Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aj aj aj....tøft ! så det vil bli en loader man legger inn på maskina over ftp eller lignende ? aka alt vil funke sånn usb chippene gjør nå uten å måtte ha de i ? (lagre på hdd, ftp overføring osv)

 

Det vet man vel ikke før det kommer,men legges vel inn via en vanlig USB penn..Det er jo ikke ftp på ps3 uten at du har "klådd" på den..

Lenke til kommentar

Det kommer til å bli akkurat like bra som 360-æraen før den tok slutt fordi man ikke kunne kjøre custom dash på nyere maskiner, og alle nøyde seg med å være pirater.

 

Har selv en x360 jeg ikke har giddet å mode fordi det ikke gir meg *noen* flere funksjoner annet enn å splle brente spill, og det har man ikke behov for med mindre man har småbarn i huset.

 

CFW derimot, det er saker. :D

Lenke til kommentar

Jepp, jepp. Synd xbmc blir (i hvert fall på en måte) stadig mindre aktuelt pga. mangel på tredjepartspliugins fra profesjonelle parter(som f.eks headweb, som nylig har kommet til både Plex og boxee.) Får håpe Sigma-hardware gir det en ny giv. Tredjeparter er dessverre sjelden interessert i å lage plugin til prosjekter man ikke får kjøpt ferdig satt opp på konsumenthardware.

Lenke til kommentar

Det kommer til å bli akkurat like bra som 360-æraen før den tok slutt fordi man ikke kunne kjøre custom dash på nyere maskiner, og alle nøyde seg med å være pirater.

 

 

 

Skjønner ikke denne posten.. Det var bra at alle nøyde seg med å være pirater? Xbox 1 æraen var da mye bedre. XBMC ftw.

 

 

Jepp, jepp. Synd xbmc blir (i hvert fall på en måte) stadig mindre aktuelt pga. mangel på tredjepartspliugins fra profesjonelle parter(som f.eks headweb, som nylig har kommet til både Plex og boxee.) Får håpe Sigma-hardware gir det en ny giv. Tredjeparter er dessverre sjelden interessert i å lage plugin til prosjekter man ikke får kjøpt ferdig satt opp på konsumenthardware.

 

Skjønner ikke hvorfor xbmc skulle bli mindre aktuelt. Finnes da mange open source alternativer her, uten økonomiske hensikter.

Lenke til kommentar

bare et lite suplement til alle xbmc fans; test heller ut boxee. Mye enklere og greiere. Finner dessuten all info kjapt og enkelt. Jeg gikk hvertfall fort over til boxee fra xbmc (og ja jeg veit at boxee er en videreutvikling av xbmc) noe jeg har vært veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar

Boxxe, ja, som skryter av at de støtter "linux", men kun tilbyr ubuntu-pakker. Neppe aktuelt for meg med det første. Verre er det vel at det sist jeg prøvde (november) ikke var noe annet en lokal videoavspilling som fungerte. Var velø kanskje en plugin som ikke krasjet, men jeg tror ikke den viste noe video heller.

 

Boxxe (og Plex) har den fordelen at de har tredjepartsstøtte, men i jakten på å gjøre det "enkelt" har de som regel gjort det litt for enkelt noen steder, slik at alt ikke fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har forstått det slik at man ikke kan spille så mange backups av de man har fra før av. Så dersom man sitter med jailbreaket 3.41 så kan det være en idé å vente med å installere Custom FW til man har en bedre løsning mtp. backups.

 

Synes alltid det er mye forrvirrende innenfor PS3 scenen hver gang de gjør framskritt på noe :p

 

Her er i alle fall en lettfattelig guide på å installere 3.55 cfw

http://www.ps3hax.net/showthread.php?p=150403#post150403

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...