Gå til innhold

Jeg er lite fornøyd med Starcraft 2


Anbefalte innlegg

Ulempen er at man må aktivere online for å spille offline.

 

Det er ikke en ulempe at spillet kommer i tre deler. Det betyr bare at vi får ha mer moro.

 

Vi må aktivere det online første gang, men i disse dager er det mer normalt enn unormalt. Til gjengjeld trenger vi ikke platen lengre, og vi kan installere på så mange maskiner vi vil uten noe restriksjoner overhodet. Om vi ikke er tilkoblet nettet får vi ikke spilt multiplayer eller achivements. Er multiplayerbiten seriøst et problem i dag? Som jeg sa i en annen tråd har jeg trådløst bredbånd fra ICE som er mer enn raskt nok til å spille på nettet med, og jeg kan spille i bilen om jeg vil. Har du tilgang på mobiltelefon og har råd til usle 300 spenn i måneden har du bredbånd. Og btw, jeg slo av routeren, tok ut platen og prøvde å starte SC2. Det gikk helt fint uten noe som helst poblem. Alt som skjedde var at jeg fikk en advarsel om at SC2 ikke klarte å koble seg til battle.net, så jeg fikk ikke spille multiplayer eller achivements. Singleplayer gikk helt fint.

 

Og ja, spillet kommer i tre deler. Planen var å lage kun ett spill, men kampanjen ble så omfattende at de valgte å spre det ut over to expansions i tillegg til hovedspillet. Ville det ha vært bedre å ha en billigere, men dårligere kampanje? Hver expansion skulle opprinnelig være stand-alone, men det ser ut som de har gått bort fra det. Men uansett er det bare en bagatell, og det er mulig de gir oss de nye tingene i en patch om vi kun vil ha multiplayer.

 

Når det gjelder pris betalte jeg rundt fem hundre spenn for Starcraft 1 og ca tre hundre for Brood War. Jeg betalte syv hundre for SC2 Collector's Edition og kan fint betale syv hundre pr stk for Heart of the Swarm Collector's Edition og Legacy of the Void Collector's Edition. Man får det man betaler for. :w00t:

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva for noe bråteit argument er "Vi vet ingenting om hva blizzard har tenkt å gjøre enda så det er ingen vits i å diskutere det?". Beklager men dette er det samme vi hører fra fanboys hver eneste gang, om det er valve, blizzard, microsoft, sony.

Dere er fullstendig klare over at om vi ikke diskuterer, klager eller gir vår mening før ETTER vi får vite at de to neste expansion packs koster 500 kroner hver og har månedlig betaling er det FOR SENT.

 

Hvis mange nok i forveien sier seg bekymret over denne utviklingen er sannsynligheten høyere for at blizzard innser at de kommer til å miste fans på denne måtem. Om alle har tenkt å holde kjeft fordi vi ikke "vet sånn 100% hva blizzard har tenkt å gjøre" kan de jo bare gjøre som de vil.

Lenke til kommentar

Hva for noe bråteit argument er "Vi vet ingenting om hva blizzard har tenkt å gjøre enda så det er ingen vits i å diskutere det?". Beklager men dette er det samme vi hører fra fanboys hver eneste gang, om det er valve, blizzard, microsoft, sony.

Dere er fullstendig klare over at om vi ikke diskuterer, klager eller gir vår mening før ETTER vi får vite at de to neste expansion packs koster 500 kroner hver og har månedlig betaling er det FOR SENT.

Så klag en plass det har noe å si. Blizzard sitter ikke på forumet her og leser innleggene deres. :p Ta det opp på deres egne forum, hvor hvert eneste innlegg blir lest.

Lenke til kommentar

Hva for noe bråteit argument er "Vi vet ingenting om hva blizzard har tenkt å gjøre enda så det er ingen vits i å diskutere det?". Beklager men dette er det samme vi hører fra fanboys hver eneste gang, om det er valve, blizzard, microsoft, sony.

Dere er fullstendig klare over at om vi ikke diskuterer, klager eller gir vår mening før ETTER vi får vite at de to neste expansion packs koster 500 kroner hver og har månedlig betaling er det FOR SENT.

Så klag en plass det har noe å si. Blizzard sitter ikke på forumet her og leser innleggene deres. :p Ta det opp på deres egne forum, hvor hvert eneste innlegg blir lest.

 

Vi diskuterer jo alt mulig her inne. Det er sikkert rom for å diskutere hva vi ikke er fornøyd med Starcraft 2 også.. =)

 

Nå har ikke jeg prøvd, men jeg antar man kan piratlaste Starcraft 2 og spille uten å være på nett. At man gjør spillet mindre brukervennlig enn piratversjonen høres ut som en fryktelig dårlig forretningsidé i mine ører.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Skyld på alle som har piratkopiert spill opp gjennom tidene, smil og kos dere.

 

Hva var det vi skulle skylde på de for sa du?

 

AtW

Det er vel ikke til å komme bort fra at piratkopiering i stor grad er skyld i at nesten alle nye PC-spill er avhengige av aktivering over nett, og også har veldig stor integrering mot nettjenester når de spilles. Dette er jo også grunnet penetreringen internett har fått i dagens samfunn, både med tanke på multiplayer-biten, men også hvor enkelt piratkopiering har blitt.

 

Selv synes jeg mange av argumentene til trådstarter er fjollete, f.eks å klage over Facebook-integrasjon. Liker man det ikke, gi beng i å bruke det. For mange vil dette være nyttig.

 

Nå virker det jo også som om trådstarter også i aller høyeste grad er multiplayer-fokusert, og da vil vel også dette argumentet med tredobbel pris frafalle litt. Når man får en ganske komplett multiplayer-opplevelse og en grundig singleplayer campain for 299,- så ser jeg ingen grunn til å klage. Bedre at de legger skikkelig tid i hver enkelt campain, enn å lage tre som bare er halvveis.

 

Men at de hadde lagt til microtransactions var jeg dog ikke klar over, og ikke spesielt fornøyd med.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, klarer jeg ikke å forestille meg et tidspunkt jeg må spille Starcraft 2 uten å ha tilgang til internett...

 

Du kan jo prøve å forestille deg den høyst reeelle situasjonen mange opplevde, forhåndsbestillt spill, spillet installert, man er klar til å sette tenna i et nytt spill, men aktiveringen til blizzard fungerer ikke...

 

Et annet scenario kan være "sitte på flyplassen å kjeder seg, vi l slå ihjel litt tid".

 

Det er ikke så ekstremt vanskelig å forestille seg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skyld på alle som har piratkopiert spill opp gjennom tidene, smil og kos dere.

 

Hva var det vi skulle skylde på de for sa du?

 

AtW

Det er vel ikke til å komme bort fra at piratkopiering i stor grad er skyld i at nesten alle nye PC-spill er avhengige av aktivering over nett, og også har veldig stor integrering mot nettjenester når de spilles. Dette er jo også grunnet penetreringen internett har fått i dagens samfunn, både med tanke på multiplayer-biten, men også hvor enkelt piratkopiering har blitt.

 

Selv synes jeg mange av argumentene til trådstarter er fjollete, f.eks å klage over Facebook-integrasjon. Liker man det ikke, gi beng i å bruke det. For mange vil dette være nyttig.

 

Nå virker det jo også som om trådstarter også i aller høyeste grad er multiplayer-fokusert, og da vil vel også dette argumentet med tredobbel pris frafalle litt. Når man får en ganske komplett multiplayer-opplevelse og en grundig singleplayer campain for 299,- så ser jeg ingen grunn til å klage. Bedre at de legger skikkelig tid i hver enkelt campain, enn å lage tre som bare er halvveis.

 

Men at de hadde lagt til microtransactions var jeg dog ikke klar over, og ikke spesielt fornøyd med.

 

Javel, er ikke det til å komme bort ifra? Og om det ikke er det, er det de som piratkopierer sin skyld at utgiverene er inkompetente? For det må de nesten være om de tror slike netting hindrer piratkopiering, hvor lenge tok det før SC2 ble piratkopiert?

 

"En ganske komplett multiplayer-opplevelse" holder ikke for de som ønsker å spille litt seriøst.

 

AtW

 

Hva for noe bråteit argument er "Vi vet ingenting om hva blizzard har tenkt å gjøre enda så det er ingen vits i å diskutere det?". Beklager men dette er det samme vi hører fra fanboys hver eneste gang, om det er valve, blizzard, microsoft, sony.

Dere er fullstendig klare over at om vi ikke diskuterer, klager eller gir vår mening før ETTER vi får vite at de to neste expansion packs koster 500 kroner hver og har månedlig betaling er det FOR SENT.

Så klag en plass det har noe å si. Blizzard sitter ikke på forumet her og leser innleggene deres. :p Ta det opp på deres egne forum, hvor hvert eneste innlegg blir lest.

 

Mange slike ting begynner og utvikler seg på andre forum, kanskje andre folk ser tråden på diskusjon.no og blir klar over problemstillingen, folk som ikke er på blizzards sider osv, så begynner snøballen å rulle.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Du svarer på noe annet enn hans problemstilling. Skal han spille "på topp nivå", må han også kunne spille mot folk fra Asia og over dammen.

 

Slik det er nå låner man hverandres kontoer når man skal spille mot folk fra andre regioner.

 

;)

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Er dere helt tette eller? Hvordan klarer dere i det hele tatt å ikke forstå hvorfor en trenger utvidelsespakka for å kunne spille videre?

 

La meg bruke WoW som et eksempel hvis dere spiller det. Tror dere at dere kan spille det uten å kjøpe tileggspakker? Tror dere at dere kan spille Warcraft 3 uten TFT? Eller Diablo2 uten LOD?

Eller hva med Age of Empires uten utvidelsen?

 

Hvis dere svarer "Ja, jeg tror det ikke er noe forskjell på å spille disse, og jeg tror at det er like lett å finne folk å spille med, og at miljøet rundt classic er like stort" da kan dere egentlig bare slutte å diskutere. Ingen som ville ønske å diskutere kvantefysikk med en ape heller.

 

Det er ikke like lett å finne folk å spille med, men det er da vitterlig heller ikke noe nevneverdig problem. Har spilt WC3 uten utvidelse masse i det siste, fordi jeg mistet TFT.

 

Et slik match-system som SC2 kjører gjør at man bare trenger trykke på en knapp, så vil du eventuelt havne i en match. Må kanskje vente et par minutter hvis du bare har WoL dog. ;)

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å forestille deg den høyst reeelle situasjonen mange opplevde, forhåndsbestillt spill, spillet installert, man er klar til å sette tenna i et nytt spill, men aktiveringen til blizzard fungerer ikke...
Lanseringsdagene bruker å ha problemer når flere millioner skal logge seg på samtidig. Har ikke hørt et kvekk om samme problem etter første dagen.
Et annet scenario kan være "sitte på flyplassen å kjeder seg, vi l slå ihjel litt tid".
Hadde du vært i et annet land enn lille Norge, ville du faktisk fått trådløst internett uten problem.
Det er ikke så ekstremt vanskelig å forestille seg.
Vanskelig nok for en som foretrekker å spille hjemme, og fokusere på reisen når man er ute på tur.
Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å forestille deg den høyst reeelle situasjonen mange opplevde, forhåndsbestillt spill, spillet installert, man er klar til å sette tenna i et nytt spill, men aktiveringen til blizzard fungerer ikke...
Lanseringsdagene bruker å ha problemer når flere millioner skal logge seg på samtidig. Har ikke hørt et kvekk om samme problem etter første dagen.
Et annet scenario kan være "sitte på flyplassen å kjeder seg, vi l slå ihjel litt tid".
Hadde du vært i et annet land enn lille Norge, ville du faktisk fått trådløst internett uten problem.
Det er ikke så ekstremt vanskelig å forestille seg.
Vanskelig nok for en som foretrekker å spille hjemme, og fokusere på reisen når man er ute på tur.

 

Så du klarer deg å forestille deg tidspunktet på åpningsdagen, det er bare det at du ikke syntes det varte lenge nok?

 

Trådløst nett på flyplasser koster penger. Forøvrig så er jeg i lille norge.

 

Jeg forstår rett og slett ikke argumentet ditt? Er det virkelig så utrolig vanskelig å sette seg inn i en situasjon som ikke gjelder deg selv? Synes du det er vanskelig å forestille seg at det er problematisk å ikke ha strøm i 14 dager også, selv om du ikke har opplevd det? Vanskelig å forestille seg at det hadde vært kjipt å kun kunne hatt leverpostei som pålegg selv om du aldri har opplevd det? Om det er så vanskelig å forestille seg situasjoner du ikke selv opplever, så mener jeg helt seriøst du burde trene på det, det kan være veldig nyttig om du vil sette deg inn i aandre menneskers argumenter og opplevelser.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Du er heldig hvis "hovedhobbyen" din bare koster deg 3200,- i innkjøp over tre år. ;) Mener du virkelig at Blizzard ikke skulle gitt ut mer tilleggsmateriale til sitt eget spill? Den eneste forskjellen nå i forhold til SC1 er jo at de faktisk annonserer at det vil bli gitt ut mer materiale og underholdning.

Lenke til kommentar

Du er heldig hvis "hovedhobbyen" din bare koster deg 3200,- i innkjøp over tre år. ;) Mener du virkelig at Blizzard ikke skulle gitt ut mer tilleggsmateriale til sitt eget spill? Den eneste forskjellen nå i forhold til SC1 er jo at de faktisk annonserer at det vil bli gitt ut mer materiale og underholdning.

 

Tenk logisk:

 

- Assassin's Creed, Settlers 7, Civ 5 osv krever at du er på nettet når du spiller, selv om det er singleplayer.

- Starcraft 2 krever at du er på nettet for å spille multiplayer.

 

Ergo er det akkurat samme sak. At WoW, LotRO, EverQuest 2 etc krever at du er på nettet for å spille multiplayer, og attpåtil koster penger pr måneded, er det ingen som tenker over eller bryr seg om. SC2 har singleplayer-modus, ergo "skal" det være offline uansett om det er singleplayer, multiplayer, replay eller hva man nå vil ha.

 

(Og for øvrig må alt fra Valve siden Half-Life 2 aktiveres på nettet, og at de tvinger på oss Steam, krever at vi patcher gjennom dem (selv om det ikke funker) og nekter oss å spille singleplayer om Steam er nede er det ingen som bryr seg om. Valve er jo "hellig". Jeg ser ingen klage over at de ikke får spilt Half-life 2 eller Portal 2 på flyplassen?)

 

 

- Nye kart i Modern Warfare 2 kostet skjorta uten å gi noe igjen for det.

- Expansions i Starcraft 2 gir deg i hovedsak nye oppdrag og koster nesten like mye som hovedspillet. (hovesspillet koster kr 300,- og expansions vil nok ligge på kr 200,- eller mer).

 

Ergo er det akkurat samme sak. At vi får en laaaang kampanje, flere units pr rase, forbedret multiplayer, flere achivements, flere kart til multiplayer og så videre er det ingen som tenker over eller bryr seg om.

 

:p

 

(Jeg driter i om at det må aktiveres på nettet, selvsagt. Dette er satt litt på spissen.)

 

Edit: Og for å si det igjen, en gang for alle. Man trenger IKKE være på nettet for å spille Starcraft 2. Det er kun om man vil ha multiplayer. Tror du meg ikke, så prøv selv.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...