Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er vel lite poeng med FLAC på en bærbar spiller i og med at den brukes i såpass støyende omgivelser at kvalitetsforskjellen på formatene spiller mindre rolle.

 

Allikevel er det lett plagsomt å konvertere det en skal ha på en spiller når en har alt liggende i et format som spilleren ikke støtter.

 

Et tips;

Dersom du først skal rippe til FLAC så bruk EAC (Exact Audio Copy).

Lenke til kommentar

Altså, jeg kjøper alle CD'ene mine, så de vil jeg ha på iPoden i best mulig format. Noe av musikken jeg vil ha er ikke utgitt på CD, så de tryller jeg frem fra noen sjørøverskip rundt om kring, og de vil jeg gjerne brenne også, så jeg får dem på en CD til CD-spilleren min. Liker dårlig å spille fra PC.

Lenke til kommentar

Iriver har i "alle" år hatt støtte for ogg vorbis opp til 320kbit, og forskjellen mellom ogg vorbis 320 og flac har gjentatte ganger testet til å være inteteksisterende.

 

Ogg vorbis har dog en fordel at de blir litt større enn en vanlig mp3-fil pga vbr, i motsetning til flac som blir mange ganger større.

 

Så det finnes jo alternativer for de som vil ha det beste.

Men nå er vel utvalget av mp3-spillere med bra nok hw til å rettferdiggjøre slike formater rimelig begrenset, og iriver er blandt de få som virkelig skiller seg ut der.

 

Cowon og iAudio er vel ikke så dumme heller, men det er lenge siden jeg oppdaterte meg på den fronten.

 

Min gode gamle iriver fungerer utmerket, og vil komme med påstanden at den har den beste dacen i hus. På tross av sin alder og lille størrelse.

Lenke til kommentar

Hadde fest for noen helger tilbake, og da brukte jeg mitt nåværende stereoanlegg som består av nad c315 og CW cl-6. Dette er jo helt totalt herpet, og siden jeg har hatt anlegget i mer enn 3 år tenkte jeg at jeg kunne bytte det ut.

Mange som anbefaler nad c165 og nad c275 sammen.

Noen som har innspill ang de i en duo? Og noen som har anbefaling av høytalere som passer disse høytalerene? Tenkte meg gulv-høytalere. Jeg er villig til å bruke 10k på høytalere, ikke noe særlig mer. Hører på metal, indie, house og pop.

Lenke til kommentar

Sjeldent forsterkere har optisk inngang, mye vanligere på receivere.

 

Hvis jeg bruker pcen som digital lydklilde, og sender lyden igjennom minijack --> RCA vil lyden være like bra da som om den hadde vært om det var igjennom en optisk kabel?

Avhenger helt og holdent på lydkortet, har du noe standard realtek søppel så er det nok ikke in nærheten, har du noe bedre soundmax, creative, asus etc lydkort, så er det nok ikke store forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...