Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Hva er normalt når det gjelder tid før pakken er sendt fra det blir bestilt i nettbutikken til elkjøp?

 

Står enda at det ikke er levert inn noen pakke via sporingsløsningen på pannordic.com - enda jeg bestilte SR-608-en på søndag.

 

(WD TV Live!-en som jeg samtidig bestilte hos komplett har allerede passert Trondheim... Synd 14%-rabatten de kjørte på SR-608 plutselig forsvant rett før jeg skulle til å bestille.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om varen var på lager når du bestillte (er ikke alltid dette vises på elkjop.no) så skal den pakkes innen 48 timer etter bestilling. Men i disse dager vet jeg hovedlageret har ekstremt mye å gjøre pga stor ordrepågang - så kan være derfor.

 

Anbefaler å spørre på www.facebook.com/elkjop, disse kan svare mye bedre enn oss :).

Lenke til kommentar

Derfor jeg foreslo cornet over s606 :)

 

Ja, jeg tenkte litt det samme. ;)

 

Men ang tungdrevne høyttalere. Jeg bruker en surroundforsterker, ikke stereo (Pioneer VSX-520-K), vil dette vere et problem, eller vil den greie å dra dem uten større problemer? Denne receiveren skal være blant de bedre i den prisklassen, både i følge reviews og ørene mine, men den er jo fortsatt ingen stereoforsterker... :p Noen som har noen formeninger om det?

Lenke til kommentar

Det er en entry-level modell, jeg har selv en yamaha rx-v765 som jeg har på en litt mindre og eldre utgave av de høytalerne der (lurer på om ikke mine er enda litt mer tungdrevne) Og sammenlignet med en ordentlig stereoforsterker, så mister man en del av punchet i lyden. receiveren mister kontrollen og bånner elementene, der stereo-forsterkeren har steinkontroll hele veien, og tillater et langt høyere volum, men først og fremst mye mer slagkraft.

 

Når det er sagt - lyden er enormt bra selv med receiveren.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo også en "førstegangsforsterker", så det var heller ikke meningen å legge så mange lapper i det. Blir vel en heftigere stereoforsterker på et senere tidspunkt. ;)

 

Men det er vel uansett ingen dum idé å kjøpe skikkelige høyttalere (cornet 607) når jeg gjør det, så jeg kan bygge videre med dem. :)

 

Jeg vet ikke helt når et eventuelt kjøp blir, men det kan godt hende de blir liggende under treet til meg selv i år... :innocent:

Lenke til kommentar

Nytt system i bilen, men så har jeg på en rar måte klart og svi av altfor mye penger denne mnd, så spørs om ikke det må vente til etter Jul. Men kanskje en Pioneer DEH-P88RS-2 spiller til og begynne med, etterhvert skal nye høytalere i dørene fremme komme, demping av dører og bygging av bass i reservehjulsbrønn.

:D

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at multicom selger akg k701 for et par hundrelapper mindre enn soundgarden, og dyreste pris jeg fant på dem i norge var 3500kr, så jeg syns nesten det er litt frekt av soundgarden å påstå at førpris var 4500kr (har vansker for å tro at de tar 50% mer enn snittbutikken), men de kanskje bare var enormt overpriset.

 

Uansett, multicom, billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...