Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål: Hvordan kopierer man spillet fra ekstern harddisk over til harddisken på PS3-maskinen?

 

Jeg bruker backupmanager på PS3, men jeg får kun mulighet til å spille av spillet når den eksterne harddisken er koblet til. (Ikke mulig å kopiere over, som det går ann å gjøre når jeg har et spill fysisk i maskinen)

 

Noen tips til hvordan dette gjøres?

 

Takk

Lenke til kommentar

Kva for Backup Manager brukar du? Open Manager skal ha støtte for dette (i siste versjon i alle fall). Har ikkje testa det sjølv, sidan eg ikkje brukar ekstern harddisk. Du kan jo gjere det på den vanskelege måten òg, start FTP-serveren på PS3, kopier spelet frå ekstern harddisk tilkobla PC til PS3 via FTP.

Lenke til kommentar

* It installs just like Open Manager (in OMAN46756).

* The covers (size: 348×400) are stored in: / dev_hdd0 / game / OMAN46756 / covers / BLESxxxx.PNG (it’s important that the extension is in capital letters).

* If you have Open Manager installed, this overwrites it keeping your backed up games intact.

 

Edit: Flex manager er et resultat av open manager.

 

 

Edit2: Han som lager USBTiny MKII har lagt en ny rev. av brettet, Rev.2

Samme spesifikasjoner som forrige, men nå leveres det i en fin liten boks.

200,-

 

post-36035-1287048227,6279_thumb.jpg

 

 

Til trådforfatter: Har du fått MKII til å virke med hermes (v2) og funker led'sa hos deg?

Hermes V3 http://www.ps3news.com/forums/ps3-guides-tutorials/psgroove-guide-usbtinymkii-programmer-112441-3.html

Endret av Hille
Lenke til kommentar

* It installs just like Open Manager (in OMAN46756).

* The covers (size: 348×400) are stored in: / dev_hdd0 / game / OMAN46756 / covers / BLESxxxx.PNG (it’s important that the extension is in capital letters).

* If you have Open Manager installed, this overwrites it keeping your backed up games intact.

 

Edit: Flex manager er et resultat av open manager.

 

 

 

 

Har egentlig ikke så peiling på akuratt det området, så det sa meg ikke så mye. Jeg har installert Flex Manager på PS3, og får den opp der. Men får ikke opp coverer, hvordan eller hvor overfører jeg cover-bilder? (Lager mappe? Installerer den hvor)?

 

Takk

Lenke til kommentar

@Klingon, testa akkurat Hermes V3 og den fungerer utmerket. LEDsa fungerte også.

 

@Sir-alex:

 

For å overføre coverne må du sette opp FTP server på PS3en.

Er PS3en koblet i hjemmenettet ditt, evt direktekoblet mot en PC?

 

Edit: Av ren kjedsomhet så laga jeg mitt eget design på Flex Manager.

 

post-36035-1287076621,4716_thumb.jpg

Endret av Hille
Lenke til kommentar

@Klingon, testa akkurat Hermes V3 og den fungerer utmerket. LEDsa fungerte også.

 

@Sir-alex:

 

For å overføre coverne må du sette opp FTP server på PS3en.

Er PS3en koblet i hjemmenettet ditt, evt direktekoblet mot en PC?

 

Edit: Av ren kjedsomhet så laga jeg mitt eget design på Flex Manager.

 

post-36035-1287076621,4716_thumb.jpg

 

 

Min PS3 er ikke tilkoblet noe nettverk i det hele tatt. Overfører alt fra Ekstern hdd .(PC --> Ekstern HDD --> PS3)

Lenke til kommentar

Koble kabelen mellom PS3 og PC. Sett en fast IP på PCen. Sett deretter fast IP på PS3, men med en verdi høyere.

Her er mine innstillinger. PS3 har fått 1.1.1.3. Default gateway og subnet må være likt på begge.

post-36035-1287082298,3071_thumb.jpg

 

Når dette er gjort laster du ned Blackb0x FTP 1.2. Legg det på en minnepinne (FAT32) og installer på PS3. Deretter starter du Blacb0x FTP. Du skal da få opp en sort skjerm som viser at FTP serveren på Playstationen kjører. Ipadresse du satte på PS3en skal også dukke opp i rød skrift. Ikke lukk dette vinduet for da lukker du FTP tilgangen.

 

Nå har du installert serveren, så nå må du installere clienten som du skal bruke for å se filene med.

Last ned Filezilla Client og installer programmet.

Start programmet og skriv inn FTP info i toppen. Du kan skrive inn hvilket som helst brukernavn. Passordet kan stå blankt. (som vist på bildet)

post-36035-1287083362,2202_thumb.jpg

 

Når du har skrevet inn all infoen så skal en del responser i grønn tekst som viser at mappelisting er fullført, og du skal få opp en mappeliste til høyre som også er illustrert på bildet.

 

Når du har fått til dette så gir du et lite pip i tråden så kan jeg hjelpe deg derfra.

Også veldig viktig å ikke slette/flytte filer og mapper når du er der inne.

Lenke til kommentar

Hvor mye minne har den? Dvs, klarer den AsbestOS payloaden på ~64Kb?

http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?part_id=4097

Flash (Kbytes):    16
EEPROM (Bytes):    512
SRAM (Bytes):    512
Max I/O Pins:    22

Så det er samme specs som den dingsen? Det er den den er en clone av kanskje?

 

Litt lite mao. Får satse på at pfreedom til htc dream holdes oppdatert med ulike payloads, men så litt kjekt ut med noe som var såpass enkelt å kompilere til selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...