Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Jeg synes ikke det blir rotete. Er bare å følge med det?

 

Synes det var en fin postapokalyptisk feeling gjennom episoden. Gode greier. Orker ikke henge meg opp i detaljer om bilen og broen osv.

 

Og da tror jeg neste episode viser når Daryl og Noah kommer tilbake, også blir det planlegging av Beth og Carols rescue.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ta med seg Tyreese til Atlanta. Ville det ikke vært bedre å ta med Michonne? Tyreese kan ta vare på Carl og Judith (Father Gabriel er ikke så viktig for Rick & Co). Tyreese vil alltid være fyren som er imot å drepe folk enten om nødvendig eller for mulig fremtidig sikkerhet fra en trussel. Rick virket jo ganske klar for at hans eneste gode plan var å drepe truslene.

EDIT: Greit nok, Rick har jo ikke akkurat vært så nær på Tyreese som vi, men allikevel. Kanskje på grunn av Sasha da.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tenkte, fair enough, en sterk person må vel være igjen i kirken. Hadde uansett vært bedre med Michonne, ettersom hun ikke hadde vært imot å eliminere truslene. Det jeg reagerte på er at Sasha, som var i Terminus, og en av dem som skulle bli spist av "the worst of the worst" vender ryggen MOT en potensiell trussel!. Temmelig dumt å gå på "One of the rotters down there, i knew him in real life":

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Følte jeg ble litt sint egentlig på henne :p

 

Og foresten, hva er det han presten tenker på/med? Tror han virkelig han skal klare seg der ute uten noen form for våpen? Skjønner at han føler at kirken hans er ødelagt, at guds hus er vandalisert osv, men hallo??

 

Det er allerede klargjort ganske så tydelig at Father Gabriel ikke tenker riktig.

 

Ser for meg at hvis Morgan dukker opp igjen i høstfinalen neste uke, så er det kanskje han som redder Gabriel. Hvis det klippet i slutten av sesongstarten ikke var et blikk fram i tid.

Lenke til kommentar

Det er mye mer vegatasjon i scenen hvor Morgan dukket opp enn i scenen hvor Rick smørte gjørme over terminus skiltet.

 

the-walking-dead-season-5-an-unexpected-

 

screenshot-2014-10-16-at-3-14-39-pm-the-

 

Vet ikke om det er bare forskjellig timing på når disse scenene ble filmet, eller om det er meningen. Har i hvertfall gått minst en uke ettersom man vegetasjonen dekker mer av skiltet i scenen til Morgan.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg serien veldig godt.. prøver å glemme de feilene den har, men heller bare glede meg over for det den er..

 

Når det er sagt, så synes jeg virkelig serien kunne ha godt av å ikke la karakterene ta så latterlig mange helt opplagt dårlige valg, hele tiden.

 

Jeg antar at hvis jeg/vi hadde fått skrevet manus, så hadde de bare tatt kloke valg, og alle hadde vært reddet, walkers-ene hadde ikke vært en seriøs trussel lengre, siden man kan å passe på seg selv ved å ta forhåndsregler, og de hadde klart å bygge en liten infrastruktur og bygget opp samfunnet. Det hadde bare blitt kjedelig. Det er bra ikke jeg skriver.

 

Men, jeg er allikevel sikker på forfatterne her må klare å skrive en serie som er spennende, uten alle de dumme valgene. Uten zombier som ikke kan sees på mils omkrets og som plutselig bare dukker opp, uten at man trenger å kjøre bilen på hodet hver gang man tar en tur, uten at man går alene ute i mørket og leter etter lyder helt alene mednull i sikt når man vet alle kjente er en annen plass, at man ikke stoler blindt på fremmede som qkkurat hadde prøvd å skyte en, osv, osv.. Seriens største feil er disse latterlige grunnene som skaper "spenning", bare at de blir irritasjonsmomenter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye mer vegatasjon i scenen hvor Morgan dukket opp enn i scenen hvor Rick smørte gjørme over terminus skiltet.

 

the-walking-dead-season-5-an-unexpected-

 

screenshot-2014-10-16-at-3-14-39-pm-the-

 

Vet ikke om det er bare forskjellig timing på når disse scenene ble filmet, eller om det er meningen. Har i hvertfall gått minst en uke ettersom man vegetasjonen dekker mer av skiltet i scenen til Morgan.

 

Det ville ihvertfall mening hvis det blir et tidshopp iløpet av høstfinalen, eller andre halvdel av denne sesongen i 2015. Ville vært litt for mye historier å prute med hvis de skulle lagt til Morgan som en ekstra hendelse oppå situasjonen med Eugene & Co, Father Gabriel og kirka, og sykehuset med purkene i Atlanta.

Lenke til kommentar

Naturligvis var den svakere, den var jo mindre fokusert enn episodene ellers denne sesongen. En av de store grunnene til at serien er på sitt beste akkurat nå er at den fokuserer mer på å levere en mer fokusert historie, samtidig som de klarer å gå videre i plottet. Dette var bare en set-up episode som handlet veldig mye om å flytte brikkene.

 

Hadde det ikke vært bedre om Morgan hadde dukket opp i kirka da terminus-kannibalene prøvde å drepe de som var der mens Rick og gjengen var på vei til skolen for å drepe terminus-kannibalene?

 

Hvorfor hadde det vært bedre? Du gir et veldig svakt grunnlag for hvorfor det ville vært bedre.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært bedre om Morgan hadde dukket opp i kirka da terminus-kannibalene prøvde å drepe de som var der mens Rick og gjengen var på vei til skolen for å drepe terminus-kannibalene?

 

Det hadde nok blitt meir intenst ja dersom ein enda opp med ein "mexican standoff", men personleg så ville eg ha sett på dette som såpass usannsynleg at Morgan skulle dukke opp akkurat på det tidspunktet til at eg hadde likt ei slik løysning.

 

Serien er best når den held seg sånn tålelig innanfor kva som er sannsynleg, blir det for mange "redda i siste liten" augeblikk så blir det fort kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...