Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Etter å rotet rundt i den evige lange Steam-backloggen har jeg endelig kommet til Civ 5. Er helt totalt amatør når det kommer til slike spill, men har lest at dette er et bra spill å begynne med. Men, jeg spiller tutorialen og reagerte på at General Bismarck tok kontakt med meg for å høre om jeg ville beholde freden mellom oss.... 3000 år BC. Trodde spillet skulle være litt mer historisk korrekt enn dette, eller er det bare tutorialen som er slik? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke meningen at hver gang du spiller gjennom spillet, så skal historien utarte seg slik den gjorde det i vår verden. Eksempelvis: Tyskland ruster alltid opp på 1930-tallet, Mayaindianerne dør automatisk ut i 1697, Romerne mister store deler av riket sitt rundt slutten av 400-tallet, osv.

 

Idéen er at du starter i steinalderen med en valgfri sivilisasjon, med dens egenart, og ser hvordan du klarer å utvikle dette frem til den første romferden "beyond earth". (Eventuelt, frem til noen klarer å ta over verden på en annen måte, med kultur/innflytelse, militærmakt, diplomati, osv).

Lenke til kommentar

Jeg liker å spille i Ancient era med Rome. Bruker å slutte spillet før teknologien blir for avansert. Som romerriket bygger jeg opp en mektig sivilisasjon og erobrer verden. Skulle ønske jeg kunne få Ancient era til å vare litt lenger, selv med Marathon så kan det går litt for fort til avansert teknologi blir tilgjengelig.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg liker å spille i Ancient era med Rome. Bruker å slutte spillet før teknologien blir for avansert. Som romerriket bygger jeg opp en mektig sivilisasjon og erobrer verden. Skulle ønske jeg kunne få Ancient era til å vare litt lenger, selv med Marathon så kan det går litt for fort til avansert teknologi blir tilgjengelig.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=271347930&searchtext=ancient+era

 

Værsågod ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

Jeg liker å spille i Ancient era med Rome. Bruker å slutte spillet før teknologien blir for avansert. Som romerriket bygger jeg opp en mektig sivilisasjon og erobrer verden. Skulle ønske jeg kunne få Ancient era til å vare litt lenger, selv med Marathon så kan det går litt for fort til avansert teknologi blir tilgjengelig.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=271347930&searchtext=ancient+era

 

Værsågod ;)

 

 

 

Det finnes såkalte scenarios da, som jeg selv aldri har spilt, som er basert på historiske hendelser. Blant annet fall of rome og scramble for africa.

sorry at jeg forstyrrer dere men jeg er idt i en knipe akkurat nå. dataen ble oppdattert tydelig i dag og jeg klarer ikke å åpne civ 5. Jeg får denne meldingen: "FGXRenderer11::Present failed hr=DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED. Driver failure".

Jeg leste rundt på nettet og fant dette:

 

"First manually re-install the vcredist_x86.exe and DXSetup.exe and D3D11Install.exe. Be sure to run them as administrator.

VCRedist_x86.exe is found here:

<SteamLibrary>\SteamApps\common\Sid Meier's Civilization V\VCRedist\vcredist_x86.exe

 

DXSetup.exe and D3D11Install.exe are here:

<SteamLibrary>\SteamApps\common\Sid Meier's Civilization V\DirectX\"

 

Kan noen forklare meg som er en noob i Pc det som står her? Takk og sorry at jeg forstyrrer dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...