Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Det kalles gjerne fair use når det gjelder bruk av ting til andre ting enn de er ment til og, men det er ikke opphavsrettsregelen det er snakk om.

At du syntes det er "fair" å bruke ting du har kjøpt slik som du vil er greit nok, men innenfor amerikansk lovgivning er "Fair Use" er helt spesifikt konsept som har med opphavsrett og varemerkelovgivning.

 

Kom de til at DMCA ikke var relevant fordi formålet ikke var pphavsrettsbrudd? Trodde de ulike forbudene i DMCA stod på egne ben og jeg. Jaja.

Oppfinnsom bruk av lovgivning virker som "busines as usual" i USA, men at DMCA er en opphavsrettslov står i navnet (Digital Millennium Copyright Act), og det ser vel ut som at her bestemte retten seg for å faktisk begrense den til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name=BlackLagoon' timestamp='1295179662'

At du syntes det er "fair" å bruke ting du har kjøpt slik som du vil er greit nok, men innenfor amerikansk lovgivning er "Fair Use" er helt spesifikt konsept som har med opphavsrett og varemerkelovgivning.

Jepp, jeg vet det. Skulle kanskje kreves "Kalles gjerne det i ulike modde-miljøer". Det er jo ikke noe dumt navn på det heller, det er bare brukt fra før.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg er svært ute etter Resident Evil 2 og 3 på PS3en min, disse ligger på PSN US, men self ikke Europe. Hvordan skal jeg få til dette???

 

Det selges PSN Cards på eBay som du kan registrere dersom du har en amerikansk konto.

Lenke til kommentar

Jeg er svært ute etter Resident Evil 2 og 3 på PS3en min, disse ligger på PSN US, men self ikke Europe. Hvordan skal jeg få til dette???

Ross som driver den europeiske PSN butikken har i det siste hintet at det skal kommen en hel del store PSOne titler "snart". Så visst du smører deg med litt tålmodighet kan det være at du kan kjøpe dem på vanlig vis om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

For å spille spill fra harddisk (aka. backup) er det fortsatt Jailbreak fra USB dongle på 3.41 som gjelder.

 

Det at enkelte her har en trang til å brette ut siste nytt fra PS3 hacke-verden endrer ikke på at det ikke er lagt til rette for spilling av backup på 3.50 og oppover enda. Men det jobbes vel på spreng, så det er bare et tidspørsmål, men det er en annen sak.

 

 

Dette stemmer ikke i det hele tatt, og skjønner ikke hvorfor det blir gjentatt her på forumet. . En kan spille backup fra disk ved å bruke 3.55 firmware, uten noen som helst form for usb dongle. Faktisk så krever Geohot sin CFW 3.55 at en har 3.55 firmware, og om en har lavere versjon må en oppgradere først.

 

Ikke alle spill fungerer, men flere og flere blir klargjort hver dag. Noen må paches først, men det ligger som oftest ferdig patchede filer tilgjengelig på nett eller en kan bruke en autopatcher.

 

Så at en ikke kan spille spill fra HD med 3.55 er bare tull og falsk info.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

For å spille spill fra harddisk (aka. backup) er det fortsatt Jailbreak fra USB dongle på 3.41 som gjelder.

 

Det at enkelte her har en trang til å brette ut siste nytt fra PS3 hacke-verden endrer ikke på at det ikke er lagt til rette for spilling av backup på 3.50 og oppover enda. Men det jobbes vel på spreng, så det er bare et tidspørsmål, men det er en annen sak.

 

 

Dette stemmer ikke i det hele tatt, og skjønner ikke hvorfor det blir gjentatt her på forumet. . En kan spille backup fra disk ved å bruke 3.55 firmware, uten noen som helst form for usb dongle. Faktisk så krever Geohot sin CFW 3.55 at en har 3.55 firmware, og om en har lavere versjon må en oppgradere først.

 

Ikke alle spill fungerer, men flere og flere blir klargjort hver dag. Noen må paches først, men det ligger som oftest ferdig patchede filer tilgjengelig på nett eller en kan bruke en autopatcher.

 

Så at en ikke kan spille spill fra HD med 3.55 er bare tull og falsk info.

 

Ja der ser du, noe som jeg ikke har fått med meg. Er det en ny funksjon på 3.55 at man kan installere hele plata, eller er det noe nytt hack-opplegg ? Jeg er fortsatt på 3.41, men vurderer å slenge inn 3.55.

Lenke til kommentar

Du må bruke en backupmanager.

 

Vil anbefale deg å lese igjennom tråden på avforum da den tar for seg alt en trenger å vite og i tillegg forklarer greit hvordan alt skal gjøres.

 

Finner også link der til sider som tar for seg hvilke spill som virker og hvilke spill som ikke virker med denne metoden.

 

http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gaming-hardware/107013-ps3-jailbreak-nyheter-problemer-losninger-oppdatert-10-01-2011-a.html

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det var nytt for meg hvis det finnes backup manager for 3.55 CFW ? (Det står det ikke noe om i den linken heller såvidt jeg kunne se)

 

Spillene som blir lagt ut patcher for er vel mer snakk om 3.55 signatur for å kunne få startet de fra 3.41 ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Tja det står nå følgende på linken jeg ga deg:

 

Q: Hvordan tar jeg backup av mine egne spill så de kan lagres på hardisken?

A: Du trenger en backup manager som f.eks MultiMAN (noen backupmanagere ligger linket i post #2) Du innstallerer backupmanageren på samme måte som over, som en app. Så er det bare å starte den, så er resten selvforklarende. Har du likevel spørsmål så se gjerne siden/tråden til de som har utviklet backupmanageren du bruker. Her står all info som du noen gang skulle lure på.

 

Står videre at ikke alle spill virker, noen må en patche eboot på, mens andre må en ha et hvilket som helst spill stående i ps3 for at det skal starte.

 

MultiMAN er til 3.55, bare å google eller følge linkene på siden jeg linket til:-) Det enkleste er vel å bruke en autopatcher i ettertid fremfor å redigere eboot filene selv, eventuelt bare laste ned ferdig patchet eboot fil.

 

Har han også i løpet av de 8 sidene tråden er på svart på det meste, og om ikke så er han rask med å svare på ting en lurer på. Jeg er ihvertfall ikke rett person å spørre rundt dette tema, og formidler bare litt av det jeg har lest meg opp på da jeg ikke har jailbreaket ps3 enda, men er fristet å gjøre det nå bare for å se om det virker..

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det er snakk om å modifisere Eboot-filen (Den filen som "kjøres" fra XMB og starter resten av spillet) slik at PS3-en tror det er snakk om et PSN spill som kan spilles fra disk (også må noen få lagt inn filstien til backup-filene, og der kan det være problemer med at den ikke kan være lenger enn i originalen), så pakkes den sammen og signeres.

 

Ikke akkurat noen ryddig måte å gjøre det på, spør du meg, men om man er avhengig av oline, og spillene man spiller allerede er patchet, går det vel alltids an. Men ser for meg at det ser litt merkelig ut med et PSN-spill som ikke er et PSN-spill i loggen som sendes til Sony (med mindre den infoen ikke er inkludert).

 

Er det forresten noen som husker hvordan man slettet den listen med kjørte programmer? Vet jeg leste om det for evigheter siden, men finner det ikke igjen. Kjører Gaia Manager som visstnok ikke skal synesi enne listen (enten fordi den sletter seg selv eller later som om den er noe annet), men vet hverke om dette stemmer eller om det fungerer tilfredsstillende. Tror Sony kommer il å kjøre noen Banwaves snart, og er litt småparanoid.

 

Samtdig spørs det vel om man kommer til å bli bannet, når man så vidt jeg vet kan fake "ID-nummeret" til konsollen. Blir vel mye styr med folk som ikke har gjort noe galt som blir bannet, fordi noen har brukt fake serieummer og tilfeldigvis brukt deres.

Lenke til kommentar

Ikke noen ryddig måte nei, noe jeg heller ikke har påstått. Sa bare at det var mulig på 3.55 uten så altfor mye styr.

 

- Ta backup

- Kjør autopatcher

- Legg inn modifisert eboot fil.

 

Veldig uryddig er det heller ikke, og en sitter igjen med at firmware 3.55 virker, spill direkte fra HD og en kan gå online.

 

Kommer nok bedre løsninger snart vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis. Dabber jo naturlig nok av nå med rettsaksfjersnynsdramaet til Sony, men det kommer nok snart en CFW om ikke inneholder udokumenterte endringer, slik at backupmanagers kan fungere som de alltid har gjort (eller enda bedre).

 

Oooog se der ja. Tar neppe lang tid nå før noen har ute en ferdigmekket sak som lar deg kjøre backupmanagers. Enten gjenom å lage en PUP med peek&poke-støtte og homebrew som lar deg laste inn ulike payloads fra XMB, eller gjennom ferdigpatchede lvl2 med payload.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Ja er utrolig ødeleggende for de som spiller online når en enkelt kan fuske i spill. Kanskje vi nå ser en storm av brukere som krever penger tilbake for både konsoll og spill. Det er jo ikke lengre samme vare som en faktisk kjøpte når hele spillgleden er borte pga folk som fusker.

 

Blir vel til at jeg går tilbake til online spilling på xbox 360 istedet.

Lenke til kommentar

Æsj, jeg hater cheatere - har de ikke noe bedre å ta seg til? Spiller såpass lite online selv at det ikke gjør meg noe særlig, men jeg kan ikke komme på noe mr paptetisk enn å jukse for å vinne i et spill.

 

Jaja, de får innføre rapporteringsmuligheter og ban for juksing da. Det er jo fullt mulig å installere hacks og tweaks på PC og, men det er fullt mulig å straffe de aller fleste som gjør det.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Fleshboiler i går kl 16:04: (Itavisen)

 

 

Det disse backup managerne gjør, er at man MÅ ha et ordinært spill i drevet, så for å boote spillet fra HDD'en til disken, slik at det ser ut som man spiller fra disk. Er ikke sikker på om Sony kan se dette, men det er ihvertfall slik backup managerne fungerer på PS3'en...

 

 

Dette kan vel umulig stemme? Man må vel ikke ha cd i for å starte spillet fra HDD? Da går jo hele vitsen med å ha spillene på HDD bort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...