Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

17 år aldri festet eller drukket alkohol, bra eller dårlig?


Gjest ....

Anbefalte innlegg

Hvis du trener seriøst og har dame: bra! Hvis du er datanerd og jomfru: dårlig!

 

bullshit! jeg er jomfru og liker data (ikke nerd da) og det er ikek dårligt. det sier bare at man ikke er billig og har seg med hvem som helst som mange i fylle gjør!

 

trådstarter: bra du ikke drikker. jeg ser ingen vits å drikke, jeg har det kjempegøy uten alkohol i mitt liv!:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette ditt valg? Eller egentlig noe foreldrene dine har valgt for deg? De jeg kjenner som har värt avholds-folk, er de som fester hardest når de först bryter ut av det.

 

Det at folk som er ganske avholds først tar av når de begynner å drikke for fult tror jeg er at de ikke har opparbeidet seg en toleranse og har lært å oppføre seg u fylla :p Merker det sjøl at jeg drikker roligere nå en jeg gjorde før og drikker mer enn jeg gjorde før også på fest :)

 

Men råder alle til å starte rolig med å drikke når de skal drikke for første gangen. 4 halvlitere passer vell for de under 18 og 6 halvlitere passer vell for de som er passert 18. Grunnen er at det er så lett å drikke det man får når man skal på fest og begynner å bli full. Man lærer å takke nei til det meste etterhvert som man får mer erfaring :)

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Om man er en taper eller ikke kommer an på omgivelsene, men hvis man går venneløs fordi man hører på overbeskyttende foreldre, har man et problem. Om du går glipp av noe ved å la være å drikke, kan du best svare på selv. Det er noe som heter at i Rom gjør man som romerne. Foreldre som nekter barna å ta del i det eneste som skjer i bygda, bør seriøst vurdere flytting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alkohol er oppblåst.

 

Ja, hun dama di huska jo ikke engang at hun hadde hatt sex med han exen sin, så alkoholen fungerte nå bra for henne ja! :D

 

Haha bedre at ho ikke husker det en at hu husker det hvertfall :p

Han disser deg.

 

Nei du kødder. Rasshøl vokser på trær, men hey! Må jo være noen av dem å.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det blir riktig av du skal gjøre det du tror andre vil at du skal gjøre, slik at du skal passe inn i en finskrevet mal om hvordan du skal være.

 

Det er opp til deg, men husk at vennskap krever gjensidighet, kanskje også i dette tilfellet. Du burde kanskje bli med på fest en gang i blandt.

 

Men når det gjelder gruppepresset, så er det verste man kan gjøre; å la seg bli presset av andre til å gjøre noe som man egentlig ikke vil eller er så begeistra for.

 

Det river ofte på selvtillitten, og det vil kanskje gjøre at du i fremtiden vil føye deg enda mer etter andre. Det er viktig å lære å ta valg selv og gjøre det man selv vil.

 

Ehm... håper dette ga noen mening ^^,

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det blir riktig av du skal gjøre det du tror andre vil at du skal gjøre, slik at du skal passe inn i en finskrevet mal om hvordan du skal være.

 

Det er opp til deg, men husk at vennskap krever gjensidighet, kanskje også i dette tilfellet. Du burde kanskje bli med på fest en gang i blandt.

 

Men når det gjelder gruppepresset, så er det verste man kan gjøre; å la seg bli presset av andre til å gjøre noe som man egentlig ikke vil eller er så begeistra for.

 

Det river ofte på selvtillitten, og det vil kanskje gjøre at du i fremtiden vil føye deg enda mer etter andre. Det er viktig å lære å ta valg selv og gjøre det man selv vil.

 

Ehm... håper dette ga noen mening ^^,

 

Trur du burde føye til at man burde også være fleksible i forhold til venner, Gjøre ting som de vil også, altså at dere har et sammarbeid om hva dere skal gjøre :)

Lenke til kommentar

Det bunner ned i hva du selv vil. Er du mest keen på å se på "Tore På Sporet" og gomle taco på lørdagskvelden så er det selvfølgelig helt greit, så lange du er komfortabel med det. Jeg var ikke komfortabel med det, og lurte meg selv til å tro at det de andre drev med var drittkjedelig, selv om jeg aldri hadde prøvd det selv. Nå er det motsatt, jeg testet det ut, likte det og jeg er ute omtrent hver helg. Men det er fordi jeg synes det er fett. Og nettopp derfor bryr det meg der hvor ryggen skifter navn hva alle andre mener om det :fun:

Endret av Status™
Lenke til kommentar

Hei jeg er en gutt på 17, på skolen vår er det et veldig høyt drikkepress og røykepress. Så og si alle med unntak av meg og ett par stykker drikker eller røyker jevnlig, både i skoletida og på fritida.

 

På mandagene snakkes det alltid om den ville festen som var i helga, hva som skjedde der, hvem som hadde seg med hvem, hvem som dreit seg ut. Ja slike ting. Og jeg som ikke deltar på festene blir jo skyvet vekk. Grunnen til at jeg ikke blir med på fest er fordi jeg ikke helt ser poenget med slike fester, jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så morsomt å drikke seg full hver eneste helg.

Det går da ann å ha det morsomt selv om man er edru?

 

En annen ting er jo at foreldra mine er veldig imot alkohol og slikt, og jeg får ikke lov til å gå ut i helgene.

 

Er jeg en taper fordi jeg ikke fester?

 

Du fremstår som sær og anderledes.

Lenke til kommentar

Det er vel med å ikke bry seg om hva alle andre gjør hele tiden også, og ikke være så selvhøytidelig og leve DITT liv, og ikke andres. Det er også drikke press og røyke press her også, kansje ikke i like høy grad som deg. Men jeg trives med å sitte hjemme på lørdags kvelden og kose meg alene med en film og taco. Og jeg får ikke dårlig selvfølelse av det, og føler meg komfertabel. Det kan jeg jo være stolt over.

 

Men nå har jeg ikke sagt at jeg ikke drikker. For det gjør jeg, og jeg ser ikke noe problem i begge delene. Har jeg en dritt kjedelig dag, og litt dårlig selfølese og får vite at det er en fest så drar jeg så klart. Men om jeg har vært ute hele dagen å vært med kamerater så synes jeg det er deilig å være alene på kvelden, mens de er ute å fester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du trener seriøst og har dame: bra! Hvis du er datanerd og jomfru: dårlig!

 

bullshit! jeg er jomfru og liker data (ikke nerd da) og det er ikek dårligt. det sier bare at man ikke er billig og har seg med hvem som helst som mange i fylle gjør!

 

trådstarter: bra du ikke drikker. jeg ser ingen vits å drikke, jeg har det kjempegøy uten alkohol i mitt liv!:)

 

Så ditt problem med festing Cosmo, er at når du drar på fest vil alle jentene hoppe på deg og du har ikke kontroll nok til å si nei, derfor holder du deg unna så du ikke blir lös?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...