Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

tja, hva er problemet med steam? du får ikke spilt det uten alikevel, med mindre du går til piratbukta. eneste ulempen med steam er når nettet forsvinner forsvinner også muligheten for å laste de ned!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Civilization V er på tilbud på Steam. Spillet frister veldig, det ser ut som akkurat min type spill!

 

Men jeg har aldri brukt Steam – liker egentlig ikke nedlastbare spill – men prisen på Steam er nå såpass bra sammenlignet med å kjøpe spillet på DVD, så jeg vurderer å kjøpe fra Steam.

 

Civilization V

€ 7,49

http://store.steampo...d.com/app/8930/

 

Civilization V: Game of the Year

€ 9,99

http://store.steampo...com/app/901772/

 

Så jeg lurer på: Hva er bakdelene og fordelene med Steam? Selges spillet gjennom andre nettbutikker med bedre vilkår for forbrukere enn Steam, for eksempel i DRM-fri versjon?

 

Du må installere spillet i steam uansett om du kjøper cd dvd (dere skjønnte vel den men men ^^), så :p

 

tja, hva er problemet med steam? du får ikke spilt det uten alikevel, med mindre du går til piratbukta. eneste ulempen med steam er når nettet forsvinner forsvinner også muligheten for å laste de ned!

 

Så det er ingen bedre butikker enn Steam? Så uansett om jeg finner en annen butikk å kjøpe nedlastingsversjonen fra, så må jeg bruke Steam for å spille spillet?

Endret av BornInNorway81
Lenke til kommentar

Er ikke noe uting å bruke steam. Kan spilles i både offline og online så er det samme som å ikke ha det (ish)

 

If you are interested, go for it. Men kjøp gods and kings også, gjør spillet myyyee bedre.

 

Though Civ 4 er fortsatt et bedre spill, men civ 5 med gods and kings er veldig bra spill også ^^

Endret av Syncz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjer med at civs gir fra seg alle byer bortsett fra hovedstaden med en gang de møter motstand? Har skjedd to ganger den siste uka, på Prince 2v2. Nesten litt for enkelt.

 

Det skjer nok fordi du spiller på en for lav vanskelighetsgrad i forhold til hvor god du er til å spille. Prince er ikke spesielt vanskelig siden AI-en i CIV aldri har vært spesielt god med mindre den får store bonuser slik den får på vanskeligere nivåer (altså når den zerger samtidig som den er lang foran deg på både tech og alt annet).

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konge spill, er nesten ferdig med en huge marathon nå (ved å utslette alle andre civene og ikke tid riktignok) som har vært gøy, selv om jeg angrer skikkelig på at jeg ikke valgte ett par hakk høyere vanskelighetsgrad. Trodde 4 var greit i og med at jeg aldri har spilt civilization spill før, men så feil kan man ta.

 

En ting jeg lurer på. Er automated workers bugged? Mine folk pleier veldig ofte å bare stå å henge i selve byen selv om det er flere tiles som er ledig. Ellers legger de ut på vandringer og er plutselig i båt langt unna noen av mine områder.

Lenke til kommentar

Konge spill, er nesten ferdig med en huge marathon nå (ved å utslette alle andre civene og ikke tid riktignok) som har vært gøy, selv om jeg angrer skikkelig på at jeg ikke valgte ett par hakk høyere vanskelighetsgrad. Trodde 4 var greit i og med at jeg aldri har spilt civilization spill før, men så feil kan man ta.

 

En ting jeg lurer på. Er automated workers bugged? Mine folk pleier veldig ofte å bare stå å henge i selve byen selv om det er flere tiles som er ledig. Ellers legger de ut på vandringer og er plutselig i båt langt unna noen av mine områder.

 

For meg har automated workers fungert nokså bra, men ikke bra nok til at jeg bruker det mye, si at de gjør 80% god jobb. Spillet tar mye lengre tid, for perfeksjonister, på godt og vondt. Noen ganger er det digg å bare gi beng og slippe så mye mikro :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Ja, må vel begynne å håndtere de manuelt når jeg prøver litt høyere vanskelighetsgrad. En annen ting ang. workers. Når jeg ber de f.eks. bygge en farm så vil de som regel fortsette med det til den er ferdig, men noen ganger må jeg velge aktivt at de skal bygge farm hver eneste tur. Er det en bug? Noen måte å fikse det på? Er utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Ja, må vel begynne å håndtere de manuelt når jeg prøver litt høyere vanskelighetsgrad. En annen ting ang. workers. Når jeg ber de f.eks. bygge en farm så vil de som regel fortsette med det til den er ferdig, men noen ganger må jeg velge aktivt at de skal bygge farm hver eneste tur. Er det en bug? Noen måte å fikse det på? Er utrolig irriterende.

 

Dette skjer om det er en fiende i nærheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har klart å vinne på difficulty level 7? Klarte 6 tidligere og har prøvd på 7 nå, men virker ganske umulig.

 

Er vel sikkert flere en meg som gjør det, men kan til tyder by på litt hodebry. Jeg har derimot noen tips som fungerte veldig fint for meg:

1. Husk å ha nok archers til å forsvare deg, og hold de oppgradert. På standard maps er vel 3-4 archers nok, med mindre du møter Attila.

2. Husk å spesialiser byene dine. Ikke nødvendig å bygge mye kultur i en by som kun skal ha science!

3. Ikke bare ha manuell kontroll på workers, men sørg for at de alltid gjør det som er mest fornftig (dette kan utgjøre ganske så mye!)

4. Selg mye luxuries! AI har mye gold på høyere vanskelighetsgrader. Dette kan du bruke til å rushe walls dersom du blir anngrepet, eller libraries i begynnelsen, for å prøve å ta igjen AI'n i tech.

 

Ellers kan jeg anbefale let's play av en som kaller seg for "Mad Djinn". Han har veldig god kontroll, og får ofte til å formidle hvorfor han gjør det han gjør, slik at man kan lære av det. Ellers er det vel bare å spørre om det skal være noe spessielt. Spiller en del mindre en hva jeg gjorde før, men har fortsatt OK kontroll på Diety.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta for eksempel MadDjinn, en legende i communityen. Han kan slå deity med en hvilken som helst civ med nesten hva det skal være av terreng. Det gjelder å være analytisk og avdekke de beste strategiene. Han pleier å være den som skaper de mest populære strategiene. Jeg skjønner ikke bæret av hvordan han finner ut av alt sammen.:p Men man kan definitivt lære mye av å se videoene hans og lese innleggene hans ved CFC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...