Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Helt uenig. Såklart, det er point and click i tegneserie-stil, så kanskje ikke direkte spennende for de fleste. Spesielt dere i Call of Duty-generasjonen vil nok hate det. Men jeg likte det kjempegodt, og det tiltross for jeg stort ikke er fan av slike spill. Likte at ting du gjorde har noe å si, og at det taes med videre.

 

Her tar du dørgende feil. Jeg har spilt adventure spill enn de aller fleste, (da man har vokst opp med C64).

Dog jeg likte ikke heavy rain og faherenheit noe særlig. (farenheit var bedre, og det spilte jeg igjennom)

Dette føltes ut som en dårlig kopi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kopi? I dont see that. Dette hadde cartoon-ish stil, mens Heavy Rain og Faherenheit var mer virkelige. Men det er virkelig spill før disse som hadde RPG-elementer i point & click. Om du ikke liker point and click så liker du ikke dette spillet, så hvorfor kjøpe det eller en gang laste ned en demo?

Lenke til kommentar
Kopi? I dont see that. Dette hadde cartoon-ish stil, mens Heavy Rain og Faherenheit var mer virkelige. Men det er virkelig spill før disse som hadde RPG-elementer i point & click. Om du ikke liker point and click så liker du ikke dette spillet, så hvorfor kjøpe det eller en gang laste ned en demo?

 

umulig og diskutere med deg.

 

Du har en egen evne til og legge falske ting til det folk sier.

 

Jeg elsker point and click som du kaller det.

 

Mitt poeng som du tydeligvis ikke skjønner er at jeg synes stilen dette spillet har føles som en dårlig kopie av farenheit etc, og da tenker jeg selvfølgelig ikke på grafikk.

 

Det går fint an og elske adventure spill og ikke like dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det var ikke meningen å si det sånn. Men det virket først som at du nevnte at den kopierer fullt ut. Virka ikke som du helt likte Heavy Rain eller Farenheit slik du skrev det først for min del.

 

ok.

 

Nei jeg likte de ikke noe særlig, men som sagt spilte igjennom Farenheit som var "greit". heavy rain story messig var så tregt, og spill elementene hjalp ikke noe særlig.

 

Liker man disse, så vil jeg anbefale Walking Dead spillet, dog jeg synes det blir totalt feil og sammenligne med gamle point and click spill. Dette er for banalt og enkelt i forhold til de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt vel off topic, men hvilke point and click spill vil du da anbefale?

 

Selv syntes jeg at fahrenheit var helt sinnsykt bra, men nå var det det første spillet jeg spilte som var i den 'stilen'. Heavy Rain var helt OK actionmessig og sånt, men det ble fort kjedelig.

 

Hvordan mener du at TWD spillet 'kopierte' fahrenheit og heavy rain? Det blir vanskelig å prøve å tenke på ett moderne spill som ikke har kopiert ett eller annet fra andre spill, akkurat som med filmer og musikk.

Lenke til kommentar

Om det er "kopiert" av noe må det jo være Sam & Max, et annet Telltale spill. Har spilt alle de nyeste Sam & Max spillene, og vil si det ligner veldig. Begge har en ganske cartoony stil og begge handler om problemløsing. Det aller første Sam & Max spillet ble jo sluppet lenge før Fahrenheit osv, så blir litt dumt å sammenligne.

 

Jeg likte spillet godt jeg. Mange bra karakterer. Kunne kanskje vært litt mer "scary", men det kommer kanskje senere.

Lenke til kommentar

Jeg håper, og tror, du tar feil der. Nå har ikke jeg lest tegneserien enda (venter på Compendium 1 i posten nå :w00t: ), men slik jeg har forstått det så er jo den rimelig solid. Og da har jo tv-serien et godt grunnlag å stille seg på i sesonger fremover.

 

 

Edit: Denne var ment som svar til snartenkt sin post!

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

Er redd denne serien ender opp som Heroes eller Prison Break. Første sesong er knallbra, og så bare går det rett i dass etter det.

 

Forskjellen på denne serien, og feks. Prison Break, er at denne serien har mye godt materiale å trekke på fra tegneserien. Prison Break ble opprinnelig laget for 13 episoder, og ble bare fornyet fordi det ble populært. Da de da skulle lage flere episoder, fikk de store plot-problemer og måtte improvisere, noe som forklarer kvaliteten.

Lenke til kommentar

Hva er da forklaringen på den dårlige sesong 2 av Walking Dead? Til tider gikk det så tregt og det var det samme om og om igjen, at jeg nesten sluttet å se på.

 

Rot rundt produksjonen, bla. fikk Frank Darabount (seriens showrunner) "sparken".

Var også endel tull rundt økonomien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er da forklaringen på den dårlige sesong 2 av Walking Dead? Til tider gikk det så tregt og det var det samme om og om igjen, at jeg nesten sluttet å se på.

 

Rot rundt produksjonen, bla. fikk Frank Darabount (seriens showrunner) "sparken".

Var også endel tull rundt økonomien.

 

Vil dette bli fikset da? Tar de grep for å rette opp slagsiden på skuta?

Lenke til kommentar

Uten å spoile, så er ihvertfall kildematerialet som de skal ta for seg i neste sesong fantastisk.

 

Var kildematerialet for sesong to dårlig, eller ble det bare brukt på en dårlig måte? Jeg mener forøvrig ikke at sesong to var «dårlig». Mindre dramatikk og action, ja, men ikke direkte dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...