Gå til innhold

Modding / Jailbreaking av PS3


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man trygg mot ban så lenge man napper ut nettverkskabelen til ps3? Og har det kommet noen fancy mediacenterhomebrewprogramvare enda?

 

Et spørsmål til med det samme.

Når man hooker opp jailbreak via feks telefon, og napper ut telefonen, vil da ps3n fungere som "normalt" når man ikke har jailbreakusb satt inn?

Lenke til kommentar

Når du har starta opp PS3-en med jailbreak kan du koble frå kalkulator, telefon eller kva du brukar, og framleis bruke den i jailbreak-tilstand. Om du slår den av må du koble til jailbreak-saken din igjen når du skal slå den på.

 

Ingen er banna frå PSN endå, men det er ikkje lett å seie om Sony kan oppdage den. Men om du vil tilbake på PSN for å spele o.l. kan du formatere harddisken før du oppdaterar. Då forsvinn alt av spel du har lagt inn på harddisken med *Manager, og alt anna for den del. Me veit ikkje om det ligg igjen noko i minnet endå.

Lenke til kommentar

Hvilken chip er det de fleste bruker her ? Ser at den PS3Key (fra Wiikey gutta) har et serienummer man kan plotte inn på nettsidene deres for å sjekke at den er genuine.

 

Men det er sånn at backup mananger, open manager..whatever fungerer uansett hvilken chip man har ? chippen åpner bare for bruken av dette, ikke sant ?

 

Er det sånn at man må ta ut strømmen fra ps3 slim modellene hver gang man starter maskinen med chip for at det skal fungere ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvilken chip er det de fleste bruker her ? Ser at den PS3Key (fra Wiikey gutta) har et serienummer man kan plotte inn på nettsidene deres for å sjekke at den er genuine.

 

Men det er sånn at backup mananger, open manager..whatever fungerer uansett hvilken chip man har ? chippen åpner bare for bruken av dette, ikke sant ?

 

Er det sånn at man må ta ut strømmen fra ps3 slim modellene hver gang man starter maskinen med chip for at det skal fungere ?

 

Det svømmes jo over av kloner for tiden. Alle gjør stort sett jobben selv om det er billig mekk fra Kina. Jeg kjøpte Ecplis3 fra xunlock, funker helt supert. Tror ikke det er noen spesielle som blir mer brukt enn andre..

 

For å svare på de to siste spm, ja og ja.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

PS3break virkar som den mest populære klonen (ut frå diverse andre forum), det er vel òg ein av dei tidlegare klonane. Problemet med enkelte klonar er at du ikkje kan oppdatere dei, elles gjer dei stort sett det same.

 

Eg brukar eit Teensy 2.0-kort (ATMega32u4) frå PJRC.com, som eg flashar sjølv.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

 

 

Det svømmes jo over av kloner for tiden. Alle gjør stort sett jobben selv om det er billig mekk fra Kina. Jeg kjøpte Ecplis3 fra xunlock, funker helt supert. Tror ikke det er noen spesielle som blir mer brukt enn andre..

 

For å svare på de to siste spm, ja og ja.

 

 

PS3break virkar som den mest populære klonen (ut frå diverse andre forum), det er vel òg ein av dei tidlegare klonane. Problemet med enkelte klonar er at du ikkje kan oppdatere dei, elles gjer dei stort sett det same.

 

Eg brukar eit Teensy 2.0-kort (ATMega32u4) frå PJRC.com, som eg flashar sjølv.

 

Eclips3 virker jo som et bra alternativ. Står vel mellom den, ps3break og ps3key. Veldig kjipt at strømmen må dras ut for hver gang da, spesielt når jeg har den stående i et tv-bord. Ikke vært noen rykter om en workaround ang det ?

Lenke til kommentar

PIC18F4550 USB Dev tool kjem med ein strømkabel med av/på-brytar, rett nok bare med amerikansk plugg, ser det ut som.

 

Skulle eg kjøpt i dag hadde eg nok kjøpt PS3key, eller kanskje eclips3 (den billigaste av dei to). Det virkar som begge får oppdateringar med jamne mellomrom, noko som er viktig, spesielt no i starten, det er framleis mykje som kan utvikle seg. PS3break ville eg unngått, den fins i fleire versjonar, og ikkje alle let seg oppdatere, ut frå det eg har forstått.

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel HTC Dream jeg skal bruke, men ser ut som om development på den har stoppet litt opp.

 

Men jeg har ikke lyst å kjøpe en ren pirat-dongle, er det noen som vet hvem av USB development boardene som har oppdateringer fortest? Blir mye styr å måte jakte ned versjonen som passer ned akkurat mitt brett hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Eclips3 virker jo som et bra alternativ. Står vel mellom den, ps3break og ps3key. Veldig kjipt at strømmen må dras ut for hver gang da, spesielt når jeg har den stående i et tv-bord. Ikke vært noen rykter om en workaround ang det ?

 

Jeg har en "strømpadde" som jeg slår av hver kveld. Skrur den på igjen når jeg skal ha liv i stereo osv. neste dag. Vet ikke om det kan kalles et "triks" men det funker da supert.

 

eclips3 kan forresten oppdateres med PSGroove og alt anna man måtte ønske, så den er ikke begrenset av oppdateringer fra "leverandøren" sin side. Satt det i hermetegn, siden jeg regner med det er en koreaner som selger disse fra gutterommet..

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel HTC Dream jeg skal bruke, men ser ut som om development på den har stoppet litt opp.

 

Men jeg har ikke lyst å kjøpe en ren pirat-dongle, er det noen som vet hvem av USB development boardene som har oppdateringer fortest? Blir mye styr å måte jakte ned versjonen som passer ned akkurat mitt brett hele tiden.

 

Teensy++ 2.0 (basert på AT90USB1286-brikka) var det "alle" kjøpte, før store og små fant ut at det var masse pengar å tene på å selje utviklingskort. Dei fleste som har dukka opp etter at PSGroove kom (som er laga med PSGroove i tankane, sjølv om det ikkje står på nettsidene) er basert på AT90USB162-brikka. Dette gjeld m.a. Blackcat, Minimus, Maximus, Olimex, og sikkert ein del klonar. Du kan fint bruke hex-filer for andre kort enn ditt eige, så lenge dei har same brikke, og same frekvens. Det einaste som vil skje er at lampene ikkje virkar, men det er vel ikkje så viktig.

 

AT90USB162 har 16 kB til program, og akkurat no er dette nok for alt unntatt AsbestOS (krev >40 kB). Skal du bruke det, skaff eit kort med 64 kB eller meir (Teensy++ 2.0 har 128 kB, som burde halde til det meste folk måtte finne på). ATAVRXPLAIN med 8 MB burde halde langt inn i PS4 si tid.

Lenke til kommentar

Teensy++2.0 hørtes ikke dum ut, takk. Får se når jeg får konsollen om psfreedomen jeg har tilgang til på telefonen holder og holdes oppdatert.

 

Jeg HÅPER bare dette frem i tid medfører stadig flere homebrew apps, inkludert mediesenter ala xbmc, så kan jeg skrape den litt for store htpc-en som tar plass ved siden av tv-bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...