Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dramaet var i klassisk Darabont-stil. Han drar det alltid på grensen til å bli klisjeer og stigmatiserende.

You say that like it's a bad thing. Jeg elsker regissører/produsenter som tør å velte seg i klisjeer og velkjente virkemidler. Jeg kjenner hver eneste kameravinkel, jeg kjenner hvert plot. Og jeg elsker det. Det er som en highlighreel av alle gode virkemidler brukt de siste 50 årene. :love:
Lenke til kommentar

Nah,jeg er storfan av Darabont jeg.

 

Samtidig er det fin med utviklingen siste årene, hvor det er blitt mer - hva skal jeg si.. psykologisk tilnærming til det hele og også gitt oss alternative tilnærminger hvor det ikke er et mål å skape følelser, de kommer mer tilfeldig avhengig av hvem man er og hvordan man relaterer seg til situasjonen. Det er hva som fascinerer meg slik med Mad Men.

 

Darabonts stil gjør seg best i filmmediet, hvor man har begrenset med tid. Det er ikke nødvendig å stresse det slik i en TV-serie, selv om det ofte behandles der som om man har enda mindre tid fordi man satser slik på at hver episode skal stå på egne ben, fremfor at de behandles som puslespillbiter. :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du han absolutt måtte ha sett ungen? Vi har ikke fått sett en døyt fra skyterns synsvinkel. Han skøyt riktignok mot rådyret, og virket som han skøyt rett fram og fra en avstand.

 

Tegneserien så absolutt ja.

 

Nei, vi får se. Gutten var jo et lite stykke fra dyret også.

 

http://www.play.com/Books/Books/4-/8760920/-/Product.html - Dette noe man kan starte med?

Lenke til kommentar

Kul første episode.

 

Jeg må le litt av produktplasseringen av den Hyundaien når Shane klargjorde en bil for å dra fra gruppa. Veldig sannsynlig at en sørstatspolitimann ville valgt en Hyundai av alle de bilene han kunne valgt i den trafikkorken.

 

Nja..tenkte litt på det selv. Men etter litt omtanke, not so much.

 

Blir jo litt det samme som humvee`ene også. De sluker for mye drivstoff, og går på disel som er enda mindre tilgjengelig enn hva bensin er. Hyundai`en sluker vel enda mindre enn både mustangen(?), og flesteparten av de andre bilene rundt der. Samtidig virka bilen til å være i fin form, og bedre valg enn kassebilene og andre biler med større muligheter for feil rundt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...