Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fleshboiler i går kl 16:04: (Itavisen)

 

 

Det disse backup managerne gjør, er at man MÅ ha et ordinært spill i drevet, så for å boote spillet fra HDD'en til disken, slik at det ser ut som man spiller fra disk. Er ikke sikker på om Sony kan se dette, men det er ihvertfall slik backup managerne fungerer på PS3'en...

 

 

Dette kan vel umulig stemme? Man må vel ikke ha cd i for å starte spillet fra HDD? Da går jo hele vitsen med å ha spillene på HDD bort!

 

Dette stemmer ikke. Måtte vel det helt i starten, altså ha et helt vilkårlig spill i drevet, men det er ikke nødvendig lengre.

 

Nå har det uansett kommet en metode som rapporteres å være sikker, Wutangrza/flukes sin cfw. Slipper problemet med å bricke ps3 osv nå.

Lenke til kommentar

Noob spørsmål: Jeg har klart å tukle det til litt på min PS3 og trenger ei punktliste for hvordan jeg skal få den tilbake til offisiell firmware 3.55.

Kan noen guide meg her?

 

På forhånd takk

 

iHeads

 

Last ned nyaste patch her

Finn en minnepenn, lag ei mappe som heiter "PS3". Inne i den lager du ei mappe som heiter "UPDATE", begge mappene med store bokstavar. Legg patchen (PS3UPDAT.PUP) i mappa "UPDATE" og koble minnepennen til PS3en.

Når du har gjort det, går du inn på PS3en, velger "System update", deretter går du inn på "Update via storage device" eller noko liknande (Ikkje via internett).

TIl slutt velger du patchen, og installerer den.

Lenke til kommentar

Noob spørsmål: Jeg har klart å tukle det til litt på min PS3 og trenger ei punktliste for hvordan jeg skal få den tilbake til offisiell firmware 3.55.

Kan noen guide meg her?

 

På forhånd takk

 

iHeads

 

Last ned nyaste patch her

Finn en minnepenn, lag ei mappe som heiter "PS3". Inne i den lager du ei mappe som heiter "UPDATE", begge mappene med store bokstavar. Legg patchen (PS3UPDAT.PUP) i mappa "UPDATE" og koble minnepennen til PS3en.

Når du har gjort det, går du inn på PS3en, velger "System update", deretter går du inn på "Update via storage device" eller noko liknande (Ikkje via internett).

TIl slutt velger du patchen, og installerer den.

 

Takk for kjapt svar. Et lite spørsmål til: Vil dette funke hvis jeg allerede har 3.55 installert?

Jeg mener å ha lest noe om recovery-mode.

Endret av iHeads
Lenke til kommentar

Noob spørsmål: Jeg har klart å tukle det til litt på min PS3 og trenger ei punktliste for hvordan jeg skal få den tilbake til offisiell firmware 3.55.

Kan noen guide meg her?

 

På forhånd takk

 

iHeads

 

Last ned nyaste patch her

Finn en minnepenn, lag ei mappe som heiter "PS3". Inne i den lager du ei mappe som heiter "UPDATE", begge mappene med store bokstavar. Legg patchen (PS3UPDAT.PUP) i mappa "UPDATE" og koble minnepennen til PS3en.

Når du har gjort det, går du inn på PS3en, velger "System update", deretter går du inn på "Update via storage device" eller noko liknande (Ikkje via internett).

TIl slutt velger du patchen, og installerer den.

 

Takk for kjapt svar. Et lite spørsmål til: Vil dette funke hvis jeg allerede har 3.55 installert?

Jeg mener å ha lest noe om recovery-mode.

 

Les her:

 

http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gaming-hardware/107013-ps3-jailbreak-nyheter-problemer-losninger-oppdatert-19-01-2011-a.html

 

Der finner du svar på alt som trengs.

Lenke til kommentar

Oooog se der ja. Tar neppe lang tid nå før noen har ute en ferdigmekket sak som lar deg kjøre backupmanagers. Enten gjenom å lage en PUP med peek&poke-støtte og homebrew som lar deg laste inn ulike payloads fra XMB, eller gjennom ferdigpatchede lvl2 med payload.

You may call me Nostradomus. Ikke at det var så vanskelig å se for seg, da...
Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn Kmeaws cfw, og her virker det strålende med backup managers. Eneste ulempen er at det er litt knotete og mye frem og tilbake, samt jeg får ikke til å kjøre god collection fra den interne hdd, så må fortsatt bruke platen på dette spillet.

 

Noen som har fått gow til å virke med jailbreak?

 

alt annet av nyere spill funker da eller?

Lenke til kommentar

Noen som har fått Gran Turismo 5 til å virke med kun Gehot 3.55?

Har prøvd flere eboots, men får bare black screen hver gang jeg prøver å kjøre spillet:(

 

Det virker på Kmeaws sin, men du må oppdatere spillet til 1.05.

 

Jeg har lagt inn Kmeaws cfw, og her virker det strålende med backup managers. Eneste ulempen er at det er litt knotete og mye frem og tilbake, samt jeg får ikke til å kjøre god collection fra den interne hdd, så må fortsatt bruke platen på dette spillet.

 

Noen som har fått gow til å virke med jailbreak?

 

alt annet av nyere spill funker da eller?

 

Ikke alle spill virker enda, men det endrer seg hele tiden. Jeg har til nå funnet et spill som ikke virket, men misstenker at dette er på grunn av skriverettigheter, så skal kjøre en fix på dette siden og se da.

Lenke til kommentar

så er det noe nytt ? Jeg pleier å browse afterdawn forumene, men ikke fått med meg så mye nytt der...noen fungerende backup managere som med cfw som kan innstalleres forholdsvis enkelt ?

 

Jepp, med Kmeaw CFW kan du installerte både signerte og usignerte pakker, samt patche det som skal til enkelt, enten via en standalone pakke/program eller via en backup manager som har det innebygd. multiMan og Gaia Manager er å anbefale og har det som skal til innebygd

 

http://psx-scene.com/forums/f187/[cfw-tutorials]-kmeaw-wutangrza-when-tutorials-become-sexy-76406/

http://psx-scene.com/forums/f187/multiman-multifunctional-tool-your-ps3-game-manager-file-manager-ftp-avchd-bdmv-72826/

 

edit: forumet failer med linkingen

Endret av Claaaes
Lenke til kommentar

Hm, dette vil vel åpne for å kunne bruke PS3 som mediasenter, med støtte for alle filformatene som PS3 ikke støtter opprinnelig. Kanskje til og med XBMC for PS3? Det hadde vært nydelig. (I så fall var de tusenlappene jeg akkurat brukte på en ny HTPC litt bortkastet...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...