.

Det stokkes altså ikke om, det er heller det at det blir gitt nye personalities til alle, det kan da naturligvis skje at ALLE blir krigerske, selv om sansynligheten er lav med mange civs :)

Jeg har ingen ide om hvor mange personalities det finnes dog, men er rimelig sikker på at i høyere vanskelighetsgrad, så kan naturligvis alle gå til krig på tross av personality :)

 

Du har naturligvis rett i at å stokke om og random ikke betyr det samme. Imidlertid tror jeg at random i denne sammenhengen betyr at alle de definerte AI personlighetene stokkes om og deles ut tilfeldig blant sivilisasjonene du velger å spille mot. Ettersom det er langt flere AI-er i spillet enn sivilisasjoner i de fleste enkeltspill, kan man fortsatt oppleve at man spiller mot kun krigerske AI-er og vice versa.

Det var essensielt det jeg prøvde å si, de tar altså IKKE personaliteten fra de civilisasjonene du valgte å spille mot og deler ut, men heller deler ut tilfeldig fra grunnlisten av personalities :)

Lenke til kommentar

"Motstandere" kan tolkes feil ;)

 

Anyway.. To skjermbilder fra forrige spilløkt. En veldig enkelt økt faktisk.

 

Spilte som Byzanties og ville prøve å satse på religion for en gangs skyld, naturligvis sammen med kultur. Det resulterte i en overraskende enkel seier på et "huge" map i "king" som vanskelighetsgrad. Måtte velge King fordi det var totalt umulig å danne en religion på vanskelighetsgrad 6-7 pågrunn av andres sivilisasjoner bonuser.

 

2012-06-25_00002.jpg

2012-06-25_00001.jpg

Lenke til kommentar

Måtte velge King fordi det var totalt umulig å danne en religion på vanskelighetsgrad 6-7 pågrunn av andres sivilisasjoner bonuser.

Har ikke hatt noe store problemer med å holde en religion på level 6. Hadde til og med ett game hvor jeg nesten utrydda all annen religion. Men starta ett level 7 game tidligere idag og før jeg hadde 100 faith hadde alle religionene allerede blitt tatt =( Er nok kanskje mulig å få til noe hvis man spiller Etiopia eller Maya.

Lenke til kommentar

Nærmer meg slutten på første gjennomspilling på earth, standard map size, og prince vanskelighetsgrad, og så langt har ingen prøvd å angripe meg, noe som virker litt merkelig, men samtidig greit at man ikke alltid må ty til å sloss(alle civene fra starten er fortsatt levende), ikke hatt noe stort mål egentlig, og lå vel litt bak i starten, men nå mot slutten så bestemte jeg meg for å gå for tech seier eller evt. diplomatisk seier, da jeg ligger godt an med de fleste, og på teknologi fronten ligger jeg øverst så vidt jeg vet.

 

Dog en ting, spiller som danskene, og starten på en øy, og den øya har jeg holdt meg til, har vel 5 eller 6 byer om jeg ikke husker helt feil. Uansett syns det er mye vann på dette kartet, noe jeg føler gjør det hele litt vanskelig å flytte seg rundt, er derfor jeg ikke har valgt å bygge andre steder, eller gå til krig, føler ikke vannet er helt min "venn", hehe. Så er earth kartet det samme hele tiden, bare med random start plass? Eller blir vann og landmasse regulert for hver gang man starter et nytt spill?

Lenke til kommentar

Irriterer meg over meg selv. Hver eneste gang jeg starter et nytt spill så tenker jeg at jeg ikke skal være aggressiv. Også begynner folk å fornærme meg, sier at militæret mitt er svakt, at jeg har lite land osv. Jeg biter alltid på=/ De sier "Pleeease pleeease, peace treaty now!" Jeg bare: JA NÅ SKAL DU VÆRE FREDELIG; DØØØØØ!!!

 

Hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Diplomacy har ikke forandret seg stort. Alle hater meg uansett, og hele tiden maser de om at jeg er en warmonger, og at jeg ikke er til å stole på. Selv om jeg ikke har startet en eneste krig, eller brutt en eneste avtale. Og ironien etter disse utallelsene kommer fra 2-3 stk som nettopp erklærte krig mot meg, for så be om nåde og gi meg gull og grønne skoger selv om jeg kun har slått tilbake hans angrep og ikke er i nærheten av hans land. Joda jeg kan akseptere at noe av dette går under et politisk spill for å få andre til og mislike meg, men hele tiden skal jeg få slengt dette i tryne når jeg ikke har gjort noe galt? zzzzzzzzzzzzzzz.

 

Det nytter ikke å forhandle eller å drive diplomacy i dette spillet, må visst bare behandle alle som fiender og ignorere de fra runde 1. Utrolig gørr.

 

Men det er min egen feil som trodde expansionen kunne gjøre civ 5 bra, når jeg i utgangspunktet ikke liker core mechanicen i vanilla civ 5.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...