Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firmware ligg ikkje på harddisken, den ligg på eigne flashminnebrikker. Om det ikkje var tydeleg nok i stad: ein gong 3.50, alltid 3.50. Ingen har vist at det er mogleg å nedgradere endå, kun vage forslag eller fantasiar.

 

Ah da så. Det var jo ikke lite bæsj heller. Får vente tålmodig jeg til det skjer noe da. :p

Lenke til kommentar

Firmware ligg ikkje på harddisken, den ligg på eigne flashminnebrikker.

Virker faktisk som om de nyeste versjonene av firmwaret har vokst seg såpass stort at deler av det nå lagres på harddisken, ettersom du nå må legge inn firmware på nytt via en minnebrikke hvis du bytter harddisk. Uansett så lagres fortsatt nok av det i flashminnet til at PSen vet hvilken versjon du hadde og nekter å ta imot noe eldre.

Lenke til kommentar

Hvilken type Jailbrak metode anbefales?

 

 

Fordeler og ulemper med bruk av:?

 

Moblitelefon, Har en HTC desire, men virker litt tungvint og bruke den hver gang jeg skal starte opp PS3 en..

 

Forsjellen på ekte og kloner av disse brikkene? Kan de oppdateres når nyere versjoner av softvaren kommer ut?

 

Eventuelt denne her som er snakket om tidligere: USBTiny Mkii

 

Eller andre gode alternativ?

 

 

 

Takker for svar på forhånd! :D

Endret av stth21
Lenke til kommentar

Det jeg HÅPER, er at dette vil gjør det mulig å dumpe nyere FW-versjoner, slik at man på sikt kan laste 3.50-versjoner med USB Firmware Loader eller liknede. Det beste er selvfølgelig om man får muligheten til cfw som på PSP, det er utvilsomt overlegent. Vi får se hvordan det går med Marcan og AsbestOS, han twitret så vidt jeg husker at han hadde lvl1 access. Hjelper ikke å kunne utnytte lvl2 (GameOS) om man skal ha full kontroll.

 

Det er mulig man kan gjøre noe gøy i Service Mode og, men jeg er rimelig sikker på at man ikke kan installere signerte FW-filer.

Lenke til kommentar

Det er diverse skribleriar om at ein kan installere usignerte pkg-filer i Service mode, då burde me jo sjå ein dump etter kvart, men det ser dårleg ut.

 

Ein påstår han er i ferd med å dekryptere PUP-fila for 3.50, om han får det til kan ein i alle fall leite etter nye hol i 3.50.

 

Det skjer mykje, og noko viser seg faktisk å vere sant, så det er håp.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Jepp, fremtiden er lys så langt. :)

 

Nå får vi bare håpe at det ikke skjer det samme som med xboxen: Svært få sitter med "moddede"/JB-konsoller, og miljøet krymper inn og forsvinner. Nedgraderingsmuligheten hjelper nok på der.

 

Mente selvfølgelig å installere usignerte filer i forrige innleget mitt, og det trodde jeg faktisk ikke va mulig, trodde den sjekken var i behold. Ikke noe er bedre enn at jeg tar feil, men hvis det ikke var signeringscheck, ville jeg nesten trodd at CFW allerede hadde blitt lovet så fort nedgraderingen var reell. VIlle også vært svært overrasket om det ikke var noen signeringskontroll.

 

Men en dekryptert 3.50 sammen med en dekryptert 3.41 (som man har hatt lenge, så vidt je vet) + ub frimloader kan gi oss gode muligheter til fremtidige spill, håper jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har veldig lyst å Jailbreake min ps3, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem her.

 

Jeg må ha muligheten for å spille FIFA11 online videre, og da må jeg jo ha firmware 3.50 som jeg har nå.

 

Så da må jeg vel nedgradere firmwaren, så spoofe 3.50 når jeg skal spille fifa11.

 

Så slik jeg ser for meg at dette skal gjøres:

 

- Nedgradere firmware. Hvordan gjøres dette?

 

- Jailbreake PS3. Dette kan gjøres med mange forskjellige ting, feks HTC Desire. Noe mer jeg trenger enn Desire?

 

- Spoofe 3.50 for å spille fifa. Hvordan gjøres dette, og er ikke ps3 jailbreaket for å kunne spoofe 3.50? Og i så fall kan jeg vel ikke spille Online likevel pga jailbreak?

Lenke til kommentar

PS3 Master Key found by Graf_chokolo THE legend!

 

Ei fri løysing for nedgradering frå 3.50 er kanskje ikkje så langt unna. Gje det litt tid, sidan dei vil unngå at alle klonane får til dette, men eg reknar med det kjem ut i løpet av nokre dagar. Er du interessert i jailbreaking, men har 3.50, ikkje oppgrader vidare, i alle fall.

 

E3 card reader kan nedgradere no, og den har ein ganske grei pris ($15-$20, fri frakt). Ser ut til å vere eit bra produkt, så om du ikkje har nokon jailbreak-ting ville eg kanskje kjøpt den.

 

-Edit-

 

Eller ikkje...

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...