Gå til innhold

Tour de France 2011


Latias

Anbefalte innlegg

Ikke noen stor overraskelse at Contador ikke strekker helt til i år. Vi sa det etter Giroen at å være i toppform i både Giroen og Touren er nesten umulig. Det er likevel litt vanskelig å tro det. Har ikke sett Contador stivne slik i et treukersritt siden 2007. Likevel tror jeg at dette har litt å gjøre med skadene han har fått også.

 

Forresten...Sist noen tok både Giroen og Touren samme året var i 98 (Pantani). Et meget uvanlig år pga. Festina-skandalen selvfølgelig.

 

 

Litt synd spør du meg, fordi nå er det først og fremst en kamp mellom Schleck-gutta og Evans (og kanskje Voeckler? ^^). Flere med i kampen om seieren hadde vært flott, og Contador setter alltid farge på rittet.

 

Skal sies at Andy Schleck faktisk imponerte veldig idag. Trodde faktisk ikke han hadde noe slikt i seg etter det han har gjort tidligere (Luz Ardiden f.eks). Nesten så han gjør opp for all sytingen hans den siste tiden (Ikke egentlig). Nå som brødrene Schleck endelig har lært seg hvordan man angriper og bruker overtallet deres i deres favør ser jeg ikke helt hvordan Evans skal klare dette. Men vi vet aldri, Evans imponerte veldig idag også. Voeckler og Rolland også selvsagt.

 

Var det ifjor han bare dro fra feltet like før mål på en spurtetappe?

Han klarte noe slikt i 2007. Det skal sies at det var en litt spesiell situasjon.

 

I 2005 vant Vino siste etappe ved å gå i fra hovedfeltet på Champs-Élysées. Men da hadde vi ikke et like sterkt spurtlag som HTC. Til og med Cancellara er sjanseløs hvis ikke det skjer noe helt spesielt som ødelegger for HTC-toget på slutten.

Endret av Juℓenissen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Attention Norwegian ladies! We're doing Eddie a favour, He needs date for our Team dinner in Paris. Interested?? Applicants send a twit pic!

 

Smart måte av Geraint Thomas å snike til seg bilder av over gjennomsnittet pene damer.

 

 

Tviler på at han sa dette når Gustav Larsson tok VM og OL sølv. Makan til fjott.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Løfkvist var(er?) vel rimelig bra.

 

Edit: Løfkvist var vel om jeg ikke tar feil et veldig stort talent, men ble vel litt ødelagt av mange løp mens hav var i FDJ + et enormt forventningspress siden han var et så stort talent. Sykler vel i Sky nå.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Se der, ja.. Men jeg antar han bare misunnelig på Norge, rett og slett. De ser hvordan vi dominerer vintersporten også nå har vi både hatt og fått syke prestasjoner på sykkel og de faller akterut og kan bare sitte igjen og se på.. :)

 

Ja, jeg skriver med norske briller på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...