Gå til innhold

Advarsel mot nettsvindel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da jeg skulle inn på diskusjon.no i dag, fikk jeg opp en advarsel i stedet. Brukte Opera, og det var en "Advarsel mot nettsvindel"-side som dukket opp i stedet. Noen som har en idé om hvorfor diskusjon.no gir en slik advarsel?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette.

Skrevet

Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette.

Jeg fikk advarselen første gang ved å trykke "Diskuter i forumet" på denne linken: http://www.amobil.no/artikler/android_fosser_frem_i_usa/77637

Nå står det bare en rød advarsel om "Svindelnettsted" til høyre i adressefeltet uansett hvor jeg er på diskusjon.no.

Skrevet

Vi mistenker dette kan ha noe å gjøre med at AVG reagerer på koden som ble postet, og derfor har merket hele forumet som utrygt. Hvis jeg ikke tar helt feil kommer Opera (10.6) med AVG innebygd.

Skrevet

Får akkurat same meldinga her, men det gjeld berre når ein trykker "Forum"-knappen på Hardware.no. Nokon som har rapportert forumet fordi dei er blitt utestengd i det siste kanskje :hmm:

:tease:

Skrevet

Vi vet grunnen og har foreløpig fjernet den. Dessverre kan vi ikke si noe om når AVG som ser ut til å være ansvarlige for den "falske" positiven oppdaterer registeret sitt.

Skrevet

Proof of consept kode på et angrep mot IE6 ble postet som eksempel i en tråd. Jeg har fjernet den nå, men det er dessverre ingen måte å si hvor lang tid det tar før filteret til AVG oppdateres. Har prøvd å twitre dem. Ser om jeg får kontakt med Opera så de kan gjøre på sin side :)

I mellomtiden kan dere midlertidig gjøre dette:

Enabling/Disabling Fraud Protection

Fraud Protection is enabled by default. It can be disabled/enabled from Settings > Preferences > Advanced > Security by unchecking/checking the box marked "Enable Fraud Protection."

Beklager trøbbelet :)

Skrevet (endret)

AVG rapporterer forumet some: Fraud site.

Jeg leste litt om det og det betyr visst at forumet har blitt "blacklistet"

Edit: Å, jeg leste posten litt over meg...

np btw

Endret av AllColor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...