Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Takker for kjapt svar! Skal undersøke ekstern dac som mulig løsning..

 

edit: Du har ikke tilfeldigvis noen forslag? hehe :D Jeg har sett på noen men det virker som de hovedsaklig er beregnet på å f.eks ha rett fra pc'en og inn i et par headphones (eksempel, http://www.dustinhome.no/pd_5010469846.aspx). Jeg skulle gjerne hatt en som et bindeledd mellom pc og forsterker hvis det finnes.

Endret av mts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt kjedelig med den er at den bruker strøm fra usb, så man kan få støy på signalet.

 

Et annet godt valg er abrahamsen sin A-DAC, koster litt mindre om jeg ikke husker feil, og har teknologi som er lik modellen til 4000,-. Fungerer ekstremt bra, og har ekstern strømforsyning så man slipper mye støytrøbbel.

 

http://www.abrahamsenaudio.no/

 

Velg products, og så A-Dac

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Det som er litt kjedelig med den er at den bruker strøm fra usb, så man kan få støy på signalet.

 

 

 

Slik jeg har forstått det, regenereres strømmen og utsignalet skal ikke inneholde støy fra pc:

 

With is unique topology, the

Music Streamer II provides a completely isolated path between

the computer and audio system. No more audio contamination

by the computer; your music will always sound its best. There

are no external power supplies to worry about because the Music

Streamer II derives its power from the USB buss while completely

regenerating power for all its internal circuitry using a

sophisticated set of proprietary circuits.

 

Frode

Lenke til kommentar

Konklusjonen fra Stereophile:

 

Conclusions

So much for an objective description. Now for an unabashedly subjective conclusion: Buy it.

 

If you own a computer, if you don't already own a USB DAC, and especially if you can't afford the state of the art—either because you've already spent too much on a high-end CD player or you just plain don't have that kind of money for hi-fi gear—then stop whatever you're doing and buy a High Resolution Technologies Music Streamer+ right now. Given the musical pleasure it can bring, this moderately imperfect device is immoderately underpriced.

 

Certain levels of performance can be had only for tens of thousands of dollars, and that's as it should be. The HRT Music Streamer+ offers something that can be had only for less: a peaceful refuge from the expensive storm of digital progress. The MS+ is a well-made product that's also enduringly effective. That may not be as sexy a word as powerful or rare or exclusive, but it's one whose significance is likelier than most to increase over time.

 

Would I spend $299 for access to exponentially more music than I have, played back with good if not great sound? You bet. If there's another way in which so little money can bring so much music to an existing system, I haven't heard it.

 

Frode

Lenke til kommentar

USB enkelt levere minst like god lyd som en ekstern strømadapter om man tar seg bryet med å filtrere usb-strømmen godt nok. Det blir ikke gjort i de aller billigste løsningene der strømmen kommer rett fra usb-kontakten, så man må være litt ekstra obs på det.

 

Vil man, så kan man få ren strøm fra enhver strømkilde. Det spiller ingen rolle for lyden sin del om man filtrer strømmen i en ekstern adapter eller i selve enheten.

Lenke til kommentar

Har selv testet mange av markedets forskjellige Dacer, både fra Hegel HD2 til HD10, El.comp Prelude PD1, A-dac og HRT musicstreamer. Og alle er famtastiske enheter verdt å bruke pengene på. Mine erfaringer er at de rimelig gjør en meget god jobb, får fram godlyden fra pcen. De dyrere gjør lyden mer dynamisk, får fram flere detaljer, og har flere tilkoblingsmuligheter.

 

Selv syns jeg HD2 er mest bang for the bucks av de jeg har testet :)

Lenke til kommentar

Ang DAC, har dette like mye og si når jeg kjører lyd via HDMI til min yamaha 663 forsterker, eller er det mest for de der ute som kjører vi aux osv ?

Sånn som jeg har skjønt det så har vel forsterkeren min en innebygd dac, men ettersom den er i budsjettklassen så er den vel ikke allverdens.

 

Verdt pengene alt i alt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...