Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ompa til du dør.flac - 37mb

Ompa til du dør.mp3 - 7mb (192 kbps)

 

Altså får jeg plass til 5 ganger så mange sanger på mp3-spilleren/iPoden min hvis jeg går for mp3. Det må ta mye av skylden for at flac ikke har tatt helt over :)

 

Enorme i forhold til at det lett blir 5-6 ganger større enn mp3 - men som du sier, alt er relativt.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i. Har irritert meg stort at ikke iPod, som jo har kapasiteten på plass også, ikke har støtte for Flac (Nå har de jo Apple Lossless, men det er veldig dårlig ift komprimering).

 

Vel, jeg har ikke flere tusen sanger som jeg ha på spilleren, men jeg har et titalls tusen som jeg gjerne vil ha tilgjengelig til enhver tid. Så, jeg bruker mp3 selv om jeg har alternativer med høyere kvalitet.

 

Nå er det jo Spotify som gjelder. Du kan tenke deg dersom de fant ut at de skulle streame lossless-musikk :p

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det står til med RockBox-utviklingen nå om dagen, men jeg hadde en Iriver som jeg installerte det på. Med Rockbox får man støtte for FLAC og et hav av andre codecer. GUI-et er kanskje ikke så fancy som det som følger med spilleren, da det mer er satt opp for funksjonalitet enn snasent utseende.

 

Her er noen enheter som har en stabil Rockbox-release:

Apple: iPod 1g through 5.5g, iPod Mini, iPod Nano 1g and iPod Nano 2g

Archos: Jukebox 5000, 6000, Studio, Recorder, FM Recorder, Recorder V2 and Ondio

Cowon: iAudio X5, X5V, X5L, M5, M5L, M3 and M3L

iriver: iHP100 series, H100 series, H300 series and H10 series

Olympus: M:Robe 100

Packard Bell: Vibe 500

SanDisk: Sansa c200 (not v2), e200 and e200R series, Fuze, Clip and Clip+

Toshiba: Gigabeat X and F series

 

Tipper man kan får tak i noen av disse for en billig penge om dagen. Tror mange av disse har støtte for SD/minnekort også, i tilfelle man finner kapasiteten manglende.

 

Cowon D2 får man til rundt tusenlappen, men det er noe begrenset Rockbox-støtte for denne. Den støtter dog FLAC originalt, så det er kanskje ikke så stort behov for alternativt programvare om det kun var FLAC-støtte man var ute etter. Ellers støtter de fleste Cowon-spillere FLAC og har SD(HC)-kortleser. S9 og O2 er jo to spillere som jeg selv synes er ganske lekre. Vel verdt en titt om man vil ha noe uten eple-logo på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...