Gå til innhold

Advarsel mot nettsvindel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette.

Kodesnutt som ren tekst, eller som faktisk kunne utgjøre en fare?

 

Proof of consept kode på et angrep mot IE6 ble postet som eksempel i en tråd. Jeg har fjernet den nå, men det er dessverre ingen måte å si hvor lang tid det tar før filteret til AVG oppdateres. Har prøvd å twitre dem. Ser om jeg får kontakt med Opera så de kan gjøre på sin side :)

I mellomtiden kan dere midlertidig gjøre dette:

Enabling/Disabling Fraud Protection

 

Fraud Protection is enabled by default. It can be disabled/enabled from Settings > Preferences > Advanced > Security by unchecking/checking the box marked "Enable Fraud Protection."

 

Beklager trøbbelet :)

Ikke så lurt å skru av.. Du kan heller bare velge å besøke siden likevel, så husker den det. Du får ikke advarselen for hver eneste side.

Lenke til kommentar

Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette.

Kodesnutt som ren tekst, eller som faktisk kunne utgjøre en fare?

Kode postet som ren tekst (i

-tags, men likevel). Dessuten var den ikke fullstendig, så den utgjorde ingen reell fare.
Lenke til kommentar

Mitt navn er Aleksander og jeg jobber for Opera. Tenkte å gi litt tilbakemelding i denne saken.

 

AVG hadde diskusjon.no listet som ett domene med skummel kode på. Hvilken side har jeg ikke helt oversikt over, men resultatet var at siden ble blokket i Opera. Årsaken til dette er at AVG hjelper oss med lister over skumle sider på nettet. I slike tilfeller der en side som ikke burde vært i listen havner der tar det dessverre litt tid for oss å rydde opp i dette.

 

Diskusjon.no er nå ryddet opp i og vi arbeider med å forbedre muligheten brukerne våre har til å rapportere slike "false-positives".

 

Beklager eventuelle ulemper dette måtte ha medført. Jeg håper dere forstår at slike feil kan oppstå!

Veldig flott med en slik tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Mitt navn er Aleksander og jeg jobber for Opera. Tenkte å gi litt tilbakemelding i denne saken.

 

AVG hadde diskusjon.no listet som ett domene med skummel kode på. Hvilken side har jeg ikke helt oversikt over, men resultatet var at siden ble blokket i Opera. Årsaken til dette er at AVG hjelper oss med lister over skumle sider på nettet. I slike tilfeller der en side som ikke burde vært i listen havner der tar det dessverre litt tid for oss å rydde opp i dette.

 

Diskusjon.no er nå ryddet opp i og vi arbeider med å forbedre muligheten brukerne våre har til å rapportere slike "false-positives".

 

Beklager eventuelle ulemper dette måtte ha medført. Jeg håper dere forstår at slike feil kan oppstå!

Advarselen stammer mest sannsynlig fra denne tråden, da en bruker hadde postet kode som utnyttet et sikkerhetshull i IE6. Koden var ukomplett og var postet kun for diskusjonens skyld (så det var aldri noen reell fare). Flere brukere sa at de fikk advarsel fra AVG på grunn av denne koden. Iallefall er koden fjernet nå, så problemet er løst. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...