Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går an å "extracte" psarc filer i flere omganger, via en USB brikke?

 

Hadde opprinnelig en "data_ps3.psarc" fil på 9 GB, som jeg splittet via Split4G, noe som funket helt fint.

 

Endte opp med "3 splittede filer", tilsvarende:

 

"data_ps3.psarc.66600" = 3.98GB

"data_ps3.psarc.66601" = 3.98GB

"data_ps3.psarc.66602" = 1.04GB

 

Akkurat nå har jeg bare en "USB" brikke på 7.5GB.. Er det mulig å overføre hver enkelt "psarc." fil, for så å merge dem omgangsvis via Gaia 2.07, eller må alle overføres samtidig via en "større USB eller en ekstern HDD", for at de skal kunne bli "merget" sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De driter seg heftig ut for tiden, det er i hvert fall sikkert.

 

Håper de begrenser seg til banning avjuksere i første omgang, men jeg fikk jo mailen desendte ut uten en gang å ha spilt online, så det spørs vel. Har blokket rapporterings-serverene i ruteren nå, satser på at det hjelper noe.

 

Jeg synes jeg burde få lov å leke meg med emulatorer og hmebrews, men fortsatt kunne bruke PNS og PS Store til annet enn online-spilling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Eneste jeg har gjort online etter å ha jailbreaket var å kjøpe et spill på PSN :roll:

Men har nå i alle fall blokkert all kontakt med internett på playstation nå så dersom jeg får noen ban er det merkelige håndteringsmetoder de benytter seg av.

Lenke til kommentar

Så fort det kommer et skikkelig mediacenter homebrew greier, skal jeg uten tvil jailbreake ps3en min. Har ikke behov for å ta backup av spillene mine for øyeblikket, og ingen planer om å laste ned pirat spill.

 

Regner med noen er i gang med å utvikle en skikkelig løsning for oss som gjerne skulle brukt PS3 som et fullkomment mediacenter.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert et spill i dag (HeavyRain), men kjørte et sånt log-cleanprogram først, har ikke vrt pålogget PSN, og har blokkert, som sagt, alle rapporteringsserverene til Sony i ruteren. Skjønner at de vil (og må) ta alle ungene med fritidsproblemer som syn es det er überkült å jukse online, men kan de ikke la MEG og andre fredelige homebrewere i fred?

 

Tenk, det som VIRKELIG hadde vært flott, var om de laget en PSOpenStore, der det var gratis å legge ut PS3-apps, og tilnærmet uten restriksjoner, slik at folk kunne legge ut emulatorer, hjemmelagde spill osv. Så kunne de re-enablket OtherOS med det samme - de katten får de ikke inn igjen i sekken uansett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Tenk, det som VIRKELIG hadde vært flott, var om de laget en PSOpenStore, der det var gratis å legge ut PS3-apps, og tilnærmet uten restriksjoner, slik at folk kunne legge ut emulatorer, hjemmelagde spill osv. Så kunne de re-enablket OtherOS med det samme - de katten får de ikke inn igjen i sekken uansett.

 

Mulig dette er ubegrunnet, men jeg ser for meg et par fallgroper som virus, passord stjelere, kredittkortnr på avveie, og alt anna slikt dritt som kommer når folk får frie tøyler..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Mulig dette er ubegrunnet, men jeg ser for meg et par fallgroper som virus, passord stjelere, kredittkortnr på avveie, og alt anna slikt dritt som kommer når folk får frie tøyler..

Nå ser jeg ikke poenget med at noen av disse programmene skulle få tigang til hverken pasord eller kredittkort... Så ja, det er ubegunnet. I tillegg er det jo ikke veldig vanskelig for Sony å kjøre en kjapp testrunde på apps, slik Apple gjør. (Uten at det har hindret en haug med apps i å stjele IMI-nummer, alt innholdet i adresselisten din m.m., så HELT sikkert blir det aldri - men det er det ikke i dag heller.)
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kan man lett bli tatt for å spille nedlasta spill på en jailbreaka ps3?

 

Og om jeg blir tatt, blir kontoen sperra og maskinen deaktivert da?

 

Og om jeg ikke vil ha den jailbreaka mer, kan jeg da ta en restore? eller må det gjøres via neste oppdatering som kommer?

 

Og forresten, hva mer kan man egentlig gjøre på en jailbreaka ps3?

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

For å kunne jailbreake PS3 kan den ikke ha en nyere firmware enn 3.55

 

Man KAN bli tatt for å spille nelasta spill. Selv fikk jeg et par mailer med advarsel om å bli perm-bannet fra sony-nettverket, men ble aldri det.

 

Maskinen blir ikke deaktivert, men MAC-adressen blir blokkert, om jeg ikke husker feil. Dette innebærer at selv om du logger på med en annen konto så kan kan du bli nektet tilgang på psn-nettverket.

Heldigvis kan man unngå dette ved å manipulerere MAC-adresse, men da kan du være årsaken til at noen uskyldige får MAC-adressen sin bannet.

 

Du kan når som helst kjøre restore for å få OFW- offesiell firmware.

 

Du kan spille spill rett fra harddisken, både PSx og PS3 (ps2 om du har bakoverkompatibel). Emulatorer til de aller fleste eldre konsoller. Egne programmer, homebrew som et meget mye bedre media center.

 

Nå er det over et år siden jeg selv hadde jailbreaket PS3, og har heller ikke holdt meg så veldig oppdatert på den fronten, så noe informasjon kan være feil.

 

http://www.ps3hax.net/ er forøvrig en god kilde til jailbreak.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Beklager å dra opp denne gamle tråden, men er det noen som vet om det har kommet noe software som jailbreaker ps3 superslim ? Var ikke det for noen mnd siden, men teknofronten går jo fort. :)

 

sonyps3jailbreak.com ser jeg reklamerer med software som virker, men siden er drevet av blogger og ser ut som svindel i mine øyer. Lite lyst på 462 tusen keyloggers på pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Alt som ikke er på de store sidene som dashacks, pshax eller psx-scene er bullshit.

Det er kun mulig å nedgradere ved å gjøre hardware-endringer ved hjelp av loddefrie "chips" som f.eks E3 Flash, som nevnt tidligere.

 

Skulle ønske det var mulig, men jeg mistenker vi må vente enda en stund for å unngå å skru opp playstation.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...