Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg vaknar til 38 nye tweets på Twitter bare veit eg at det har skjedd noko stort i PS3-verda. No har SCEA saksøkt geohot og andre hackarar (skal vere 103 personar, har ikkje sett over alle, men m.a. fail0verflow-gruppa).

 

Frå eit av søksmåldokumenta:

SCEA’s affiliates invested hundreds of millions of dollars developing the PS3 System,

including the PS3 System’s security measures.

 

Så, no skal dei saksøke hackarar fordi Sony har gjort elendige investeringar? :lol:

Lenke til kommentar

UPDATE- Charges include

 

18 U.S.C. § 1030(a)(2)© – Confidential Information On Computer

 

18 U.S.C. § 1030(a)(4) – Intent To Defraud And Obtain Value

 

18 U.S.C. § 1030(a)(5)(A) – Knowing Transmission of Code

 

18 U.S.C. § 1030(a)(5)(B) and © – Intentional and Reckless Damage And Loss

 

18 U.S.C. § 1030(a)(6)(A) – Trafficking in Password

 

18 U.S.C. § 1030(a)(7)(B) – Intent to Extort

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Jeg sier lykke til Sony jeg også. Jævlig deilig hvis alle dere her inne blir banna.

 

Hvem faen er det som bryr seg om dette ? Er bare en gjeng med nerder som vil spille super mario og spille brente spill.

 

 

Backup av spill my ass, hvem gjør dette i 2011 a ? Spiser bikkja deres på blu-rayene eller ?

 

Jeg også har en sterk mistanke om at flesteparten er pirater som desperat prøver å gjemme seg bak tynnslitte argumenter.

 

Men, når det er sagt så er det en stor fordel med "jailbreak", og det er lastetider. Utrolig herlig når spill laster dobbelt så kjapt fra disk enn fra en slurpende treg plate. Det er ihvertfall eneste gode grunnen jeg kan se. Super Mario emulator ser jeg ikke for meg er det alle har venta på ;)

 

Men fortsette og støtt Sony og kjøp nye Ps3 konsoller hahhaha

 

Jeg trodde forresten Sony tapte penger på konsollsalg jeg ? Det er vel spill som henter inn igjen pengene til kassa..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Er ikke katta ute av sekken nå? Er det noe Sony kan gjøre for å stoppe jailbreaking av PS3? Ser ikke helt for meg at Sony klarer å stoppe informasjonen som allerede er lagt ut på nett. Så for meg så virker det som om Sony nå er mer interessert i å straffe de som publiserte nøkkelen - henge dem ut om du vil, til skrekk og advarsel for andre.

Lenke til kommentar

Mye som tyder på at det er det de ønsker å oppnå ja.

Som jeg sa litt lengre oppe så er kanskje tiden moden for en ny konsoll. Den er tross alt 4 år gammel nå.

De kan være stolte av å ha klart å holde den lukket såpass lenge som de har nå. Men å gå til søksmål mot en 20 åring for å ha hentet ut en dårlig gjemt nøkkel blir litt feil i mine øyne.

Lenke til kommentar

1up

 

"The move, though, seems more punitive than preventative; the fact remains the root key is out in the open, and striking back at Hotz and fail0verflow -- while probably justified under the law -- likely won't in itself do much to counter whatever consequences this chain of events will lead to. As for what more Sony will do to attempt to repair the PS3's security going forward, that still remains to be seen. "

Lenke til kommentar

Hei! vet ikke om dette spørsmålet er stilt før, men jeg sier det uansett: jeg har lastet ned 3.55 jb og installert den + open manager. Jeg har tatt en backup av spillet og det ser ut som det funket greit. Men nå kommer problemet,jeg skulle launche spille, men når jeg skal starte det skal det vel startes i en folder som heter app_home ps3_game. DEN FOLDEREN HAR IKKE JEG FÅTT INSTALLERT :S Så hvordan kan jeg få den folderen da?

 

Tusen hjertelig takk hvis noen har svar på det :D

 

Mvh eple !

Lenke til kommentar

OpenManager har ikkje kome i ein versjon som støttar Geohots modifiserte 3.55. Backup managers som har vore i bruk på 3.41 og nedover fungerar ikkje, og det står ganske tydeleg i annonseringa frå Geohot. Grunnen til dette er at Geohot ikkje implementerar visse systemkall som backup managers er avhengig av for å starte backup-spel.

 

Det virkar ikkje. Nokon har klart å konvertere spel til å fungere som PSN-spel, usikker på kor enkelt dette er, og om det er mogleg i alle spel. Du kan jo prøve det, eller vente.

Lenke til kommentar

Mye som tyder på at det er det de ønsker å oppnå ja.

Som jeg sa litt lengre oppe så er kanskje tiden moden for en ny konsoll. Den er tross alt 4 år gammel nå.

De kan være stolte av å ha klart å holde den lukket såpass lenge som de har nå. Men å gå til søksmål mot en 20 åring for å ha hentet ut en dårlig gjemt nøkkel blir litt feil i mine øyne.

 

Dårlig gjemt nøkkel? Får ikke håpe at noen gjemmer nøklene dine dårlig da, kan fort ta deg 4 år å finne dem. Eller i værste fall at noen gjemmer dem godt, da har du i alle fall 10 år med leting foran deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...