Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Ang DAC, har dette like mye og si når jeg kjører lyd via HDMI til min yamaha 663 forsterker, eller er det mest for de der ute som kjører vi aux osv ?

Sånn som jeg har skjønt det så har vel forsterkeren min en innebygd dac, men ettersom den er i budsjettklassen så er den vel ikke allverdens.

 

Verdt pengene alt i alt ?

 

Som Flimzes sier så sitter det nok en helt grei dac i din receiver.

 

Om en bedre dac er verdt det kommer helt ann på resten av utstyret og hva du selv er villig til å legge i bedre lyd. Men det er klart at man legger ikke 3000kr i ekstern dac hvis resten av anlegget koster 4000kr, da er det større oppgraderinger å hente på å legge 3000 ekstra i forsterker eller høyttalere isteden.

 

Har man derimot høyttalere og forsterker til 20 tusen vil en ekstern dac til 3000kr kunne gi en større oppgradering enn 3000 ekstra i høytaler/forsterker ville gjort :)

 

Selv synes jeg min Dacmagic var verdt hver eneste kroner selv da jeg hadde høyttalere til 5000kr. Nå har jeg enda dyrere høyttalere og nå er den hvertfall verdt det :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører på mye av det samme, og er overbevist om at http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=616814 er en av de bedre valgene.

Har skrevet en middels avhandling om dem tidligere i tråden, men den den typen musikk har en tendens til å kreve mye tight bass, i tillegg til mange dyper veggrivende toner. Og det er på denne kombinasjonen at c607 briljerer. Der s606 er mer på det dype, og klipsch sine tilsvarende er mer på det stramme, så er jamo sin c-serie god på begge, og spesielt å kombinere dem.

 

Det må dog sies at jeg syns c607 ikke spillte så mye bass rent ut, men det var bare å justere opp noen trinn på forsterkeren så var det mer enn nok å ta av. Og de spiller avsindig høyt før de gir seg.

Lenke til kommentar

Må bare slenge på, at som med alle jamo sine litt kraftigere høytalere så krever de en hel del av forsterkeren for å yte maksimalt, de er altså ikke det første du kobler på en billig surround receiver, da vil s606 kanskje være et bedre valg. Men om du skaffer en ordentlig stereo-forsterker har c607 en hel del mer å gi.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden 10"en fra XTZ kom i hus, og jeg har hatt noen (mange!) gode stunder med den allerede.. Så bassen får vel stort sett suben ta seg av. Men takk for forslagene, jeg skal sette meg godt inn i begge to før jeg bestemmer meg. ;)

Cornet serien er et skritt opp fra s-serien, og er mer musikalske, der s606 er mer film-vennlige. Dog så er jo spørsmålet om det er verdt prisforskjellen, s606 er i hvert fall enormt god (best?) i sin prisklasse.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på yamaha 663 forsterker, emotiva RPA 2 effektforsterker og klipsch RF-82 høytalere. Så nermer meg vel 20k klassen, men er fortsatt lit skeptisk til DAC, men har og lyst og prøve det ut da!

Når du begynner å komme opp i den klassen (kjenner ikke til forsterkeriet ditt..) så er helt klart en DAC noe å anbefale =)

Lenke til kommentar

Da skal jeg stikke en tur på hifiklubben og se om de vil låne ut noe DAC til meg etterhvert, må bare få flyttet anlegget til Oslo først, noe som ikke er så lett når alt står i Bergen :hrm:

 

Vurderer btw og legge litt penger i bil hifi og nå, har funnet Denne saken var ganske bra design på ikke så harry som allt annet, og har visst vært en veldig god spiller engang, ser at den nye modellen koster 10laken, men jeg får 08 modellen for 3,2, er vel bare løp og kjøp!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...