Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Trives med sesongen hittil. Jeg kunne allikevel tenkt meg at de gjorde en sesong hvor hver episode var en historie med avslutning. Gjerne med en rød tråd for sesongen, men uten bad guy som blir nedkjempet i siste episode.

Jeg liker godt episoder som den siste, hvor de utforsker litt, slåss litt, etc..

Ja, ja - nyter serien uansett! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare sett de to første episodene fra sesongen, så egentlig litt dust å skrive her da jeg sikkert kommer til å lese noe jeg angrer på - men er det noen som har litt TWD metthet? Merker jeg lurer på å bare ikke se sesongen. Litt lei av vanvittig onde folk, karakterer som en er glad i dør og masseslakt - up close av zombier. Føler det heller litt mot "gore", er litt sliten av at det venter en vanvittig fare rundt neste sving. Går bare å venter på at en ny person skal dø, eller en ny vanvittig idiotisk avgjørelse (som at alle forlater kirka, hvor dum går det an å bli? edit: heldigvis går det ikke an å bli så dum)

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

 

Det blir jo Rick og dem som vinner! Poeget er jo at det handler om survival. Ikke gjenoppbygging av samfunnet nå.

 

Hvorfor er det poenget?

 

Jeg trodde poenget var hele tiden og få verden tilbake til normal sporet, eller har de gitt opp, alle som en?

 

 

Vel, fordi det antageligvis rundt omkring i landet, ville vært hundrevis om ikke tusenvis av forskjellige små og store grupper. Noen er gode, men mest sannsynlig i TWD universet er det mest rasshøl som nå i denne "nye verden" kan gjøre som de vil, drepe som de vil og bare generelt regjere som de vil inntil de blir drept. Back to basics. Se for eksempel på Eugene. Terminus kannibalene ble fortalt at Eugene kunne fikse verden, noe som såklart bare var bullshit, men de visste ikke det. Alikevel ga de faen.

 

For å få verden tilbake trenger de struktur, samarbeid, teame opp med mange, mange mange mennesker også drive med små valg fra starten av om hvem som vil lede hva for å unngå konflikter. Et temmelig umulig og far-fetched mission om man vil kalle det det. Ihvertfall nå.

 

Og når jeg tenker tilbake til starten, så har det faktisk ALDRI handlet om å gjenoppbygge samfunnet. Det har handlet om survival, ja de dro til Atlanta pga FEMA hadde satt opp camps i nærheten der, men de ble overrun, og det samme ble alle militær postene.

 

La meg gjøre om litt på hva jeg sa. Serien vil og KOMMER til å handle om survival helt frem til det ikke passer seg for serien lenger, og story-writer/s skriver inn hvordan Rick og noen andre cowboyer redder verden.

 

Kirkman sa selv at serien egentlig ikke er noe annet enn et såpeopera. En såpeopera med zombier og fucked up rasshøl ref. ovenfor. Akkurat slik det står til nå, så handler serien KUN om survival i grunn, også kommer det litt drama mellom diverse karakterer, og karakter utvikling samtidig.

 

Og for meg er dette helt OK. Jeg synes det er en interessant serie og jeg liker dette med back to basics, og hvordan de generelt overlever i denne verdenen.

 

Foreløpig synes jeg denne sesongen har holdt seg godt. 10/10

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Noen flere som la merke til når vanen ble dyttet ned av zombiene at i første scenen så viser den tydelig st den faller ned oppned , men i det den lander opp med så viser de at den lander rett lol!!

 

Merket det selv, litt komisk egentlig. Men de tenkte vel at opp-ned ble for dramatisk for Carol og Daryl :p

Lenke til kommentar

Må si i det siste blir dette nesten som lost, man får ikke med seg alt, og det går frem og tilbake.

 

Vil si det var morrsomt i starten, men etter hvert blir det et rot. Særlig første sesong begynnelsen av:

http://www.youtube.com/watch?list=PLP63B9XPsQt0KiUz3ffyiS1tpDywWraPF&v=j4GAs9TJVjM#t=84

 

Der enkelte ble slakter i terminus. Den har jeg ikke sett på fox.

 

Er det noe sted man kan få konto til http://www.amctv.com/full-episodes/the-walking-dead fordi man får bare enkelte gratis over VPN men jeg får kun 1 mbit hastighet gjennom VPNbook, så håper det finnes noen som er raskere.

 

Tv2 sumo har bare sessong 3 som er ganske gammelt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...