Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OOja, nyter høy musikk, spesielt når utstyret klarer å henge med, eneste er at jeg bor i blokk, og naboene er mindre begeistret. Men noen minutter på lørdagen pleier å gå fint :new_woot:

 

Har samme problemet. Får aldri hørt på musikk uten at noen kommer å klager på det.

 

Stakkars, her i huset kan man spille så høyt man vil når som helst på døgnet.

Bor i boligstrøk men ser ikke ut til at naboene bryr seg :)

Foreldrene mine klager dog når det rister godt i veggene i første etasje, har rom i kjelleren.

Lenke til kommentar

Jeg fikk satt opp anlegget ferdig i går, og noen timer med musikk har det jammen blitt! ;) Denne XTZen er bare fabelaktig! Jeg jobber på Euronics, der vi blant annet selger en god del hjemmekinoanlegg og diverse, men jeg må si at denne 10"en jammen utklasser mange av de dyrere subene vi har, gjerne opp i 5-6000-klassen...

 

Jeg bygde meg en slags liten krakk/benk/bord som passer fint over suben - der står forsterkeren, og dette passet perfekt under bordet mitt. Jeg lot det dog stikke litt ut, da jeg ikke bare kan gjemme bort noe slikt. :p

 

Forsterkeren er jeg også veldig fornøyd med! Den spiller svært godt, og jeg synes ikke det mangler noe spesielt. Jeg har selvsagt sammenlignet den også med det vi har på jobb, og jeg må si den yter godt for pengene! :) Jeg var litt redd for hvor høyt den ville gå, men det maksimale volumnivået er på 80, og allerede ved 50 er det så høyt at jeg er redd jeg vil vekke naboene. For å si det sånn, jeg satte meg bak i senga for å unngå å ødelegge hørselen min helt. :p Gulvhøyttalerne (som ironisk nok står på bordet) spiller veldig godt, og tatt i betraktning at jeg ikke betalte et øre for dem må jeg si meg veldig fornøyd med resultatet! 6000,- for et anlegg som etter min mening spiller langt bedre enn mange av anleggene vi har til godt over 10 000,-. :)

 

Livet er herlig! :wee:

 

 

Edit: Forresten, Wiki. Apostrofen i trådnavnet er over feil "e". ;)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men jeg pleier bare å teste med alt mulig forskjellig musikk. Hvis du vil teste klarhet og detaljerikhet er kanskje låter fra Dire Straits' to første album noe å prøve. Sett på f.eks. 'Once Upon a Time in the West' eller 'News'. Gitaren bør lyde himmelsk på et godt anlegg :p

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

Jeg bruker Mike Oldfield - Tubular Bells II cden, som jeg nevnte på forrige side, den kan være noe så voldsomt komplisert til tider.

 

Spesielt kombinasjonen av basstromme og bassgitar i første sang pleier å avdekke de fleste svakheter.

 

Du har helt rett, den er veldig komplisert. Mulig jeg tester den en dag folk ikke blir irritert av litt volum.

Lenke til kommentar

Trikset er å bruke musikk man kjenner godt, som holder teknisk god kvalitet på innspillingen. Kun på kjent materiale hører man hva som låter bra og ikke.

 

Jeg liker virkelig starten på Blade-Runner-soundtracket når det gjelder dypbass. Få anlegg klarer det uten problem.

 

Å teste med voldsomt volum er fåfengt, siden man fort når punktet der ørene vrenger lenge før anlegget vrenger.

Lenke til kommentar

Vi bruker en del der jeg jobber..har satt sammen en egen skive med litt ymse, men det som selger lydsystemer hos oss er:

 

Klassisk akustisk rock (eller hva man nå skal kalle det..):

Allan Taylor - Colour to the moon

Chris Jones - Long after you've gone

Nils Lofgren - Keith Don't go (denne er jævlig klisje-demo, spilles over alt man tester anlegg siste årene..)

Fat Larrys Band - Act Like you know (Selger iPod-dockinger.. "fet lyd")

 

Disse funker fint fordi det er musikk folk vanligvis ikke har hørt eller har noe forhold til, så de lytter til noe "nytt" som gir de en god lytteopplevelse.

 

Litt mer mainstream:

Eagles - Hotel California (akustisk versjon)

Eagles - Get over it

Dire Straits - Diverse :p

Pink Floyd - Learning to Fly (Pulse live-skive)

Pink Floyd - Money

Massive Attack - Mezzanine (Bass-test..)

Michael Jackson - Billie Jean

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Så du liker å spille høyt altså? :dribble:

Sliter ofte med å få svak verking i øre(t)(ene) etter høytspilling, meget mulig jeg har et veldig ubalansert anlegg, men inntil jeg får penger til xtz room analyzer må jeg bare leve med det :(

 

Du bør IKKE spille så høyt at du får vondt i ørene! Ikke så kult å ende opp med kronisk pipelyd i ørene feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...