Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

17 år aldri festet eller drukket alkohol, bra eller dårlig?


Gjest ....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, man er ikke en taper om man ikke drikker og fester når man er 17 år. Man er ikke en gang en taper om man ikke drikker når man er 30 år. Litt av problemet med å være avholds i Norge er at omtrent alle sosiale aktiviteter involverer drikking. Jeg studerte et halvt år på NTNU før jeg kom hit til Auckland. Og på NTNU så handlet hele fadderopplegget om drikking. Her i Auckland kjenner jeg flere som ikke drikker, enn som drikker og jeg er ikke avholds.

 

Men jeg synes du bør prøve det. Kanskje synes du det er gøy.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er 16 og drikker ikke, nå vet ikke jeg om jeg stiller i samme bås som deg da, siden jeg har 6 venner som heller ikke drikker, jeg er ganske sikker på at i hvertfall 3 av dem ikke drikker fordi foreldrene er i mot det, personlig kunne jeg nok ha drukket meg drita hver helg hvis jeg ville, men jeg vil ikke, vi har heller LAN i helga enn å feste, var med på 2-3 fester i fjor, det må ha vært de kjedeligste kveldene/nettene i mitt liv, så gidder ikke det mer.

 

Men om du er taper om du ikke drikker? Du er akkurat så mye taper som du selv mener du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg er 23 år nå, begynt ikke drikke før jeg var 20 og ser ikke helt noe galt i det. Merkelig nok er det fortsatt de som drakk seg skitings i ungdommen som fortsatt drekker seg skitings nå på fester og byen, mens jeg som begynte når jeg var 20 drikker mye, men ikke skitings og jeg liker nå faktisk å huske hva som skjedde den kvelden.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt i å holde seg unna fest og alkohol. Det kommer an på hvordan man velger å prioritere, og her finnes det (heldigvis) ingen fasit. :)

 

Men - og det er et lite "men" her: Om du ikke drar på fest, går du nok glipp av en viktig del av det å være 17. Og ja, det KAN faktisk tenkes at du om noen år angrer på at dette gikk deg hus forbi.

Lenke til kommentar

Hadde det litt på samme måte som deg gjennom ung.skolen og vgs. Så ikke helt det store behovet for å drikke, og russetia brukte jeg på å kjøre folk rundt omkring (tjente inn det russetøyet og et par fester kostet).

 

I mine øyner er du absolutt ingen taper, dog må jeg si at det er "sundt" å komme seg ut og feste litt i ny og ne, om det så er med eller uten alkohol/røyk.

 

Når du kommer videre til uni eller hs, vil du sette pris på at du kom deg ut og lærte å omgås andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etanol er et dårlig rusmiddel. Skuffende rus i forhold til skadene det påfører - etanol er ett av de mest skadelige rusmidlene du kan bruke, både på kort sikt, langt sikt og under rusen.

 

Du går ikke glipp av stort.

 

Hvilket rusmiddel anbefaler du ? Er bare nysjerrig :)

 

Og øl er det samme som å drikke margarin. Du merker at kiloene kommer for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Begynte sjæl i 16-17-årsalderen, men det er helt uproblematisk å ikke drikke. Å feste, derimot, vil jeg se på som et sosialt tap for din egen del, rett og slett fordi det er veldig mye hyggelig og gøy som skjer (forutsatt at du liker å være med mennesker) :]

 

Det er alltid gøy å oppleve/gjøre ting, men det er i mine øyne mye morsommere med andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...