Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, vist godtar en det, men hva valg har en da?

 

Jeg har kjøpt min konsoll fordi jeg spiller fifa 11 online. Dette er den eneste grunnen til at jeg har kjøpt ps3, og alle andre spill har jeg xbox 360 til.

 

For at jeg skal kunne fortsette å spille online så MÅ jeg oppdatere, og da MÅ jeg godta at sony legger inn noe som mest sannsynlig er ulovlig her hjemme. Så jeg synes ikke valgene vi får er de helt store.

Lenke til kommentar

Har tenkt en stund på å hacke min PS3, men har liksom ikke giddet siden jeg vil spille MW2 på nett. Men nå har kontoen min blitt hacket 2 ganger så da gidder jeg ikke å begynne på nytt igjen så nå vil jeg hacke min PS3.

 

Har forstått det sånn at man kan bruke hvilken som helst minnepenn til dette, men hva skal man legge inn på minnepennen for å få det til? Leste litt i førstepost men fant ikke noe svar på dette...

Lenke til kommentar

Du må legge inn en patchet/modifisert versjon av firmware 3.55. Dette funker kun dersom du er på offisiell firmware 3.55 eller eldre. Den custom firmwaren som er mest populær og best er Kmeaw's. Etter du har installert det vil du få 2 nye ikoner under Game på XMB, hvor du kan installere pakker (.pkg). Derfra installerer du hva du vil :)

 

psx-scene.com er en god side å finne custom firmware og slikt på

Lenke til kommentar

Har tenkt en stund på å hacke min PS3, men har liksom ikke giddet siden jeg vil spille MW2 på nett. Men nå har kontoen min blitt hacket 2 ganger så da gidder jeg ikke å begynne på nytt igjen så nå vil jeg hacke min PS3.

 

Har forstått det sånn at man kan bruke hvilken som helst minnepenn til dette, men hva skal man legge inn på minnepennen for å få det til? Leste litt i førstepost men fant ikke noe svar på dette...

 

Les her, da klarer du deg fint videre:-)

 

http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gaming-hardware/107013-ps3-jailbreak-nyheter-problemer-losninger-oppdatert-19-01-2011-a.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Joda, vist godtar en det, men hva valg har en da?

 

Jeg har kjøpt min konsoll fordi jeg spiller fifa 11 online. Dette er den eneste grunnen til at jeg har kjøpt ps3, og alle andre spill har jeg xbox 360 til.

 

For at jeg skal kunne fortsette å spille online så MÅ jeg oppdatere, og da MÅ jeg godta at sony legger inn noe som mest sannsynlig er ulovlig her hjemme. Så jeg synes ikke valgene vi får er de helt store.

 

Hva så ? Dette er jo ikke noe problem overhode, såfremt du bruker konsollen til det den er tiltenkt og ikke legger inn anna rask (les: CFW, Homebrew etc). Om det kan stoppe folk som jusker i spill gjør jo heller ikke noe. Dessuten så har vel disse vilkårene vært gjeldende i en god del år, en god stund før Fifa11 så dagens lys..

 

Og som flere andre har påpekt, så ser jeg ikke helt logikken med frykten for hva Sony kan gjøre med konsollen din, mens hjemmesnekra programmer kan legges inn over en lav sko! For der er nok ikke større sjangs for at kredittkortet kan havne på ville veier :roll:

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fulgt guiden til avforum. Etter oppdateringen er ferdig så slår konsollen seg automatisk av og på (hvor guiden sier jeg skal vente på 4 pip og slå på maskinen på konsoll ikke kontroll)

 

Når jeg sjekker firmware på systeminnstillinger sier den 3.55 ikke 3.55 kmeaw. Har innstallert blackbox ftp, men når jeg starter denne får jeg Error 80029519

 

Hva gjør jeg galt??

Lenke til kommentar

Haha, mail fra sony idag

 

Viktig: Tilgang til PlayStation®Network og tilgang til Qriocity Services informasjon.

 

Uautoriserte omgåelseenheter for PlayStation ® 3-systemet er nylig blitt utgitt av hackere på PlayStation®3-systemet. Disse enhetene tillater bruk av uautorisert eller piratkopiert programvare.

 

Bruk av slikt utstyr eller programvare bryter reglene for "System Software lisensavtalen for PlayStation®3 System" og "Vilkår for tjeneste- og brukeravtalen" for PlayStation®Network/Qriocity og dens ”Community avtalevilkår bestemmelser”.

 

I tillegg, kopiering eller å spille piratkopiert programvare er et brudd på internasjonale lover om opphavsrett (copyright).

 

En omgåelseenhet og/eller uautorisert eller piratkopiert programvare ligger i dag på ditt PlayStation®3-system. Aslutt straks bruk av dette, og fjern all omgåelseenheter og slett all uautorisert eller piratkopiert programvare fra ditt PlayStation ® 3-system.

 

Hvis dette ikke gjøres, vil det resultere i oppsigelse av din tilgang til PlayStation®Network og tilgang til Qriocity tjenester via ditt PlayStation®3-system.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har fått mail selv, og jeg tviler på at jeg føyer meg. Å spille på playstationen er det ytterst lite jeg gjør uansett. I tillegg har jeg faktisk langt flere spill som jeg har kjøpt liggende på PS3-en enn det jeg vil innrømme at jeg har lastet ned.

Å jailbreake ps3-en er for min del bare mer spennende å sysle med, med tanke på homebrews og et lite håp om at det kommer et skikkelig media center snart.

 

Vil det forresten virke preventivt å bruke en av de andre kontoene som jeg har på konsollen dersom jeg finner ut at jeg vil unngå ban? Uansett har jeg aldri brydd meg om onlinespilling så sånt sett kan jeg vel bare drite i det også.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Er vel ikke sånn kjempe morsomt det?

 

Blir du utestengt i fra PSN så er jo mye utav gleden med spilling borte. Joda, kan bruke xlink og diverse, men er veldig begrenset med folk der i forhold til psn.

 

Hvis du syntes det så burde du jo holdt deg unna jailbreakingen og hackingen for lenge siden.

Så jo, jeg syntes det er morsomt at Sony endelig har trådt til og mer eller mindre sender slike trusselbrev :!:

Lenke til kommentar

Fikk og mail. De må ha scannet loggene fra lang tid tilbake, for jeg har ikke vært online siden en stund før 3.56 kom. Spørsmålet blir jo da hvordan man kan være rimelig sikker på å skjule sine spor. Jeg spiller så godt som aldri online, men jeg vil gjerne ha PSN Store. Blir nok fullt oppstyr på diverse forum nå, før noen smarte hoder kommer på noe glupt.

 

Men etter at de har "driti på draget" siden starten på hele kaoset, er det i hvert fall flott å se at de er såpass rimelige at de sender ut en advarsel først!

 

Så får vi bare håpe de banner brukere og ikke konsoller, ofr om de banner konsoller, skal de få bråk. >:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...