Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Gulvhøyttalere oppå bord, er det vanlig? På en skrivepult altså, ved datamaskinen.

Det er det som er planen min iallfall, og det går fint med høyttalerne jeg bruker nå (84cm, 22cm, 24cm [H, B, D]), men cornet-høyttalerne var vesentlig større... 101cm høye, bare 17,5cm brede, men hele 36cm dype! Og der er liksom der jeg ikke har allverdens med plass. :ermm:

 

Bordet mitt er ganske stort, men jeg har allerede tre skjermer der, og det står inntil en vegg, så det blir ikke mulig å sette høyttalerne på noe bak... Nå må jeg til å tenke litt, gitt. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fryktelig fryktelig vanskelig å få tak i en slik liste dessverre. Problemet består i følgende:

 

- Det finnes ørten høyttalermerker i verden i dag, og de aller fleste selges bare hos noen få steder som gir "eksklusivitet" osv, og dårlig tilgjengelighet da importøren kun lar utvalgte blader teste o.l.

- Når man kommer opp i prisklasse så er lydsignatur så forskjellig og subjektiv osv at "Best" ikke mulig å måle. Dette gjelder tilogmed også i billigklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig relativt fornøyd med anlegget mitt.

 

Den eneste oppgraderingen som står igjen og er viktig er egentlig DAC-en. Man får mye lyd til 79$ fra kina, men det er mer å hente på en dyrere variant.

 

Hodetelefonene skal byttes ut, men T1 + forsterker koster for mye.

 

Et akustisk godt rom får jeg ikke på mange år enda. Det er lite man kan gjøre med et L-formet rom :(

Lenke til kommentar

Noen som har noen topplister å vise til (på høytalere) ?Enten av erfaring eller av reviews.. Tenker type 'beste mellom 2 og 5k, og beste mellom 50 og 100k.

 

Det er nok umulig gitt! Personlig smak spiller en meget stor rolle.

 

Selv har jeg hørt høyttalere til over dobbel pris av mine egne som ikke falt i smak. Heldigvis :!:

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med disse: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 ?

 

Har googlet litt rundt, og klarer bare ikke å finne negative omtaler om dem, annet enn at de kan bli litt ukomfortable i lengden (jeg har klart å vende meg til k 518 dj, tviler på at AT er værre)

 

Jeg synes disse er meget fine. Har riktignok bare prøvd de littegrann, så jeg kan ikke uttale meg om komforten over lengre tid.

Lenke til kommentar

Romkorreksjon kan jo gjøre en del forbedringer. Jeg har testet Audiolense i et L-formet rom, og har vel aldri hatt bedre lyd der.

 

Frode

Egentlig så er det ikke så alt for ille, siden Voigt-hornene mine tåler slike rom godt.

 

Jeg mister litt normal dypbass, mens gardinene/persiennene rett ved høyre høyttaler absorberer nok til at det ikke gjør så enormt mye at venstre høyttaler har et par meter ekstra åpent rom ved siden av seg.

 

Opplevde et tilnærmet ideelt lytterom på en hybel engang. Rektangelformet rom i sokkelleilighet med overraskende godt isolerte og akustisk greie vegger. Ble nesten litt overrasket over at oppsettet mitt kunne gi så kraftig bass.

 

---

 

 

Nettopp det. De kjører forskjellig pris. :p

 

Er vel bare bussiness. Kjøre høyere priser på den mest brukte siden. Skjønner i grunn ikke hvorfor de ikke bare fjerner mpx.no, og bare holder seg til komplett.no.

 

De ville tapt stort på å kutte ut mpx.no. Mindshare er viktig, og har man en etablert kundegruppe så taper man fort kunder på å gjøre massive omveltninger.

 

Å holde nok et domene oppe koster relativt lite.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Fryktelig fryktelig vanskelig å få tak i en slik liste dessverre. Problemet består i følgende:

 

- Det finnes ørten høyttalermerker i verden i dag, og de aller fleste selges bare hos noen få steder som gir "eksklusivitet" osv, og dårlig tilgjengelighet da importøren kun lar utvalgte blader teste o.l.

- Når man kommer opp i prisklasse så er lydsignatur så forskjellig og subjektiv osv at "Best" ikke mulig å måle. Dette gjelder tilogmed også i billigklassen.

 

Det forstår jeg. Jeg tenker mer på din egne våte drøm av høytalere, eller de beste du vet av/har hørt eller sett. Noen fasit vil man selvfølgelig aldri se.

Lenke til kommentar

Jeg skal selv snart åpne min julegave, som er mitt første annlegg: jamo s606 hcs3. Men må gjøre et par innkjøp først, deriblant en forsterker, men tror det blir en Onkyo TX-SR608. Sub kjøpes over nyttår.

 

Dog, noen som har noen tips til kabler? Forstod at det ikke fulgte med og at dette må kjøpes, så tar imot tips til noen gode høyttalerkabler i den rimlige klassen.

 

Og til slutt, må fronthøytallerene stå minimun 2 meter fra hverandre slik det sto i jamo brosjyren? Hva vil skje om jeg f.eks har de plassert 1 meter fra hverandre?

Lenke til kommentar

Jeg skal selv snart åpne min julegave, som er mitt første annlegg: jamo s606 hcs3. Men må gjøre et par innkjøp først, deriblant en forsterker, men tror det blir en Onkyo TX-SR608. Sub kjøpes over nyttår.

 

Dog, noen som har noen tips til kabler? Forstod at det ikke fulgte med og at dette må kjøpes, så tar imot tips til noen gode høyttalerkabler i den rimlige klassen.

 

Og til slutt, må fronthøytallerene stå minimun 2 meter fra hverandre slik det sto i jamo brosjyren? Hva vil skje om jeg f.eks har de plassert 1 meter fra hverandre?

 

Gratulere. Angående kabler så kommer det an på hvem du spør. Selv bruker jeg VAN DEN HUL The SNOWLINE, og selv de er dyrere en de trenger å være etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...