Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med hvilken som helst civ, eller bruker de trikset svelemoe lister opp?

 

Trikset er vel at ICS (infite/insane city sprawl) med messenger of gods og visse kombinasjoner fortsatt er latterlig OP. Det har blitt nerfet en del, men det er fortsatt en måte å "abuse" seg til seier på.

Tilsvarende til Dido har man også Maya, men på Pangea maps. Messenger of the Gods + Pyramids (istedet for shrines) gjør at du får sykt mye forskning tidlig, samtidig som at du styrer religionen akkurat slik du vil.

 

Når det kommer til hva du skal gjøre for å vinne utenom den typen "abuse", så kreves det at du setter deg godt inn i situasjonen, analyserer hva som vil være lurt å gjøre. Dette kan jeg nesten ikke gi "korte" løsninger på, men kan heller hjelpe til dersom du har en konkret situasjon.

Det er også mange som foretrekker å starte en krig tidlig, evt. svare på krigserklæring med å ta hovedstaden, da disse som oftest blir veldig gode byer(!).

Ellers er et greit triks med krigføring at man kun setter cottages på vasallbyer (puppeted), slik at de ikke vokser for mye, og gir deg ukontrollerbar unhappyness fra befolkningen.

 

Beklager for litt rot i posten, men er ikke helt "der" når det kommer til strukturering av poster enda ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jeg må si civ 5 er et av tidenes spill, vist jeg bare kunne ha fått fullført et multiplayer game, men det lengste jeg har kommet er til runde rundt 250. Vi er 3 som spiller, på small map med 12 city states. Noen som har noen tips til hvordan man kan få det mere stabilt?

 

Hjelper det å åpne porter eller noe i den duren?Hamachi? Spillet krasjer rundt runde 50-100, avertil går det ann å loade igjen å fortsette men til slutt låser spillet seg helt. Jeg misstenker han ene for å ha oppe en masse programmer i bakgrunnen, kan dette virke inn på stabiliteten? Setter pris på vist noen kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å kunne få spilt multiplayer, har kastet vekk nesten 200timer på å prøve, så jeg har spilt starten av spillet litt for mange ganger nå føler jeg.

 

Prøvde nettop realism invictus til civ 4 og må si jeg likte hvor avansert det var blitt, men jeg savnet endel av hva civ 5 gir. Går det ann å cracke civ 5 slik at man kan bruke mods på multiplayer?( Ikke at det betyr noe, spillet virker som om det er forbannet av fanden selv)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Jeg må si civ 5 er et av tidenes spill, vist jeg bare kunne ha fått fullført et multiplayer game, men det lengste jeg har kommet er til runde rundt 250. Vi er 3 som spiller, på small map med 12 city states. Noen som har noen tips til hvordan man kan få det mere stabilt?

 

Hjelper det å åpne porter eller noe i den duren?Hamachi? Spillet krasjer rundt runde 50-100, avertil går det ann å loade igjen å fortsette men til slutt låser spillet seg helt. Jeg misstenker han ene for å ha oppe en masse programmer i bakgrunnen, kan dette virke inn på stabiliteten? Setter pris på vist noen kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å kunne få spilt multiplayer, har kastet vekk nesten 200timer på å prøve, så jeg har spilt starten av spillet litt for mange ganger nå føler jeg.

 

Prøvde nettop realism invictus til civ 4 og må si jeg likte hvor avansert det var blitt, men jeg savnet endel av hva civ 5 gir. Går det ann å cracke civ 5 slik at man kan bruke mods på multiplayer?( Ikke at det betyr noe, spillet virker som om det er forbannet av fanden selv)

 

Dette er våres problem også. Prøv å spill bare 2 stk og se om det går, det er bedre en ingenting! ;-) Jeg har vært i atomkrig et par ganger nå, og jeg må virkelig si spillet blir mye gøyere når man runder runde 250+ og begynner å få fly,ubåter,tanks osv..

 

Jeg har lett etter mods som gjør 4eren om til 5eren vist du skjønner hva jeg mener, men det er vanskelig å finne. Ikke sikkert det lar seg gjøre en gang..

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med at mods har forsvunnet fra Civ5? Har Steam-versjonen, og etter siste oppdatering, får jeg ikke lenger opp noen mods i lista mi. Har prøvd å unsubscribe / resubscribe, installere spillet på nytt, installere Steam på nytt ... Ingenting hjelper. Svært irriterende.

Hmm, jeg har én mod som ikke vil komme opp, men den har aldri kommet opp. Prøv å ta kontakt med steam's kundeservice.

Lenke til kommentar

Fiksa det.

 

It's annoying but this happens regularly and this is the only reliable way I know of to fix it:

1. Make sure Steam is updated and verify cache integrity (In Library/Local Files)

2. Unsubscribe to all your mods. This is easier if you open a tab in your browser for each one and keep it open.

3. Close Steam, then delete the contents of My Documents\My Games\Sid Meier's Civilization 5\cache (or the equivalent if you're not on Losedows)

4. Manually delete all your mods from My Documents\My Games\Sid Meier's Civilization 5\MODS or equivalent

5. Restart Steam, then resubscribe to each of your mods (this is why you hopefully kept them open in your browser)

 

Irriterende.

Lenke til kommentar

Dette er våres problem også. Prøv å spill bare 2 stk og se om det går, det er bedre en ingenting! ;-) Jeg har vært i atomkrig et par ganger nå, og jeg må virkelig si spillet blir mye gøyere når man runder runde 250+ og begynner å få fly,ubåter,tanks osv..

 

Jeg har lett etter mods som gjør 4eren om til 5eren vist du skjønner hva jeg mener, men det er vanskelig å finne. Ikke sikkert det lar seg gjøre en gang..

 

Ikke så rart at det er samme problemet, du har nemmelig svart på din egen post ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som er interisert i å spille civ i helgen? De fleste har jo gitt opp å få multiplayer til å virke lengere en runde 200, selv med ørten ganger loading..

Jeg er egentlig innteressert, men spørs om jeg har tid. Når tenkte du? Jeg jobber fra 16.00-2300 både lørdag og søndag, og ellers så vil vell kjæresten kapre meg. Jeg tror derimot jeg har tid i morgen etter klokka 1600. :)

Legg meg til på steam: chriotte :)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig innteressert, men spørs om jeg har tid. Når tenkte du? Jeg jobber fra 16.00-2300 både lørdag og søndag, og ellers så vil vell kjæresten kapre meg. Jeg tror derimot jeg har tid i morgen etter klokka 1600. :)

Legg meg til på steam: chriotte :)

 

Legger deg til. Men nå viste det seg at min bror som jeg pleier å ha med kommer på besøk fra lillestrøm, så blir nok ikke noe civ i helgen. Men neste helg regner jeg med jeg og min bror er med. SKulle likt å prøve å se om man kan få til et spill med flere en 2 spillere. Spillet blir jo latterlig mye mere interesant jo flere mennesker som er med.

Lenke til kommentar

Legger deg til. Men nå viste det seg at min bror som jeg pleier å ha med kommer på besøk fra lillestrøm, så blir nok ikke noe civ i helgen. Men neste helg regner jeg med jeg og min bror er med. SKulle likt å prøve å se om man kan få til et spill med flere en 2 spillere. Spillet blir jo latterlig mye mere interesant jo flere mennesker som er med.

Den er grei, vi får se hvordan det blir neste uke :)

 

Er det noen andre som har lyst til å spille litt? Jeg kan spille frem til rundt 20:00 i kveld. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...