Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Ingen som har fått GT5 til å køyre, nei. Ikkje NFS:HP eller andre 3.50-spel heller (som faktisk er kompilert med 3.50-SDK-en, gjeld ikkje COD og andre som funkar med spoof).

 

Eg ynskjer sjølvsagt X3Max-hacken velkomen, men trur ikkje på den før mange nok har sett det (har ikkje den sjølv, så får ikkje testa det med ein gong). Det virka mest som ei krampetrekning frå X3Max etter alt som har skjedd i helga.

 

-Edit-

 

Firmware 3.55 er ute. Det er, akkurat no, ikkje mogleg å nedgradere frå 3.55. Du er advart.

 

-Edit-

 

Nedgradering frå 3.50 er no tilgjengeleg for diverse jailbreak-dingsar: PS3YES Becomes first to release Non-Encrypted ATMEL Based Downgrader!

 

Kjeldekode er visstnok ikkje langt unna, då er nok ikkje vegen lang for dingsane som manglar.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, for å fjerne 3.50 downgraden må de vel bytte service dongler oer alt. De tar såpass drastiske skritt, ja..

 

Nei. Nøkkelen som har kome er kun for servicepinnen med maskinvare-ID 0xAAAA. Det er kun denne Sony må bytte (før ein ny nøkkel kjem). Nøkkelen som er funne er ikkje master-nøkkelen, uansett kor mange som påstår det.

 

-Edit-

 

Og nedgradering er ikkje mogleg frå 3.55.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Om du ikkje har eit brennande behov, men er interessert i GT5, gje det litt tid. Ingen kan spele GT5 med jailbreak endå, så du kan like godt la andre vere forsøkskaniner.

 

Til andre, om Blu-Ray-avspeling: Nedgraderinga tek kun livet av BR når du brukar enkelte donglar. Brukar du PSGrade går det heilt fint, det er, så langt eg veit, kun PS3USBJailbreak og E3card som er ramma. Usikker på PS3Key. Resten trur eg brukar PSGrade-baserte løysingar, og er ikkje ramma.

 

Uansett, om det skulle gå gale og BR sluttar å virke, det er fullt mogleg å fikse det, det inneber bare litt opp- og nedgradering med rett utstyr. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

dæven, mye forvirrende saker her da. Har ikke fått tid til å sette meg ordentlig inn i det enda. Har kjøpt ps3eclipse fra modnet, men ikke innstallert noenting enda og ps3'en min er på fw 3.15 tror jeg. hvertfall under 3.41. Best å bare vente til det finnes ut av ting eller ? Er jo mest gira på GT5.

 

Eclips3 har nå gitt ut downgrader til sin dongle, http://www.eclipsemod.com/news.php.

Lenke til kommentar

Nei. Nøkkelen som har kome er kun for servicepinnen med maskinvare-ID 0xAAAA. Det er kun denne Sony må bytte (før ein ny nøkkel kjem). Nøkkelen som er funne er ikkje master-nøkkelen, uansett kor mange som påstår det.

 

-Edit-

 

Og nedgradering er ikkje mogleg frå 3.55.

Aha, jeg trodde de hadde en felles USB-dongle-id, og at den var funnet.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har tenkt på å chippe PS3'n min. Men det er så mye forskjellig rundt på forum nå.

Hvis jeg kjøper en slik USB Chip, trenger jeg noe mer i tillegg?

Og hva blir anderledes etter jeg har installert den?

Vil jeg kunne brenne ut spill fra PC'n og spille på PS3? Vil jeg kunne legge spill på ekstern HD og spille? Har lest noe om at filer over 4gb ikke funker når man må ha FAT32 til PS3?

 

Tar gjerne imot anbefaling til en USB Chip! Vil ha en som kan oppdateres, og som ikke er noe billig dritt. Takk :)

Lenke til kommentar

Som du nevner så er alt du trenger en USB chip.

Selv har jeg to av denne her http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny_Mkii/USBTiny_Mkii_index.php

 

Om du kjøper denne trenger du ingenting i tillegg.

Prosessen ver veldig simpel.

Når du får chipen så kobler du den til pcen og legger inn jailbreaken via et program.

Deretter kobler du den til playstationen, starter den opp og vips så er den jailbreaket.

Men jailbreaken er thetered, noe som betyr at når du skrur av maskinen så forsvinner jailbreaken.

Så for hver gang du skal spille et brent spill osv så må du ha usb chipen i maskinen.

 

Det eneste den gjør er å sende egne kommandoer til maskinen, slik at du kan overstyre systemet.

 

Letteste måten å håndtere spillene dine på er via FTP.

Du kan installere FTP server på ps3en og overføre til og fra ps3 til pc.

 

Når du først har fått deg USB chip så kan jeg gå nærmere inn på hvordan ting skal gjøres osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...